Skip to main content

Ja mensen ik wil het hier toch even een onderwerp aankaarten. 

 

Mijn ouders zijn 40 jaar klant bij kpn.

Nog nooit is 1 betaling misgegaan. 

Wil mijn moeder een telefoontje van 260 euro bestellen. 

Moest ze haar inkomen en lasten doorgeven. Ik snap dat het voor jullie een bescherming is. Jullie willen natuurlijk dat er betaald wordt.

 

Maar de invoer of de getallen die klopten niet. Ze kreeg geen telefoon. 

 

Wat gaat hier Mis.

 

Ik moest 2 jaar geleden ook alles 3 keer doorgeven. Ik heb nog nooit 1 betaling vergeten.

 

 

40 jaar klant en dan gaan zeuren over 260 euro.

 

Ik vind het een klein beetje schande.

Hallo @Marcus1977 , je moeder kan beter een telefoon bestellen die goedkoper is dan €250.

Boven de €250 heeft ze met de BKR te maken en zijn de providers verplicht een inkomenstoets af te nemen ter bescherming van consumenten dat ze zich niet teveel in de schulden steken.

 


Ze kan ook een bedrag betalen zodat ze onder de 250,- inclusief kosten zit.

 


En is een wettelijke verplichting dus heeft volstrekt NIKS te maken met hoelang iemand al of niet klant zijn en hoe het betalingsgedrag is/was.

(overigens is dat geen bescherming voor KPN (een deurwaarder regelt zulke probleempjes tijdens toiletbezoek) maar voor de klant)

 

 


Ja dat klopt. Het voelde voor mijn moeder wel lullig aan. 40 jaar klant en wilt ze ook een keer een telefoon bestellen. En toen lukte het haar niet.

 

Heeft ze hem gewoon maar gekocht probleem op gelost.

 

 

Waar ligt die grens eigenlijk hoeveel je moet verdienen. 

En je huishoud lasten.


Goedemiddag, een indicatieve proef kan men doen via: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/gespreid-betalen.htm
 

De Wet op het financieel toezicht (Wft) geldt per 1 mei 2017 ook voor het kopen van een telefoon met een gespreide betaling. De overheid heeft bepaald dat als je gespreid wilt betalen, je eigenlijk een vorm van krediet aangaat. Een lening dus. Wij zijn, bij een toestelkrediet van € 250,- of meer verplicht om het op te nemen in het BKR-register.

Alle telecomproviders moeten voldoen aan strengere regels.