Skip to main content

Beste KPN medewerker,

Ik ben systeembeheerder bij een zorginstelling. Sinds vandaag lijken de oproepen van de Multi factor authenticatie van Microsoft niet langer door te komen op de mobiele nummers van KPN. 
We werden gebeld door meerdere collega's die aangaven geen oproep meer te krijgen van de dienst van Microsoft om zich aan te melden bij onze Office365 omgeving. Zakelijk maken wij gebruik van T-mobile simkaarten en dit lijkt geen probleem te vormen want hierop komen de oproepen succesvol binnen.

Is er een storing tussen de dienst van Microsoft en jullie netwerk?
 

Ik hoor het graag want collega's ondervinden problemen met het inloggen op onze diensten.

Hoi @Reinier Smit . Welkom op het forum.

Dat is een merkwaardige storing. Ik heb onze interne systemen geraadpleegd maar zie hier nergens een melding van. 

Als ik het goed lees zijn dit collega's van jou die een particulier, mobiel abonnement van KPN afnemen? Om hoeveel meldingen hebben we het?


Hi Erwin,

We hebben zeker tussen de 5 en 10 gevallen gemeld gekregen. Dit komt omdat de meeste van onze gebruikers een authenticatie app of een nummer van een andere provider gebruiken, deze opties werken wel.

De impact is hoger vanwege het niet kunnen inloggen vandaar.


Jullie bedrijf neemt diensten van Microsoft af. Is hier ook een servicecontract bij? Heb je deze kwestie ook aan hun kunnen voorleggen? Als ik moet speculeren hebben ze daar misschien, per abuis een reeks nummers geblokkeerd.

Dit is een particulier forum. Ik mag niet zomaar naar de nummers van jouw collega's gaan zoeken. Ik heb dus individuele meldingen van jouw collega's nodig. Onder hun eigen forum account met hun eigen topic.   Mocht dat lukken, dan zal ik die met voorrang oppakken. 


Hi Erwin,

Ik kreeg de tip vanuit kpn zakelijk, zij adviseerden me dit topic op het forum aan te maken. Ik zag vooralsnog geen aanleiding om dit te melden bij onze leverancier daar dit probleem enkel lijkt te spelen bij KPN aansluitingen. Ik begrijp heel goed dat dit forum particulier is, ik hoopte eerlijk gezegd dat er wellicht al iets bij jullie bekend zou zijn. Ik ondervind zelf ook het probleem dus voel je vrij om mijn mobiele aansluiting te controleren. Vanwege privacy redenen kan ik inderdaad geen gegevens van collega’s verstrekken


Ah, ik begrijp dat je dus zelf ook deze storing ervaart? Kun je jouw profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?


Mijn profiel is gevuld, ik hoop dat het zo voldoende informatie is.


@Reinier Smit : Ik heb een ticket aangemaakt. Aangezien het weekend is begonnen verwacht ik dat je daar pas maandag of dinsdag een reactie op hebt.

Mijn advies is om dit ook zeker bij je contactperson(en) van Microsoft aan te kaarten. 


Top! Ik houd het ook in de gaten, mocht het tussentijds opgelost zijn laat ik het weten.


Hi Erwin,

Ik weet niet of er tussentijds iets is gedaan of opgelost maar bij mij komen de oproepen weer door op mijn privé telefoon (kpn)


Wij hadden ook hetzelfde probleem met meerdere klanten van ons. (Werk bij een ICT dienstverlener). Uiteindelijk is het zaterdag opgelost. Het welbekende Microsoft nummer bleek bij KPN op een blacklist te zijn beland. Bij één klant was dit zelfs de primaire methode om in te kunnen loggen en alle medewerkers hadden een zakelijk KPN abonnement. Er kon dus niemand inloggen! Dit is erg slecht opgepakt bij KPN en werd inderdaad bijna het weekend over getild. Een van onze klanten heeft het uiteindelijk via een accountmanager kunnen escaleren waardoor het van het weekend nog is opgelost. 

Begreep van support dat dit ook door meerdere bedrijven is gemeld.


Bedankt voor je informatie A.Klink! ik heb deze informatie hier ook intern teruggekoppeld,

Helaas zijn wij geen zakelijk klant van KPN waardoor het inderdaad voor ons ook een lange zoektocht was naar een ingang om dit bij KPN te kunnen melden. Klantenservice → Klantenservice zakelijk → 3e lijns support en uiteindelijk werd ik verwezen naar dit forum.

@KPN indien jullie voor toekomstige issues hiervoor een ingang hebben dan hoor ik het graag.


Ik had een donkerbruin vermoeden. Gelukkig is dit dus uiteindelijk wel bij de juiste partij beland. 


Bedankt voor je informatie A.Klink! ik heb deze informatie hier ook intern teruggekoppeld,

Helaas zijn wij geen zakelijk klant van KPN waardoor het inderdaad voor ons ook een lange zoektocht was naar een ingang om dit bij KPN te kunnen melden. Klantenservice → Klantenservice zakelijk → 3e lijns support en uiteindelijk werd ik verwezen naar dit forum.

@KPN indien jullie voor toekomstige issues hiervoor een ingang hebben dan hoor ik het graag.

Het probleem hierbij is, dat het proces een beetje van kwantiteit uitgaat. Dus meerdere meldingen van verschillende ingangen zorgt voor verhoogde alertheid en snellere analyse.  Nu zie ik dit ook niet dagelijks en als er ooit iets vergelijkbaars gebeurt zal ik wel proberen om het sneller te escaleren.  Het weekend werkt daarbij niet altijd mee, moet ik je bekennen. Dan is het simpelweg lastiger om de juiste personen te pakken te krijgen.