Skip to main content

Via mijn rekening van kpn wordt er maandelijks 10 euro betaald aan een bedrijf dat Target Media heet. Waar ook al jaren mensen kennelijk last van hebben. Ik heb niets afgenomen van deze mensen en wil dit dus ook niet betalen. Hoe krijg ik dit geld weer retour en hoe voorkom ik dit in de toekomst? 

 

Hallo,

Ook ik heb hetzelfde probleem. KPN incassert via E-bill mobi of Target media. Ik wordt opgelicht door Online Spelen. Kato Polemidia, Dimintsanis 24A 4156 Limasol Cyprus. Een bedrijf of adres waar ik niets van af weet en waar ik nooit iets mee te maken heb gehad. Je zou moeten afmelden via E-bill mobi. Zij sturen een toegangscode per SMS die vervolgens niet aankomt. KPN, wat doen jullie hier aan? Is er overigens iemand die het gelukt is zich af te melden? Zo ja, hoe?

  1. Leermakers


Hi @Leermakers, goed dat je bij twijfel even navraag doet. Leuk dat je je vraag hier stelt. Het is geen dienst van KPN. Target Media is blijkbaar een zogenaamde ‘payment service provider’ waar je betalingen mee kan doen. Denk aan bijvoorbeeld online spelletjes. Het gebeurt dan niet zomaar, maar kan alleen voor komen als je ergens toestemming geeft en/of je gegevens invult. Door contact met Target Media op te nemen kan je achterhalen om wat voor betalingen of abonnement het gaat, en dit stopzetten. Je kunt contact met Target Media opnemen voor hulp hierbij, ze zijn per e-mail bereikbaar: klantenservice@targetmedia.eu.


Hallo,

Het is me inmiddels gelukt. Ik moet zeggen dat Targetmedia mij telkens goede informatie heeft gegeven dus dat lijkt me wel een betrouwbaar bedrijf. Zij hebben ook de opzegging geregeld en ik heb dit inmiddels kunnen controleren via de site van E-bill.mobi. Het is wel een kluwen van bedrijven. Target media levert de techniek voor dit soort betalingen. Teleconcept is een zusterbedrijf van Targetmedia, E-bill mobi is een klant van Teleconcept, Contentformobile is weer een klant van E-bill.mobi en onder Contentformobile valt dan weer Onlinespelen. (geregistreerd op Cyprus). Contentformobile heeft beloofd het bedrag terug te zullen storten dus dat wacht ik even af. KPN heeft verder dit soort abonnementen voor mij geblokkeerd. Dat zou ik via payinfo (stichting gedragscodes mobiele diensten) ; een samenwerkingsverband van diverse telecomaanbieders, zelf moeten kunnen blokkeren maar volgens KPN stond het nog steeds actief. Overigens zag ik geen transacties voor mijn telefoonnummer op payinfo. Mijn advies voor andere gedupeerden: Ga naar de site van E-bill.mobi en vraag de SMS code aan (let op je spam-box) waarna je kunt inloggen en afmelden. Stuur eventueel een mail naar klantenservice@targetmedia.eu en naar help@contentformobile.ltd.cy

 


Hallo,

Het is me inmiddels gelukt. Ik moet zeggen dat Targetmedia mij telkens goede informatie heeft gegeven dus dat lijkt me wel een betrouwbaar bedrijf. Zij hebben ook de opzegging geregeld en ik heb dit inmiddels kunnen controleren via de site van E-bill.mobi. Het is wel een kluwen van bedrijven. Target media levert de techniek voor dit soort betalingen. Teleconcept is een zusterbedrijf van Targetmedia, E-bill mobi is een klant van Teleconcept, Contentformobile is weer een klant van E-bill.mobi en onder Contentformobile valt dan weer Onlinespelen. (geregistreerd op Cyprus). Contentformobile heeft beloofd het bedrag terug te zullen storten dus dat wacht ik even af. KPN heeft verder dit soort abonnementen voor mij geblokkeerd. Dat zou ik via payinfo (stichting gedragscodes mobiele diensten) ; een samenwerkingsverband van diverse telecomaanbieders, zelf moeten kunnen blokkeren maar volgens KPN stond het nog steeds actief. Overigens zag ik geen transacties voor mijn telefoonnummer op payinfo. Mijn advies voor andere gedupeerden: Ga naar de site van E-bill.mobi en vraag de SMS code aan (let op je spam-box) waarna je kunt inloggen en afmelden. Stuur eventueel een mail naar klantenservice@targetmedia.eu en naar help@contentformobile.ltd.cy

 

@Leermakers Fijn om dit te lezen! Dankjewel voor de update en dat je deze informatie hier deelt :)