Skip to main content

Ik heb een vlucht naar de Filipijnen met een tussenstop in Bangkok (Thailand).

Als ik nu een supervoordeelland bundel van 2000 MB alleen data neem, is die geldig in zowel Thailand als daarna in Filipijnen ? Toevallig (?) staata bij beide landen deze bundel voor dezelfde prijs, maar de hogere bundel met 2000MB/min/sms is in Thailand 10 euro duurder dan in Philipijnen. Van die laatste kan ik mij dus voorstellen dat die van de Filipijnen niet geldig is in Thailand, maar hoe zit dat dus met de “alleen 2000MB data” bundel ?

Hallo @barts ,

De supervoordeellandenbundel is inderdaad geldig in de Filipijnen. Maar niet in Thailand. Zie ook de site over Buitenlandbundels

Voor Thailand kun je de Voordeellanden buiten de EU bundel aanschaffen. 

De bundel die je had is dus helaas niet in beide landen te gebruiken. 

bron : 

 


Ik heb de pagina's voor Thailand en Filipijnen vergeleken en beide laten ze

 

“Sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266” voor €19,99 zien

 

Bij Thailand zijn de andere 2 opties ook “Sms VOORDEEL...”
Bij Filipijnen zijn de andere 2 opstie “Sms SUPER VOORDEEL ...”

Gek genoeg zijn bij beide landen ook de 100MB/sms/min opties even duur (€9,99).

Mijn vraag gaat specifiek over die “Sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266” voor €19,99
Die zijn dus voor Thailand en Filipijnen hetzelfde (qua prijs en qua sms om het aan te zetten) Blijft dus de vraag of die ook in beide landen te gebruiken is.


Als aanvulling: In de KPN app (android) zie je bij de buitenland bundels een van 100 MD/sms/min en een van 500 MB/sms/min voor respectievelijk €9,99 en €39,99.

Op z’n minst is dus alle informatie over buitenlandbundels bij de KPN erg onduidelijk en niet overal gelijk.

Misschien dat een KPN medewerker hier melding van kan maken waarom er verschillen zitten tussen de buitenlandbundels die je in de APP ziet en welke je op de website ziet ? En misschien meteen aan de betreffende afdeling doorgeven dat ze die informatie zo snel mogelijk juist maken op ALLE plekken ?


@barts

Die melding van ongelijkheid is al gemaakt. 
 

Is allemaal wel verwarrend inderdaad. 
 

Maar KPN maakt voor de bundels een verschil in voordeellanden en supervoordeellanden. Die bundels kun je niet door elkaar geen gebruiken. 

Zie de reactie van de moderator in dit topic.
https://forum.kpn.com/internet%2D9/super%2Dvoordeellanden%2Dbuiten%2Dde%2Deu%2D2000%2Dwerkt%2Dniet%2Din%2Dalbanie%2Deerst%2Dwel%2Din%2Dmontenegro%2D552137


Hier een afbeelding van de KPN site van vandaag.

de 2000 MB data only is een VOORDEEL bundel die bij Thailand én Filipijnen staat. Er staat niets over dat een bundel maar in 1 land geldig zou zijn.

@Kpn : Graag duidelijkheid of deze bundel van €19.99 in Thailand (1 dag) en daarna in Filipijnen (29 dagen) geldig is !


@barts Ik ben met je eens dat de weergave van de prijzen van de bundels overzichtelijker kan. Dit is doorgegeven en hier zijn we mee bezig! 

Voor wat betreft jouw voorbeeld, de bundel die je rood hebt omlijnt is inderdaad zowel in de Filipijnen als in Thailand geldig. Uiteraard binnen de geldigheidsduur van de bundel. 


@barts Ik ben met je eens dat de weergave van de prijzen van de bundels overzichtelijker kan. Dit is doorgegeven en hier zijn we mee bezig! 

Voor wat betreft jouw voorbeeld, de bundel die je rood hebt omlijnt is inderdaad zowel in de Filipijnen als in Thailand geldig. Uiteraard binnen de geldigheidsduur van de bundel. 

