Skip to main content

Hallo,

Sinds twee maanden heb ik enorm veel last van storing veroorzaakt door antennes van KPN in een zendmast op 50 meter van mijn woning. Antenne staat bijna lijnrecht op mijn huis gericht.

 

Twee maanden geleden is er onderhoud verricht aan de zendmast. Daarbij is de zendmast bijna gehalveerd en zijn de antennes zo'n 10 meter naar beneden geplaatst. Sindsdien vangt apparatuur binnenshuis signalen op van deze zendmasten. Denk hierbij aan speakers en de microfoon van mijn PC, maar ook de speakers van mijn TV. Continu komen er vreemde geluiden uit de speakers en horen andere die luisteren naar mijn microfoon vreemde geluiden. Het is eigenlijk niet meer mogelijk om vanuit huis te werken.

 

Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn in Heerewaarden die last ondervinden van deze zendmast? Ik heb inmiddels contact gehad met KPN, maar die geven aan niets aan dit probleem te willen doen.

 

Hoor graag van jullie.

Hoi @Bjorn20, welkom hier. 

Wat een irritante situatie zeg. Een van onze masten dus. Hierover heb je al contact gehad, maar we gaan er niets aan doen? Met wie heb je gesproken? Met iemand van de Technische Dienst? 


Hoi @Bart_Z ,

Dank voor je bericht.

Ik heb in eerste instantie contact op genomen via de standard chat. Daarbij werd aangeven dat zij mij niet konden helpen en dat ik contact op moest nemen "KPN Netwerk”. Daar contact mee opgenomen en die gaven aan dat moest bellen naar "0800-0402”. Dat heb ik toen gedaan en daar werd mee medegedeeld dat zij er niets aan konden doen aangezien het probleem niet gerelateerd is aan een van de producten die ik bij KPN aanbiedt. Dus daar hield het eigenlijk een beetje op. Wel werd mij nog verwezen naar dit forum en vandaar dat wij nu hier contact hebben.

Mocht je mij hier verder mee kunnen helpen of eventueel contactgegevens kan verstrekken van de afdeling die hier eventueel iets meer mee kan doen, dan hoor ik het graag.

Inmiddels is voor mij zo hinderlijk geworden dat ik momenteel naar een andere woning aan het zoeken ben. Jammer genoeg kan dit alleen nog wel even duren in de huidige tijd met deze woningmarkt. Maar het zal in ieder geval een woning worden waar geen zendmast voor de deur staat. ;)

Alvast bedankt.

 


Dat is een duidelijk verhaal. Dat zijn niet de juiste wegen. Ik wil eens kijken of ik contact kan leggen met iemand van de Technische Dienst. Heb je toevallig een KPN mobiel abonnement? In ieder geval zou je jouw mobiele nummer aan jouw profiel willen toevoegen samen met jouw postcode + huisnummer en de locatie van de mast? Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik mijn best doen. 


Hoi @Bart_Z,

Ik heb mijn gegevens toegevoegd aan het profiel. Telefoonnummer heb ik toegevoegd aan het veld "Persoonlijke opmerking” aangezien ik geen veld zag om mijn nummer toe te voegen. Momenteel heb ik geen KPN mobiel abonnement. Wel een glasvezel abonnement, maar dat staat op een ander adres.

Locatie van de mast is het centrum van Heerewaarden. Postcode is 6624.

Hoor graag van je.

 

 


We hebben het dan over de mast die staat tussen de Langestraat, de Variksestraat en de Burgmeester Woltersstraat toch?


@Bart_Z , correct.

 


Ik ga het doorgeven. Mocht jij wat horen, dan hoor ik dat van jou. Als ik een reactie krijg zal ik dat ook laten weten. 


He @Bart_Z ,

Top, dank je wel.

Ik zal het direct laten weten mocht ik hier horen.


Ik heb een reactie mogen ontvangen. Mijn collega geeft aan dat je het best kan aankloppen bij het Agentschap Telecom

Hij heeft namelijk gekeken of er storingen uitstaan voor deze mast, maar dat is niet het geval. Een dergelijke storing zou ook niet zo lang actief kunnen zijn, dan zouden er veel meer alarmen moeten afgaan en meer klachten binnen komen over deze mast, dat is niet het geval. 

Onze masten staan afgesteld om op bepaalde (hoge) frequenties uit te zenden en ook met een bij wet vastgelegde sterkte. De storing die je omschrijft zou een heel uitzonderlijk geval zijn wanneer dit door onze apparatuur wordt veroorzaakt. Het zijn veelal de lage frequenties die kunnen resoneren in speakers. Vaak veroorzaakt door bijvoorbeeld zendamateurs.

Het beste is daarom Agentschap Telecom in te lichten. Die gaan dan eventueel een peilwagen de buurt in sturen om de bron te achterhalen.

Mocht in het uitzonderlijke geval deze storing bij onze mast vandaan komen hebben zij wel een ingang om dit bij ons te melden, wat ze ook zeker zullen doen want dan zou dit niet volgens de regels zijn.


Hoi @Bart_Z ,

Bedankt voor je terugkoppeling.

Agentschap Telecom heeft inmiddels een meting verricht. Er is weliswaar verhoogde straling gemeten, maar dit valt nog binnen de wettelijk maximale waarden. Dus helaas kunnen ze daar verder ook weinig meedoen.

Ik heb mij er dus maar bij neergelegd en zal gaan verhuizen.

Bedankt in ieder geval voor je hulp.


Dat is wel balen zeg. Spijtig om dat te moeten lezen, maar ik kan er niet meer van maken helaas. 😞 Succes.