Skip to main content
Beantwoord

Telefoon gestolen en verlengen kan niet omdat controle sms niet lukt

  • 11 September 2024
  • 7 reacties
  • 64 keer bekeken

Onderweg naar Denemarken is mijn telefoon gestolen. Op zich al vervelend genoeg, maar mijn contact met KPN verliep niet fijn.

Ik wil, omdat mijn abonnement dat toestaat, een nieuw toestel bestellen. Ik word netjes gebeld, op de telefoon van mijn vriend, door een vriendelijke dame, alles wordt gecontroleerd en nu alleen nog even een SMS code om de boel te controleren. Uhm... hallo! Mijn telefoon is gestolen en ik zit in Denemarken?? Inmiddels zijn we een kwartier onderweg. Oh ja, dan weet ze het ook niet hoor, maar ze gaat het even aan collega's vragen. Ik ga in de wacht. Ik heb weer een kwartier gewacht en toen opgehangen want mijn lief heeft geen 'onbeperkt bellen'. Ik hoopte nog even terug gebeld te worden. Niet dus.

Ik begrijp best dat het allemaal stevig gecontroleerd moet worden, maar de medewerkster moet toch weten dat, als ik geen telefoon meer heb, dit niet kan worden opgelost? En dat in minuut 1 meedelen? Ik vind het niet leuk, maar ik kan best wachten tot we weer in Nederland zijn en dan was mijn vriend niet op kosten gejaagd...

Spijtig te lezen @Marielle Peters , heb je wel meteen je sim geblokkeerd en aangifte gedaan en daar een proces-verbaal van ontvangen voor de verzekering?

 


Ja en nee. Want voor aangifte heb ik DigiD  odig. En die staat op ... mijn telefoon. Doe ik zo gauw ik thuis ben.


Ja en nee. Want voor aangifte heb ik DigiD  odig. En die staat op ... mijn telefoon. Doe ik zo gauw ik thuis ben.

Je moet aangifte doen in het land waar de telefoon gestolen is, dan volstaat in de regel een ID of paspoort @Marielle Peters 

Succes


Daar ben ik inmiddels niet meer, ik was op doorreis.


Daar ben ik inmiddels niet meer, ik was op doorreis.

Oké, duidelijk.

Ik hoop op een goede afloop voor je. @Marielle Peters 


Abonnement verlengen (vernieuwen) gaat echt niet vanuit buitenland. En zeker nu niet. Zonder sms kan het alleen in een telefoon winkel. Van kpn of partner van kpn. In Nederland uiteraard. 

Hopelijk toch nog een leuke vakantie verder.


Ai, dat is geen goede start van jouw reis, @Marielle Peters! Ik begrijp dat je jouw simkaart gelijk hebt geblokkeerd, dat is heel goed. Zo kom jij ook niet voor meer onverwachte kosten te staan.

Nu is het inderdaad wachten tot je weer in Nederland bent. Verlengen van jouw abonnement gaat, zoals @PeterG ook zegt, niet vanuit het buitenland als jouw toestel is gestolen. Voor het online en telefonisch verlengen wordt er namelijk eerst een verificatie sms verstuurt om te controleren dat we met een bevoegd persoon spreken. Je kunt zonder jouw telefoon wel verlengen in een KPN winkel bij jou in de buurt (als je weer terug in Nederland bent, natuurlijk). Neem dan wel je legitimatiebewijs mee!

Het spijt me dat mijn collega aan de telefoon dit niet direct heeft verteld. Daarmee had een lang telefoongesprek voorkomen kunnen worden.

Hopelijk heb je evengoed een goede reis!


Reageer