Skip to main content

Hallo KPN eind vorig jaar hebben we bij een medewerker van u 4 abonnementen afgesloten en de prijs afgesproken.

We hebben hier een bevestiging van gehad maar er wordt meer afgeschreven als wat we overeen gekomen zijn en waar jullie een bevestigings van hebben gestuurd tevens is er nog steeds van 1 telefoonnummer de 25 euro aansluitkosten niet terug gestort 

Als diverse keren gebeld medewerkster een klacht aangemaakt ik zou binnen 5 a 10 werkdagen terug gebeld worden maar dat is ook niet gebeurt 

Gisteren weer gebeld maar deze medewerkster snapte nergens wat van wat een drama.

m.vr.gr. Arie

 

Welkom op ons forum, @a burgh! Goed dat je contact opneemt, ik kan me namelijk voorstellen dat je graag niet meer wilt betalen dan waarmee je akkoord bent gegaan. Ik begrijp dat er al een klacht is ingediend, maar dat je nog steeds niet bent gebeld. Ik kijk daarom graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?


Ik heb de gegevens van de 4 abonnementen ingevuld 


Bedankt voor het invullen van jouw profiel. Hiermee ben ik op onderzoek uit gegaan.

Ik zie dat je in september vier abonnementen hebt aangevraagd. Eén van deze abonnementen is op 1 september 2020 aangevraagd, twee zijn op 4 september 2020 aangevraagd en de laatste is op 24 september 2020 aangevraagd. Normaal gesproken is het zo dat je per bestelling maar één keer aansluitkosten hoeft te betalen. Met andere woorden: zou je alle vier de abonnementen in één keer hebben besteld, dan betaal je maar één keer aansluitkosten. Omdat de vier abonnementen in drie bestellingen zijn aangevraagd, zou je in totaal drie keer aansluitkosten moeten betalen. Ik zie echter dat je met mijn collega hebt afgesproken dat voor drie van vier abonnementen de aansluitkosten vergoed mogen worden. Deze vergoeding heb je inmiddels gehad. Op de factuur van 12 november 2020 staat een eenmalige korting van € 25,00. Dit is de eerste vergoeding van de aansluitkosten. Op 14 januari 2021 heb je een factuur ontvangen met een eenmalige korting van € 50,00. Hiermee worden de aansluitkosten van de twee abonnementen die op 4 september zijn aangevraagd, vergoed. In totaal heb je dus drie keer een vergoeding ontvangen van de aansluitkosten. Dit was conform afspraak.

Je geeft ook aan niet de prijs te betalen die je hebt afgesproken. Het gaat hier in alle gevallen om een verschil van € 5,00 per abonnement. De korting die hier ontbreekt is de Husselkorting. Het contract is verder correct; de Husselkorting staat nooit op het contract omdat het een extra is die je alleen krijgt wanneer je aan de voorwaarden voldoet. Ik moet je echter wel teleurstellen, want deze korting kan jij niet krijgen. Alleen wanneer je jouw mobiele abonnementen combineert met een KPN Thuis abonnement (minimaal internet), kom je in aanmerking voor Husselkorting op jouw mobiele abonnement. Voor de voorwaarden en voordelen wil ik je verwijzen naar de link. Omdat jij alleen Digitenne op jouw adres hebt, voldoe je dus niet aan de voorwaarden en krijg je geen korting op jouw mobiele abonnementen. Het spijt me dan ook om je te moeten informeren dat mijn collega bij wie je de abonnementen hebt afgesloten jou verkeerd geïnformeerd heeft. Hiervoor wil ik je mijn excuses aanbieden. Ik ben alleen bang dat ik verder niets voor je kan betekenen. Ik kan deze korting niet alsnog voor je aanzetten, sorry.

Ik hoop dat je verder wel tevreden bent met jouw abonnementen. :blush:


Dat is jammer ik heb wel bestel bevestigingen via de mail ontvangen van je collega en aan de hand van die prijs ben ik een abonnement voor 4 personen aangegaan

je collega heeft de hussel korting van 5 euro afgesproken omdat jullie op dit adres geen tv kunnen aanbieden (buitengebied) 

deze manier van een abonnementen afsluiten is niet zo netjes en zeker niet correct om achteraf gewoon te zeggen sorry maar m’n collega heeft u verkeerd voorgelicht 

we zitten nu aan 4 abonnementen vast die we anders waarschijnlijk niet afgesloten hadden

kunnen we van deze abonnementen af

gr Arie

 


Het kan inderdaad voorkomen dat de Husselkorting inderdaad op de bestelbevestiging staat. Dit gebeurt wanneer er een vinkje wordt aangezet bij de vraag of je ook andere diensten van KPN afneemt. Aan de bestelbevestiging kunnen alleen geen rechten worden ontleend. De prijs op het contract is leidend en op het contract staat de prijs zonder Husselkorting, omdat dit, zoals eerder gezegd, een extra is. Het ontbreken van Husselkorting is dan ook geen reden om het contract te ontbinden. Het spijt me dat mijn collega een uitspraak heeft gedaan die hij vervolgens niet waar heeft kunnen maken. Ik vrees alleen dat ik het ook niet anders kan maken, sorry.


Jammer van deze misleidende manier van abonnementen afsluiten

ben ook al maanden bezig geweest om m’n geld terug te krijgen van Netflix abonnementen die ik niet had aangevraagd maar wel afgeschreven werden via m’n digitenne abonnementen 

Eerlijk duurt het langst

misschien kunnen jullie hier nog wat van leren


 

je collega heeft de hussel korting van 5 euro afgesproken omdat jullie op dit adres geen tv kunnen aanbieden (buitengebied) 

 

 

@Denise_ En hier is dus geen regel voor want wel  vreemd dat zoiets beloofd wordt  dan eigenlijk?

Want deze adressen kunnen dus nooit voor hussel in aanmerking komen?

 


Met de huidige abonnementen is het inderdaad nooit mogelijk om in aanmerking te komen voor Husselkorting. Andere Hussel voordelen zijn wel mogelijk; ook het combineren van mobiele abonnementen levert voordelen op. Het is echter niet zo dat Husselkorting helemaal niet mogelijk is op dit adres. Volgens onze gegevens ligt er namelijk een koperverbinding. Dat betekent dat er een internetabonnement afgesloten zou kunnen worden. Wanneer deze gecombineerd wordt met de mobiele abonnementen, dan kan er genoten worden van Husselkorting.

Ik vind het erg spijtig dat mijn collega een belofte heeft gedaan die op dit moment niet waar gemaakt kan worden. Ik kan er op dit moment alleen niets aan veranderen. Ik heb niet de mogelijkheid om de korting alsnog aan te zetten, dit kan echt alleen wanneer meerdere abonnementen gecombineerd worden. Heel zuur, absoluut. Ik kan het alleen niet anders maken, sorry.