Skip to main content

Ik ben momenteel in de USA(Florida) en kan niet meer bellen of gebeld worden. Mij vrouw en 2 kinderen hebben allemaal ook een KPN mobiel nummer en kunnen ook niet meer bellen of gebeld worden. Het verblijf heeft geen buitenlandse telefoonlijnen en ik kan KPN dus zelf niet bellen. We hebben onze mobiel al meerdere leren uit en aan gezet, geen effect. We zijn hiervoor in Washington en New York geweest waar we geen problemen hebben ondervonden. Is er een storing  met de USA of specifiek met Florida? De mensen hier hebben geen problemen met AT&T, de lokale provider. 

Hoi @Robbie0248, welkom hier. 

Eerder heeft het dus wel gewerkt. Ook met AT&T of een andere provider? 

Probeer eens handmatig een andere te zoeken?

Overigens hebben ze in Amerika wel het 3G netwerk uitgezet. Het kan dus ook helpen om jouw toestel op 4G vast te zetten. Heb je dan wel een netwerk? 

 


Ik zit op 4G en data werkt wel, alleen voice/ bellen werkt niet. 


@Robbie0248 Er zijn op bepaalde plekken in de USA inderdaad problemen met het gebruiken van data/bellen. 

In Nederland is VoLTE beschikbaar. Hiermee kan je bellen over 4G. Dat is mooi, want 3G, dat voorheen voor bellen werd gebruikt, wordt uit gefaseerd.

In het buitenland is alleen amper VoLTE beschikbaar. Er zijn nu twee providers waar je over 4G kunt bellen met jouw Nederlandse abonnement. Deze providers zijn: AT&T en Verizon Wireless.

Vooral in de regio van Florida lijken deze problemen te bestaan. Het vreemde in deze situatie is vaak dat als er handmatig voor het T-mobile netwerk gekozen wordt, het bellen en smsen wel werkt. 

Het probleem hiermee kan zijn dat het gebruiken van data dan soms weer niet lukt op dit netwerk. 

Zou je kunnen proberen handmatig te verbinden met T-moblle om te kijken of het dan lukt? 


Het werkt idd wel via T mobile. Bedankt, probleem opgelost!Â