Skip to main content
Beantwoord

Telefoon meegenomen door koerier maar de status staat op bezorgd

• February 4, 2026
  • 10 reacties
  • 100 keer bekeken

Vanmorgen een telefoon bezorgd terwijl we gisteren contact hebben gehad met KPN over een andere telefoon.

Advies van KPN aan de deur de bezorger weigeren en de telefoon laten terug meenemen.

De bezorger sprak gebrekkig Nederlands en wilde hem eerst niet mee terug nemen.

Na 4 keer verteld te hebben dat ik hem weigerde toch maar meegenomen door de bezorger van PTT.

Tot mijn verbazing stond op de mail dat hij bezorgd was dus nu naar de telefoon winkel geweest en daar ons verhaal gedaan.

Zij gaan een onderzoek starten naar de bezorger van PTT en proberen te achterhalen waar de telefoon nu is.

Zijn er nog suggesties wat we verder nog kunnen doen aangifte bij de Politie of zoiets ??

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Rick131052, welkom hier allereerst en goed dat je dit meldt. 

Nog beter is dat je dit in de winkel ook hebt gemeld. De juiste werkwijze is dat wij inderdaad een onderzoek starten naar waar het pakketje is gebleven, er wordt ook naar de bon gekeken dus dat komt in orde. Ik baal er wel van dat dit dan iets langer gaat duren. 

Het kan ook inderdaad dat de bezorgen het pakketje op voorhand als bezorgd heeft afgemeld, maar daar komen we snel genoeg achter. 

Voor nu nog even geduld. 

10 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • February 4, 2026

Heb je iets van een deurbelcamera, zo ja, download dan de beelden als bewijs.

Verder zal je het onderzoek moeten afwachten, wellicht komt hij alsnog retour bij KPN maar is het verkeerd geregistreerd.

Heb je voor de zekerheid ook even met de klantenservice van KPN gebeld, om te controleren dat de fysieke winkel het verhaal goed geregistreerd heeft?

Het telefoonnummer is 0800-0402 (of via een KPN mobiele aansluiting op 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten
  • Voor storingen is KPN 24/7 bereikbaar

Of maak eenvoudig een belafspraak online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

• February 4, 2026

De kans is aanwezig dat de bezorger in zijn app het pakketje al als bezorgt gemeld had voor dat jij goed en wel de deur open had. En dat kon die niet meer ongedaan maken natuurlijk. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 6, 2026

Hi ​@Rick131052, welkom hier allereerst en goed dat je dit meldt. 

Nog beter is dat je dit in de winkel ook hebt gemeld. De juiste werkwijze is dat wij inderdaad een onderzoek starten naar waar het pakketje is gebleven, er wordt ook naar de bon gekeken dus dat komt in orde. Ik baal er wel van dat dit dan iets langer gaat duren. 

Het kan ook inderdaad dat de bezorgen het pakketje op voorhand als bezorgd heeft afgemeld, maar daar komen we snel genoeg achter. 

Voor nu nog even geduld. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 6, 2026

Bedankt voor de reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 6, 2026

Uiteraard graag gedaan. 

Kleine maar belangrijk toevoeging voor andere meelezers. Naast de winkel kan dit ook telefonisch worden doorgegeven: maak makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. We zijn ook bereikbaar via X of Facebook.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2026

Goedenavond allen,

even een update de rekening van de telefoon is geweest en door ons gestorneerd.

We hebben gelijk contact gehad met KPN en vermeld dat het door de regiomanager zou worden opgepakt om de lijnen kort te houden.

Tot onze verbazing kregen wij vandaag een herinnering voor de kosten van deze telefoon.

Daarnaast is ons niet duidelijk hoe ver het onderzoek is naar de vermiste telefoon is.

Wel hebben wij het vermoeden dat er mee gebeld word omdat wij een bericht hebben gehad dat wij meer data zouden hebben gebruikt terwijl op onze huidige telefoon dat absoluut niet terug te vinden is.

Al met al een niet heel duidelijke situatie die vraagtekens oproept en ergernis aan de kant van ons.

Wij zouden graag meer duidelijkheid willen en gewoon een andere telefoon zodat we het af kunnen sluiten

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 16, 2026

Ik volg je, ik kan echter niet meer voor je betekenen dan wat er al is gedaan. 

Ik volg dit ook met belangstelling, hou ons op de hoogte! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2026

is prima

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 26, 2026

Goedemorgen allen,

ik verbaas mij over de transparante communicatie door KPN.

Vorige week zagen we dat het maandbedrag was verhoogd dus contact met KPN opgenomen.

Een heel vriendelijke dame aan de lijn die zich helemaal kon inlezen en kon vertellen dat de telefoon inmiddels terug was gekomen en dat iemand van KPN de nieuwe rekening zou aanpassen aan de oude situatie dus dinsdag zou alles in orde zijn en konden we een nieuw toestel aanschaffen.

Tot op heden nog geen duidelijkheid helaas maar ook geen bericht van KPN hoe de vlag er nu bijstaat.

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 1, 2026

Vrijdag gebeld door 3 mensen van KPN,

Uiteindelijk bleek de telefoon gewoon geretourneerd te zijn en konden we een andere telefoon bestellen wat we ook zaterdag gedaan hebben.

Ook deze word thuisbezorgt omdat ze hem niet in de winkel hebben maar dat is prima.

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken en ben blij dat het is opgelost.

Voor ons een ervaring die we niet snel vergeten maar gelukkig nog steeds blij met KPN