Skip to main content

Goedemiddag.

Ik heb een klacht, geen vraag.

 

Ik heb bij KPN een 2 jarig abonnement van 150 min voor €20,10 pm.

Op 18 december 2020 heb ik via de ap van KPN gemerkt dat er 5000 min is bijgeschreven bij mijn abonnement zonder dat ik daarvoor een bericht van KPN hebt ontvangen.
Ik heb toen meteen gebeld met KPN om te vragen waaraan ik die 5000 min hebt verdiend, en een KPN medewerker kon mij vertellen dat er in de maand december heel veel wordt gebeld of ge-apt en ge-smst, dus vandaar dat ik die 5000 min gratis hebt ontvangen als klant van KPN, dat doet KPN altijd in december voor haar vaste klanten.
Ik vroeg; dus ik kan die 5000 min gewoon gebruiken zonder bijkomende kosten?
De KPN medewerker zei; ja hoor, u kunt gebruik maken van die 5000 min en er komen geen kosten bij omdat u dat gratis krijgt van KPN.
Ik vroeg nog voor de zekerheid; ik kan die 5000 minuten voor alles gebruiken....bellen, sms'en en internetten??
Ik zei ook nog tegen de medewerker dat ik het zeker wilt weten omdat ik niet weer door KPN zomaar op kosten wilt worden gejaagd zoals een paar maanden geleden (daar kom ik straks nog op terug).
De KPN medewerker zei; nee hoor mevrouw, maakt u zich geen zorgen u kunt die 5000 min gewoon gebruiken.
Ik zei, dankjewel voor de info, waarop de medewerker vroeg of ik nog andere vragen had en ik zei néé, dat was mijn vraag en we hebben het gesprek afgerond.

Op 21 december merkte ik dat ik toch extra kosten had (25,09€), dus hing ik weer aan de telefoon met KPN om te vragen waar die extra kosten vandaan komen.
De KPN medewerkster zegt dat dat komt omdat ik buiten mijn bundel ben gegaan. Ik zeg, dat kan wel zo zijn, maar ik heb volgens jouw collega 5000 min gratis van KPN ontvangen en die kon ik zonder extra kosten gebruiken, dus heb ik dat gedaan.
De KPN medewerkster gaat kijken wat het probleem is en even later zegt ze dat ik het aankomende factuur moet afwachten omdat zij op dat moment niet kon nagaan waarom ik extra kosten hebt......ze heeft geen woord gerept over die 5000 min trots dat ik dat ter sprake hebt gebracht. Ik zeg goed, dan wacht ik het factuur maar af.

Op 21 januari 2021 ontvangen ik het factuur van KPN en Ik kon mijn ogen niet geloven.......45,19€ in plaats van 20,10€ dat ik volgens KPN moet gaan betalen!!!
Ik meteen bellen met KPN, (ik was furieus) om weer te vragen waarom het factuur zo hoog is opgelopen?!!
De KPN medewerker zei dat ik buiten mijn bundel ben gegaan, vandaar die hoge factuur.
Ik vertelde weer het bovengenoemde verhaal en de KPN medewerker bleef zeggen.....ja mevrouw, maar u hebt buiten uw bundel gebeld en ik kan niets voor u doen.
Voor het eerst kreeg ik toen te horen dat die 5000 min die ik gratis in december hebt ontvangen waren alleen bedoeld om te internetten en niet om te bellen.....Ik was met stomheid geslagen, echt waar!
Ik zei; dit hoor ik voor het eerst van u! En ik maar uitleggen dat het dus niet mijn schuld is dat die rekening zo hoog is opgelopen, maar doordat ik valse informatie van zijn collega's hebt gekregen wordt ik nu opgescheept met een hoge rekening en dat niet ga betalen.
Ik zeg, ga eens ff mijn verbruikers gedrag na van ruim 6/8 jaar dat ik klant ben van KPN en je zult zien dat ik bijna of nooit buiten mijn bundel ben gegaan omdat ik dat altijd hebt bijgehouden zodat ik geen extra kosten krijgt.
De KPN medewerker zet mij in de wacht om te gaan overleggen met een collega en even later gaat hij mijn vertellen over de sms berichten die ik van KPN hebt ontvangen omtrent mijn eigen beltegoed die bijna opraakte.
Ik zeg, dat is allemaal mooi en waar, maar daar gaat het helemaal niet om!
Op een gegeven moment deed de KPN medewerker mij een voorstel om de helft van de extra kosten (20,10€+12,50€) te betalen. Ik zeg, daar ga ik niet mee akkoord, ik betaald wat ik hoor te betalen, niet meer en niet minder....dat is alleen mijn abonnementskosten.

Ik heb toen van alles geprobeerd....bellen, chatten, twitter om een adres van KPN te vinden waar ik een klacht kon indienen, maar ik kom geen steek verder.
Ik ben niet van plan die extra kosten te betalen.

 

Dit is de tweede keer dat KPN mij dit flikt. De eerste keer heb ik het factuur uiteindelijk toch betaald, maar ik weiger deze keer pertinent te betalen omdat ik tig keer om de juiste informatie omtrent die 5000 min hebt gevraagd en niet de juiste informatie gekregen. KPN weigert ook zijn verantwoordelijkheid in deze te nemen.

 

HELP!

Ik heb hier niet om gevraagd.

Kan het zijn dat er verwarring is tussen bel- en databundel?

Volgens mij was het cadeau in december 5000 MB: https://www.kpn.com/beleef/mobiel/kadootje-van-kpn-5gb-extra-data-voor-alle-mobiele-klanten.htm


Dat waren geen 5000 minuten, maar 5000 mb's. Daar kun je niet mee bellen dus. 

Althans ... kan wel. Maar dan moet je dat doen via bijvoorbeeld Whatsapp. Of Facebook ofzo. Of beeldbellen via een andere app.


U ziet dus in de app dat u 5000 ... bijgekregen hebt. U kon daar heel duidelijk zien dat da geen belminuten waren. Want belminuten hebben een apart balkje waar duidelijk "bel- en sms-bundel" boven staat.

U heeft sms'jes gekregen die waarschuwden dat u over uw bundel heen ging en deze gewoon genegeerd? 


Ik heb geen SMS/Email ontvangen van KPN, daarom heb ik 2x gebeld……

Ik weet zeker wat mij is verteld door die KPN medewerkers.


Ik heb geen SMS/Email ontvangen van KPN, daarom heb ik 2x gebeld……

Ik weet zeker wat mij is verteld door die KPN medewerkers.

Maar dat valt heel moeilijk nu nog hard te maken.