Skip to main content

Ik krijg de melding 'uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe'

Telekom is hier in het Emsland de enige met een goede verbinding.

O2.de en Vodafoon.de zijn veel te traag.

Hallo @VeldPost het kan zijn dat KPN geen roaming-overeenkomst heeft met die Duitse provider.

 

 


maar de smartphone werkt hier perfect met Telekom


Hallo @VeldPost inzake datasims in het buitenland heb ik verder helaas geen passend antwoord voor je.

Als je de datasim in je smartphone stopt, werkt het dan wel of ook niet?

Indien wel dan ligt het aan een instelling van de tablet, indien niet, wacht dan een reactie van KPN af en/of een mede-forumlid.

Succes.

 


Hi @VeldPost, welkom hier. 

Telekom is inderdaad een roaming partner van ons. Werkt de tablet wel met Vodafone? Ook al is het traag? 

Als je de datasim in je smartphone stopt, werkt het dan wel of ook niet?

Zou je dit ook eens willen testen? 


dank voor de reactie!

ja, met vodafone werkt de tablet wel, meestal 2G of geen verbinding, buiten soms met 4G,

signaal is zeer zwak zegt app (cell info).

telekom geeft dus de melding van 'uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe'.

smartphone werkt uitstekend en snel met telekom.

graag een oplossing!


dank voor de reactie!

ja, met vodafone werkt de tablet wel, meestal 2G of geen verbinding, buiten soms met 4G,

signaal is zeer zwak zegt app (cell info).

telekom geeft dus de melding van 'uw simkaart staat verbinding met dit netwerk niet toe'.

smartphone werkt uitstekend en snel met telekom.

graag een oplossing!

Maar werkt de smartphone ook goed met Telekom wanneer je de 0970 simkaart in de smartphone plaatst? 


getest.

smartphone geeft dezelfde melding met 0970 simkaart. geen verbinding met telekom. wel met vodafone.de , maar 2G, onwerkbaar ..…

smartphone terug met 06 simkaart geeft onmiddellijk goede verbinding met telekom.

 

 


getest.

smartphone geeft dezelfde melding met 0970 simkaart. geen verbinding met telekom. wel met vodafone.de , maar 2G, onwerkbaar ..…

smartphone terug met 06 simkaart geeft onmiddellijk goede verbinding met telekom.

 

 

Hallo @VeldPost dus de datakaart werkt wèl op 2G lees ik hier uit?

 


ja, vodafone.de 2G

nee, niet telekom 4g, terwijl de smartphone wel gewoon telekom 4g heeft


getest.

smartphone geeft dezelfde melding met 0970 simkaart. geen verbinding met telekom. wel met vodafone.de , maar 2G, onwerkbaar ..…

smartphone terug met 06 simkaart geeft onmiddellijk goede verbinding met telekom.

Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Inclusief het 09 nummer? Dan kan ik ook meekijken of alles aan onze kant goed staat. 
 


feitelijk geeft de smartphone met 0970 simkaart dezelfde resultaten als de tablet met de 0970 simkaart.

telekom verbinding wordt in beide gevallen geblokkeerd.


smartphone werkt uitstekend en snel met telekom.

Euh, waarom doe je de tablet niet via de Hotspot van je mobiele telefoon? Als de phone een snelle verbinding heeft gebruik je die op die manier (wifi-Hotspot) ook met je tablet.


DONE.

tabletnummer wordt niet naar gevraagd, maar hierbij: 0970 *********


@VeldPost , nog effe om het compleet te hebben: ben je overgestapt van XS4ALL, dus is dat een SIM kaart die je toen ontvangen hebt ter vervanging van de oude XS4ALL SIM? 


Alex_P:

voor mijn vrouw geldt hetzelfde probleem.

ook samsung tablet. gelijk gekocht bij kpn.

smartphone verbinding oké hier in duitsland. tablet geen verbinding mogelijk met telekom.

haar nummer: 0970**********


@VeldPost, zou je het nu nogmaals willen proberen en eventueel de tablet opnieuw opstarten? Ik heb de verbinding even gereset. 


getest. ook tablet opnieuw gestart.

dezelfde melding van telekom. simkaart geen verbinding mogelijk.


misschien nuttig ter aanvulling:

we zijn de afgelopen 4 weken door duitsland gereisd met de camper. overal was verbinden met telekom niet mogelijk met beide tablets. wel uitstekende 4G verbindingen via O2.de en via vodafone.de.

hier op onze vaste plek, huisje in duitsland is een goede verbinding alleen mogelijk via telekom.de.

de verbindingen via vodafone en O2 zijn 2G.

maar telekom blokkeert ook hier (emsland, 50km over de grens)


smartphone werkt uitstekend en snel met telekom.

Euh, waarom doe je de tablet niet via de Hotspot van je mobiele telefoon? Als de phone een snelle verbinding heeft gebruik je die op die manier (wifi-Hotspot) ook met je tablet.

dat heeft alles te maken met de verschillende tegoeden van de abonnementen voor smartphone en tablet èn het gebruik daarvan in duitsland


@VeldPost. Ik heb hier een melding voor aangemaakt voor onze technische afdeling om te onderzoeken waar dit aan ligt. Ik moet je helaas vragen om dit even af te wachten. 

Overigens ook voor het nummer van je vrouw.