Skip to main content

Elke keer als ik duitsland in rijd valt net over de grens de verbinding met kpn weg. Eens per jaar kom ik in de kpn winkel. En dan veranderen ze de instellingen. Daarna werkt het automatisch omschakelen naar een duitse provider enige maanden. Daarna moet ik weer zelf handmatig telekom.de of vodafone.de etc instellen. Welke instelling veroorzaakt dit?

Volgens mij heeft het ergens iets te maken met namen toegangspunten te maken


 


Hi @Guidogroeneweg! Afhankelijk van of je Android of IOS gebruikt zal dit net even een beetje anders ingesteld worden. Op onze informatiepagina over gebruik mobiel in het buitenland staat hierover meer informatie. De betreffende instellingen kan je vinden onder het kopje “Wat kan ik doen om goed bereik te hebben in het buitenland”. Daar staan instructies om dit op handmatig te zetten. Je kan uiteraard de laatste stap omkeren om dit op automatisch te zetten. Het nadeel hiervan is dat je het alsnog op handmatig zult moeten zetten op het moment dat het verbinden niet helemaal goed gaat. Wat betreft het probleem dat het lijkt dat dit niet blijft staan, het zou kunnen zijn dat dit met updates weer terug wordt gezet naar de basis instellingen. Dit weet ik echter niet zeker. Wat je zou kunnen doen is na de volgende update dit zelf controleren. Verder is het natuurlijk minder werk om voor de rit richting Duitsland te kijken of de instelling op automatisch staat. 


Mijn samsung s10 moet gewoon alles automatisch doen. Als de instellingen goed staan moet dit ook kunnen. Hij zit dan in duitsland op telekom of o2 of vodafone. Daar merk je niets van. Maar mijn telefoon doet dat niet.. en handmatig is toch steeds een gedoe. Het is ergens een instelling vd 2 foto die ik heb bij gevoegd maar welke


@Guidogroeneweg ik snap dat het wellicht niet makkelijk is het binnen korte tijd te testen, maar zou je eens kunnen kijken of het automatisch goed gaat met de instellen die je kan vinden via de aangegeven pagina?


Nou ik heb wat aangepast..met wat ik tegenkwam op internet. Maar nog steeds doet hij het niet automatisch. Ik vind het heel bijzonder dat er nergens staat wat waar aan instellingen moet zijn ingevuld. Volgens mij zit het met iets in de lijsten..waarvan ik foto s heb bijgevoegd


Ik kan helaas op basis van die foto's niet zeggen wat je kan veranderen. In sommige gevallen is het simpelweg in het buitenland niet altijd mogelijk automatisch verbinding te maken. Dit kan te maken hebben met de dekken of met de bedrijven waarmee KPN in het buitenland samenwerkt. Het enige dat ik nog wel zou kunnen aanraden is nog een keer naar de KPN winkel te gaan waar de vorige keer de instellingen zijn veranderd en daar te vragen wat ze precies hebben gedaan.