Skip to main content

Ik wouw dus mijn abbonoment verlengen met een nieuwe telefoon erbij, ik heb alles netjes zitten invullen en toen kwam ik bij mijn id gegevens, saar moet ik uitgifte datum en verloop datum invullen.

Alleen is mijn id nog op 5 jarige duur omdat ik 16 was toen ik hem kreeg. 

Nu geeft die bij het verlengen dus aan dat ik minimaal 10 jaar voorruit moet voor verloop datum (2027) terwijl mijn id in 2022 verloopt.

Hierdoor kan ik dus niet mijn abonnement verlengen. Is hier een oplossing voor? Of moet ik gewoon 2027 invullen bij verval datum zodat ik hem wel kan verlengen.

Of moet ik gewoon 2027 invullen bij verval datum zodat ik hem wel kan verlengen.

Dat zal dan weer niet kloppen als het gecheckt wordt met de GBA gegevens.

Wel apart hoor. Ik dacht ook: een geldige ID is een geldige ID.

Maar, staat je abonnement al op je eigen naam???
En ik neem aan dat je inmiddels 18 of ouder bent?

Er zal hier nog een kpn-moderator komen die je vast antwoord kan verschaffen (zij kunnen intern navraag doen). En dan zijn er mijns inziens 2 mogelijkheden:

Of het kan alsnog

Of je dient bij de gemeente een nieuw ID aan te vragen.


Of moet ik gewoon 2027 invullen bij verval datum zodat ik hem wel kan verlengen.

 

Of je dient bij de gemeente een nieuw ID aan te vragen.

Nee, kpn hoort een geldige id-kaart te accepteren


Of moet ik gewoon 2027 invullen bij verval datum zodat ik hem wel kan verlengen.

Dat zal dan weer niet kloppen als het gecheckt wordt met de GBA gegevens.

Wel apart hoor. Ik dacht ook: een geldige ID is een geldige ID.

Maar, staat je abonnement al op je eigen naam???
En ik neem aan dat je inmiddels 18 of ouder bent?

Er zal hier nog een kpn-moderator komen die je vast antwoord kan verschaffen (zij kunnen intern navraag doen). En dan zijn er mijns inziens 2 mogelijkheden:

Of het kan alsnog

Of je dient bij de gemeente een nieuw ID aan te vragen.

Ik ben inmiddels 20 en me id verloopt pas over een jaar. 

Me id is nog geldig, ik denk zelf dat het systeem denkt van hij is nu 18+ dus 10 jarig geldige id. Maar de mijne zit nu dus in het laatste jaar van de 5 jaar (wel nog geldig dus).

Ook staat het abonnement op me eigen naam


Hoi @Larenzo, welkom op het forum! Voor mij is dit ook nog relatief nieuwe informatie maar in het onderstaande topic kwamen we erachter dat je met een 5jarig ID/Paspoort (die je als minderjarige krijgt) niet kunt bestellen/verlengen via onze website.
Via de winkel moet het wel kunnen!


Voor de meelezers, het is belangrijk dat het abonnement op jouw eigen naam staat voordat je kunt verlengen. Anders zul je namelijk eerst nog een contractovername moeten doen voordat je kunt verlengen. Meer informatie daarover vind je hier: contractovername