Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb een IPhone 13 besteld bij jullie.

De telefoon zou vrijdag 3 juni worden geleverd. Ik ben braaf thuis gaan werken wachtend op mijn telefoon. Deze kwam echter niet, want de bezorger had mij “gemist” (😉). De volgende dag lag het pakket pas bij de Primera. Ik braaf het pakket opgehaald , echter toen ik het pakket openmaakte zat er geen iPhone in maar zaten er twee stenen in de doos (dit natuurlijk om het gewicht enigszins overeen te laten komen). Voor de rest was het niet te zien dat de doos open geweest was. 


Ik braaf meteen KPN gebeld met dit vervelende nieuws op zaterdag 4 juni dus. 
Opzich prima geholpen met een onderzoek dat ingesteld werd. Hier krijg ik vervolgens na 3 keer bellen pas een week later (vrijdag 10 juni) een bevestiging van met het bericht : “Je bestelling is zoekgeraakt” en of ik nog even 30 dagen kan wachten op een onderzoek tussen beide prutsbedrijven(KPN en PostNL).


Waarom gaat dit zo tergend langzaam?
Waarom moet ik 3 keer bellen voor ik een keer een bevestigingsmail krijg?
Waarom schrijven jullie alsnog het geld af?
Waarom kunnen jullie geen veilige bezorging faciliteren? 
Waarom moet een (altijd netjes betalende) klant de pineut zijn van jullie onkunde?




 

Kunt u eens een foto plaatsen van de doos met de stenen? 


Helaas zie ik de laatste tijd meerdere van deze gevallen hier de laatste tijd.

Blijkbaar hebben de boeven weet van en toegang tot het transport proces, da’s niet goed, hoe kan dat vraag ik mij af als totale buitenstander.

Maar, wat mij dan weer verwonderd, wat gebeurd er met dit roofgoed, zo’n apparaat zal toch als vermist worden geregistreerd en dus waardeloos zijn omdat het is niet meer is aan te melden bij de systemen ?


Hoi en welkom op ons forum @Cas Alt. Dat is geen fijne verrassing bij het openen van het iPhone doosje. 😥 Ik kan me voorstellen dat je met smart op je nieuwe toestel zat te wachten, zo gaat het bij mij wel altijd.

Ik begrijp ook goed dat je het liever gisteren dan vandaag opgelost ziet. Het klopt dat zo'n onderzoek even tijd in beslag neemt, het kan 30 dagen duren. Het gaat om dure apparaten en daarom moeten we zorgvuldig om gaan met dit soort zaken. Daarnaast willen we zeker weten dat, als er iemand inderdaad iPhones onrechtmatig in beslag neemt, dat het goed uitgezocht wordt en dat we de gepaste acties kunnen ondernemen. Dus het is inderdaad zo dat het onderzoek eerst afgerond moet zijn voor we een nieuwe telefoon op kunnen sturen. Het onderzoek wordt zo snel als mogelijk afgerond en je wordt op de hoogte gesteld zo gauw er meer bekend is. We zorgen ervoor dat het netjes opgelost wordt.


Helaas zie ik de laatste tijd meerdere van deze gevallen hier de laatste tijd.

Blijkbaar hebben de boeven weet van en toegang tot het transport proces, da’s niet goed, hoe kan dat vraag ik mij af als totale buitenstander.

Maar, wat mij dan weer verwonderd, wat gebeurd er met dit roofgoed, zo’n apparaat zal toch als vermist worden geregistreerd en dus waardeloos zijn omdat het is niet meer is aan te melden bij de systemen ?

Het gaat natuurlijk sowieso rechstreeks naar het Oostblok ofzo. Dat in iedergeval. Ze zullen ze hier in Nederland niet via Marktplaats verkopen ofzo.

En waarschijnlijk hebben ze wel trucjes om dergelijke toestellen daar te unlocken ofzo mocht dat überhaupt nodig zijn.