Skip to main content

Jarenlang heb ik een KPN abonnement met 400 belminuten. Daar gebruik ik er 200 van of minder. 

Nu heb ik deze maand door omstandigheden veel moeten bellen en kom boven de 400 minuten uit. 

Meteen een bericht dat ik extra belminuten moet betalen. 

Schandalig. 

Hoi @Jacqobo, ik kan me voorstellen dat dit erg ongelukkige timing is zo!
Helaas is dit allemaal volledig geautomatiseerd. Je krijgt iedere maand nieuwe belminuten en daarmee vervallen je belminuten van de vorige maand. Als je belminuten op raken krijg je daar bericht van zodat je niet voor onverwachte kosten komt te staan.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Het feit dat een aandachtspunt geautomatiseerd verloopt wil niet zeggen dat het daardoor goed is of niet gewijzigd kan worden in het belang van de klant en het vertrouwen van die klant in de leverancier.

Decennia-lang ben ik klant bij KPN, en gedurende al die tijd heb ik KPN een groot aantal belminuten  betaald die ik niet heb gebruikt.

In één maand iets meer gebruikt dan het abonnement van 400 belminuten en de berekening gaat automatisch lopen. Technisch is dat te verklaren. Niet als het gaat om klanttevredenheid. In al die decennia ben ik nimmer gecrediteerd voor de belminuten die ik wel heb betaald en nimmer heb gebruikt. 

“De belminuten vervallen?” En daarmee is de kwestie opgelost?

Ik ken mensen die het diefstal zouden noemen.
Nee. Betalen voor wat je hebt gekregen Dat is eerlijk en dat is redelijk.