@Rutger_ Ok dank voor deze update. Ik wil namelijk niet dat ik tijdens de tussenstop (1,5 uur) in Thailand die bundel gebruik voor enkele MB's dat die daarna in de Filipijnen niet meer geldig zou zijn, waardoor ik ineens toch weer een bundel moet kopen (zoals in een van die andere draadjes is genoemd)


Heb hetzelfde ervaren. Zeer onduidelijk. Riekt naar misleiding: sms van KPN op Singapore airport met aanbod 2000. Gekocht in aanvulling op mijn 500 bundel Indonesië. Blijkt de 2000 bundel niet in Indonesië te werken. @KPN er : svp crediteren. 


@KPN er 

Nb: geen waarschuwing of directe mogelijkheid om te checken in welke landen wel/niet. Nee: sms met aanbieding geaccepteerd en nu heb ik n niet te gebruiken bundel.
‘Eigen schuld/dikke bult’?  Tja als dat je verkoopstrategie is, KPN? 


@RolfS27 ging dat om de bundel van 2000MB data of de data/sms/min ? Ik heb Singapore en Indonesië bekeken en die hebben dezelfde verschillen als Thailand en Filipijnen


Heb hetzelfde ervaren. Zeer onduidelijk. Riekt naar misleiding: sms van KPN op Singapore airport met aanbod 2000. Gekocht in aanvulling op mijn 500 bundel Indonesië. Blijkt de 2000 bundel niet in Indonesië te werken. @KPN er : svp crediteren. 

@RolfS27 

Zie mijn eerste reactie in dit topic. Er wordt onderscheid gemaakt tussen voordeellanden en supervoordeellanden. Die bundels zijn niet te gebruiken in de andere categorie landen. 
 

In dit forum zijn daar meerdere voorbeelden over te vinden. 


@Noordzee , Vreemde is dat ik in het topic van @RolfS27 even via de link van @Hoopvol had gekeken en er 100% duidelijk "super voordeel” kwam te staan voor 29.99, op de afbeelding paar postings hierboven de rechtse, en ik kijk nu staat er de linkse afbeelding, gaat dus wat niet vlekkeloos in de systemen.

Wat ik ook vind dat je een bundel niet moet kunnen activeren als je niet in het land bent waar die geld, kan er niets mis zijn, die systemen moeten kunnen zien vanaf welk netwerk de SMS afkomt.


Ok, dat topic had ik nog niet gezien. 

Los daarvan: 

Een feit blijft dat er meerdere topics zijn waarin klanten tegen dit soort zaken zijn aangelopen en waarin de moderator dan uiteindelijk met de uitleg kwam van een onderscheid en geen uitwisselbaarheid tussen voordeellanden en supervoordeellanden. 

Zie bv de link in mijn eerste reactie. 

Heel onduidelijk natuurlijk voor de klanten, KPN zou dit veel duidelijker moeten regelen. 


Ik ben eruit. 
 

 

De bundels van 9,99 en 19,99 zijn te gebruiken in voordeellanden en supervoordeellanden. De bundels van 39,99 en 29,99 zijn niet uitwisselbaar. 
 

@barts kan dus rustig een databundel aanschaffen van 19,99. 
 

Een paar maanden terug heeft moderator Denise dit uiteindelijk uitgevonden; zie ook de verwarring en de uiteindelijke uitleg in dit topic: 

 


Dus ik kan die bundel hier in NL op Schiphol vlak voor vertrek aanzetten, en dan 30 dagen gebruiken zowal in Thailand als in Filipijnen ?


@barts Klopt inderdaad, de situatie is zoals @Noordzee hem schetst! 


Nog even feedback na terugkomst: de 2GB data bundel van 19.99 werkte inderdaad in Thailand en Filippijnen. Op de stopover in Bangkok, met de overgebleven data toch nog even F1 race kunnen streamen :-)