Skip to main content

Hallo,

ik heb een tijdje geleden een prepaid kaart aangeschaft voor onze zoon. Sinds kort heb ik een sim-only abbonnement afgesloten bij een andere provinder met een  nieuw telefoonnummer. 

Nu wil ik het oude nummer van de prepaid stop zetten. Ik krijg nl nog steeds het oude prepaid nummer in beeld als ik bijvoorbeeld een appje naar mijn eigen telefoon nummer stuur. Als ik bel vanaf de tel. van mijn zoon naar mijn tel. dan zie ik wel zijn nieuwe nummer, bij whatsapp bellen zie ik weer zijn oude prepaid nummer.. Snapt iemand het nog? Telefoon al een uit gezet en wifi aan uit, maar geen verandering. Kan iemand mij uitleggen hoe ik het oude prepaid nummer kan uitschakelen en enkel met het nieuwe sim-only nummer kan bellen en appen? Alvast bedankt! gr. kim

 

Hallo @Kim046 , whatapps neemt in de regel de telefoonnummers van de contacten binnen je toestel over, dus het prepaidnummer ook uit je contacten verwijderen, whatsapp contacten vernieuwen en weg is het prepaidnummer.

 


Whatsapp is ooit aangemeld onder/met zijn vorige nummer (die prepaid). Dat is op dat moment zijn gebruikersnaam daar geworden ZONDER enige link met KPN.

Ik weet niet of je die gebruikersnaam bij Whatsapp kunt aanpassen, anders is het niets anders dan opnieuw aanmelden bij Whatsapp…. Gegevens kun je dan vast wel overzetten naar het nieuwe WA account. Ze zullen toch wel rekening mee hebben gehouden dat mensen soms hun tel.nummer wijzigen???


Dankjewel peterG!


Hallo @Kim046 , whatapps neemt in de regel de telefoonnummers van de contacten binnen je toestel over, dus het prepaidnummer ook uit je contacten verwijderen, whatsapp contacten vernieuwen en weg is het prepaidnummer.

 

Bedankt!