Skip to main content

Hallo,

Ik sta helaas onder bewind. Mijn bewindvoerder heeft mail contact gehad met Vodafone, om zo alsnog een telefoonabonnement te kunnen afsluiten. Alles is goedgekeurd door zowel mijn bewindvoerder als Vodafone. Nu was ik vanavond in de winkel om een telefoonabonnement af te sluiten, maar ben ik vooralsnog afgewezen, en de reden kunnen/willen ze mij niet geven.

Ga ik ditzelfde probleem ook bij KPN krijgen als ik een telefoonabonnement zou willen afsluiten met goedkeuring van beide partijen? Is er alsnog een reden om een abonnement af te wijzen terwijl hier goedkeuring voor is gegeven? En zo ja, welke reden kan dit dan zijn?

Het ging om een telefoonabonnement van in totaal €35,- per maand waarvan het toestel bedrag €7,- per maand zou zijn.

Met vriendelijke groet,
Marcel

Hallo @Marcel__ het gaat waarschijnlijk mis omdat je een toestel op afbetaling erbij bestelt, dat wordt bij de BKR geregistreerd en kom je boven je  bestedingslimiet uit.

Vodafone moet desgevraagd aan de bewindvoerder  melden wat de reden van afwijzing is.

 


Hallo @Marcel__ het gaat waarschijnlijk mis omdat je een toestel op afbetaling erbij bestelt, dat wordt bij de BKR geregistreerd en kom je boven je  bestedingslimiet uit.

Ja dat klopt. Er is tijdens het mail contact aangegeven om welk abonnement en toestel het ging, en daar is akkoord voor gegeven. Dus dan ga ik er vanuit dat het dan mogelijk is, toch?


Hallo @Marcel__ bij Vodafone was het niet mogelijk, dus bij KPN geef ik je ook weinig kans, ook KPN moet zich aan dezelfde regels houden als Vodafone.

Een prepaid toestel lijkt me meer voor jou in dit geval.

Succes.

 


Als je een twee jarig abonnement hebt waarvan 7 euro de toestel kosten waren wordt hij niet bij het BKR aangemeld zo vernik weet. Dit gebeurt enkel met een lening van 250 euro of hoger.

Bij ons mailen bewindvoerders niet maar hebben ze een eigen portaal. Hier kunnen ze aangeven wat wel en niet mogelijk is. Dus als je bewindvoering hier toestemming voor een (nieuw) abonnement heeft gegeven moet het lukken om door het systeem te gaan.

 

Dit is in ieder geval hoe het vorig jaar ging, en volgens mij nog steeds.


Goedemorgen @Marcel__, als jij onder bewind staat, kan enkel de bewindvoerder voor jou een abonnement bestellen. De bewindvoerder heeft de optie om zich aan te melden als bewindvoerder van jouw via de speciale pagina en vervolgens via de winkel een bestelling te plaatsen. De bewindvoerder kan ook een bestelling plaatsen via onze website en dan neemt onze financiële afdeling nog contact op voor een extra check. 

In elk geval is het niet mogelijk dat jijzelf een bestelling doet. Die zal niet goedgekeurd worden.Â