Skip to main content

Mijn telefoon zou vandaag worden geleverd, waarbij ik 1 cent moest betalen voor verificatie. Daarbij had ik ook een mobiel abonnement afgesloten bij KPN (omdat dit voordelig is vanwege mijn alles-in-1 pakket die ik ook bij KPN afneem). KPN heeft mijn oude provider voor mij opgezegd, zodat het nieuwe in kan gaan op contractdatum.

De pas met het rekeningnummer wat opgegeven is kon ik uiteraard wel tonen, maar deze word alleen gebruikt voor de automatische afschrijvingen vandaar dat ik de pincode hier niet meer van weet.

Contactloos betalen was bij deze koerier geen optie.

Gevolg is dat de bestelling is geannuleerd. Via de klantenservice wordt geen alternatief of oplossing geboden. Ik moet zelf nu contact gaan opnemen met mijn oude provider om te kijken of ik mijn oude Simyo abonnement nog door kan laten lopen.

Is dit nu echt het beste dat jullie kunnen doen KPN? Is hier echt geen andere oplossing voor zodat de bestelling kan blijven staan en het rekeningnummer wordt omgezet, zodat ik op een later moment alsnog de transactie met de koerier kan doen?

Nee. Het pinnen van 1 cent is om fraude te voorkomen.

Dat contactloos betalen niet kon is logisch. Want dan zou iemand anders dan de eigenaar van de pinpas het toestel in ontvangst kunnen nemen. Daarbij word er van uitgegaan dat alleen de eigenaar van de pinpas de pincode weet. 1 cent contactloos betalen is volkomen nutteloos. Die pincode is juist heel belangrijk. 

Als 1 cent pinnen niet gaat, dan is er mogelijk sprake van fraude. En dan is het in 1 keer klaar. Einde oefening.


Hoi @monowing, welkom. 

Wat balen zeg dat je de pincode niet wist. En nu zit je dus met een abonnement dat geannuleerd is. 

Heb je nog contact met Simyo gehad? Hebben ze jouw abonnement weer kunnen activeren?

Of een nieuw abonnement bij ons aangevraagd?


Hoi @Bart_Z ,

Ik heb een nieuw abonnement aangevraagd uiteindelijk.

Ze konden alleen niet dezelfde korting op dezelfde manier toepassen, dus dat moet nu heel omslachtig via een creditering. En ook daar moet ik eigenlijk weer achteraan, omdat het bedrag dat ik ná de looptijd van 24 maanden moet betalen hoger is dan was afgesproken in mijn oorspronkelijke bestelling. 

Erg onhandig allemaal. Ik begrijp niet dat de gegevens van mijn oorspronkelijke bestelling terug te halen zijn.


Dat is wel gek inderdaad. Ik vermoed dat het dan een tijdelijke aanbieding is geweest. Verder begrijp ik dat het allemaal geregeld is. Alleen wat omslachtig. 

Mocht er nog iets onduidelijk zijn. Dan hoor ik dat graag.Â