Skip to main content
Beantwoord

Telefoon gestolen: Kan ik e-sim op een nieuwe telefoon in het buitenland installeren?

• February 9, 2026
  • 2 reacties
  • 25 keer bekeken

Ik zit in het buitenland, hier is mijn telefoon gestolen. Inmiddels heb ik wel een nieuwe telefoon kunnen kopen. Maar beschik niet over een simkaart. Nu wil ik een eSIM installeren, kan wel in mijn kpn app. Maar kan niet bellen. De 1cent controle moet via de bankrekening van mijn vader. 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@M.Ruijter, welkom op de community. Wat vervelend dat je telefoon is gestolen! Dat is vaak toch een smetje op zo'n reis. Hopelijk heb je ook een back-up van foto's en dergelijke als je daar veel van hebt gemaakt.

Voor de e-sim, dat moet inderdaad via het pinnen van 1 cent. Op hetzelfde toestel kan een e-sim opnieuw geactiveerd worden zonder, maar dat is in dit geval niet mogelijk. Lukt het met de tip van bnh om de e-sim te activeren op het nieuwe toestel?

Voor als je terug bent kan je trouwens nog kijken of jouw toestel een regiovergrendeling heeft. Sommige fabrikanten hebben dat op hun toestel, waardoor ze standaard alleen in bepaalde landen kunnen werken.

Meer over e-sim kan je ook in onze Kennisbank lezen: 

2 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 9, 2026

Welkom ​@M.Ruijter.

Dit is wel een erg vervelende situatie, die 1 cent moet echt betaald worden, anders gaat het niet werken. Ik vrees dat het alleen onmogelijk is op deze manier als je vader er niet bij is.

Ik weet niet of je een QR code krijgt van iDeal? Je zou dan misschien nog kunnen proberen een screenshot te maken en naar je vader te sturen zodat hij die kan scannen en betalen? En dan hopen dat bij jou het proces verder loopt?

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 11, 2026

Hoi ​@M.Ruijter, welkom op de community. Wat vervelend dat je telefoon is gestolen! Dat is vaak toch een smetje op zo'n reis. Hopelijk heb je ook een back-up van foto's en dergelijke als je daar veel van hebt gemaakt.

Voor de e-sim, dat moet inderdaad via het pinnen van 1 cent. Op hetzelfde toestel kan een e-sim opnieuw geactiveerd worden zonder, maar dat is in dit geval niet mogelijk. Lukt het met de tip van bnh om de e-sim te activeren op het nieuwe toestel?

Voor als je terug bent kan je trouwens nog kijken of jouw toestel een regiovergrendeling heeft. Sommige fabrikanten hebben dat op hun toestel, waardoor ze standaard alleen in bepaalde landen kunnen werken.

Meer over e-sim kan je ook in onze Kennisbank lezen: