Skip to main content

Mijn vader zit naast mij, heeft ook KPN abonnement, en belt mij.

 

Mijn telefoon gaat niet over, maar er verschijnt een bericht, gemiste oproep.

 

Hoe kan dat???????????????????

 

We hebben beide Iphone.

 

Hoi @beforwiedie, welkom! Het is natuurlijk niet handig als je niet bereikbaar bent, zeker als het om je vader gaat. 

Het is vrij druk op het moment, waardoor we niet eerder bij je topic zijn. Ik begrijp dat zijn oproep niet binnen komt maar meteen naar Voicemail ging. Speelt dit nog steeds? Zo ja, gebeurt dat ook als anderen jou proberen te bellen? 


Dag Alexandra,

 

Ja dat gebeurt nog steeds.

Luisterde net mijn voicemail af. Er waren 2 berichten waar ik weer, a: geen gemiste telefoontjes van heb gehad en b: geen melding van voicemail.

 

 


@Alexandra ,

 

Vanmorgen belde mijn moeder met de vaste telefoon.

Mijn telefoon ging niet over.

Terwijl hij voor mijn neus lag.

 

Kreeg direct melding van gemist telefoontje.

 

Heb mijn moeder gevraagd hoe het ging, zei zegt, hij ging 1x over en direct naar voicemail.

 

Hier heb ik al geruime tijd last van.

 

Geen goede reclame voor KPN zo.

Als dit niet opgelost wordt.

Ga ik weg bij KPN, als contract voorbij is.

Helaas.

 

 

 


@beforwiedie Dat is niet zoals het hoort nee, dat ben ik helemaal met je eens. Het gebeurt ook vanaf andere nummers dus. 

Wat gebeurt er als je jouw simkaart tijdelijk in een ander toestel doet? Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt, als iemand je probeert te bellen. En vul je ook meteen je forumprofiel volledig in? Dan kan ik je gegevens erbij pakken.


@Alexandra

 

Ik heb mijn forum profiel met de belangrijkste zaken aangevuld.

 

Wat het bellen betreft heb ik heel misschien een oplossing.

Alle nummers die ik in mijn telefoon heb, hebben +31 ervoor. Omdat wij in het grens gebied wonen.

De nummers die mij bellen hebben dit niet.

Die komen zonder +31 binnen.

 

Voor de veiligheid heb ik altijd : Houd onbekende bellers stil ingeschakeld.

Dat heb ik nu even uitgeschakeld.

 

Daar ligt het volgens mij eventueel aan.

 

De nummers die mij bellen hebben geen +31 ervoor en worden dus herkend als onbekende bellers.

 

Maar er zijn meer problemen.


@beforwiedie Goed dat je wat dingen aan het proberen bent, ik ben benieuwd wat voor verschil dat maakt. Verder lijkt het me ook goed om jouw simkaart te vervangen, dan hebben we in ieder geval uitgesloten of het daar aan ligt. Ik heb een nieuwe voor je aangevraagd. Deze ontvang je via de post thuis binnen enkele werkdagen. Er zitten instructies bij waarmee je de nieuwe sim kunt activeren. 

Probeer het met je nieuwe simkaart en instellingen even uit, ik ben benieuwd hoe het dan gaat.


@Alexandra  thnx :)

 

Nieuwe simkaart ? Oke.

Zodra ik de simkaart ontvangt, gaat ze in de telefoon.

En dan laat ik U weten.

 

Groet,


@beforwiedie Helemaal goed, ik hoor het wel!


@Alexandra ,

 

Heb de nieuwe sim erin.

 

Geen verschil .

 

Net belde een vriendin. Mijn telefoon ligt voor mijn neus.

Kreeg sms bericht van gemist telefoontje.

 

??????

 

Ik snap het niet.


@Alexandra 

 

 

In mijn andere iphone heb ik dezelfde instellingen als in deze iphone.

 

Alleen zit in de andere telefoon een sim van Simyo. (ook een bedrijf van jullie)

 

Het signaal is sterker.

En iedereen kan mij bellen.

 

rarara

 

 


Goedemorgen @beforwiedie, jammer dat 't geen verschil maakt. We weten nu in ieder geval dat 't niet aan de simkaart ligt. 

De andere iPhone met de simkaart van Simyo werkt goed, lees ik. Wat gebeurt er als je de simkaarten tijdelijk wisselt tussen de twee iPhones? Ik ben benieuwd of het probleem ‘mee verhuist’ naar de andere iPhone, en of de simkaart van Simyo het ook goed doet in het andere toestel. 


@beforwiedie Ik heb geen nieuwe reactie meer van je gezien, ik ga er vanuit dat dat een goed teken is. Anders weet je me hier te vinden.


@Alexandra , sorry, ben vaak ziek.

 

Geen goed teken dus.

 

Ik denk dat ik weet wat het is.

Ik heb hier binnen zeer slechte ontvangst.

1-2 streepjes signaal sterkte en minder.

 

Vroeger stond er naast waar wij wonen een grote KPN Mast.

Top ontvangst.

 

Maar die is weg. En daar is geen vervanging voor gekomen.

 

Gisteren waren wij in het buitengebied. Top ontvangst. En mijn ouders konden mij gewoon bereiken.

 

Mijn vader heeft al meer van 25 jaar KPN Mobiel, mijn moeder heeft Simyo.

 

Mijn vader had hier op zijn iphone geen ontvangst.

Terwijl mijn moeders iphone net als de mijne beide simyo, top ontvangst hadden.

 

tja.

 

Wat heeft het voor gevolgen als ik even beide simkaarten verwissel van telefoon?


@beforwiedie Nee, dan is het geen goed teken natuurlijk. Ik hoop dat je inmiddels weer wat beter bent.

Ah, dat vertelt inderdaad veel meer over wat er aan de hand is. Het heeft dus met het bereik bij je thuis te maken, waardoor oproepen niet binnen komen. Het wisselen van de simkaart hoef je niet te doen, omdat we nu weten wat de oorzaak is. Merk je alleen binnen dat oproepen niet binnen komen? Hoe gaat het bijvoorbeeld als je het huis uit stapt, ben je dan meteen wel bereikbaar? 

Ik raad je daarnaast aan om Bellen via WiFi aan te zetten op jouw iPhone. Dat zorgt ervoor dat je in huis beter bereikbaar bent, doordat je gebruik maakt van de WiFi verbinding. Ik hoor graag of het is gelukt.


@Alexandra  Vroeger had ik top ontvangst. Nooit problemen met Telfort.

 

Op de Dekkingskaart van KPN kun je zien dat, waar wij wonen er compleet buiten ligt.

 

Maar als ik naar buiten ga, dadelijk, dan zal ik er goed op letten hoe de ontvangst dan is.

 

Bellen via wifi heb ik aangezet op de iphone.

 

Buitenshuis ben ik gewoon bereikbaar. Door o.a. mijn ouders.

 

Ik laat weten hoe het werkt :)

 

thnx voor al jou moeite :thumbsup:

 


Mijn vader heeft al meer van 25 jaar KPN Mobiel, mijn moeder heeft Simyo.

Mijn vader had hier op zijn iphone geen ontvangst.

Terwijl mijn moeders iphone net als de mijne beide simyo, top ontvangst hadden.

Tja, beide bedrijven maken gebruik van het KPN-netwerk. Dus dat is niet te verklaren. Simyo is zelfs een 100 % dochter van KPN gericht op de zakelijke markt.


@PeterG 

 

Ik snap het ook niet. Op mijn Simyo top ontvangst.

Op mijn KPN , 1 streepje ontvangst

 

Mijn vader en moeder idem

KPN zeer slechte ontvangst, Simyo top


Goedemorgen @beforwiedie, ik vind 't vooral jammer dat je voorheen wel goed bereik had, en nu niet meer. Ik hoop dat het Bellen via WiFi gaat helpen! Laat maar weten hoe dat gaat, of het helpt en hoe het bevalt :)


En als je de Simyo sim in de kpn telefoon doet en andersom? Verhuist het ontvangstprobleem dan mee of heeft de "kpn” telefoon met de Simyo sim wel goede ontvangst. Indien niet is die telefoon gewoon stuk.


En als je de Simyo sim in de kpn telefoon doet en andersom? Verhuist het ontvangstprobleem dan mee of heeft de "kpn” telefoon met de Simyo sim wel goede ontvangst. Indien niet is die telefoon gewoon stuk.


Beetje erg kort door de bocht he PeterG.

Dan zou mijn moeders iPhone ook kapot moeten zijn volgens jou.

Ik stel voor, dat jij jou comments voor je houdt.

Ik ben hier niet van gediend.

 

 


Dit is wel een heel rare reactie op een doodgewoon voorstel. Brand je iedereen altijd dan gelijk zo af. Ik heb een klacht t.a.v. dit ingediend. Onsympathiek.

→ Hier kan je ook gewoon normaal op reageren. Zonder de laatste 2 regels.

Ik zal hier verder niet meer reageren. Dat is kennelijk zinloos.


 @beforwiedie Ik ben er natuurlijk ook, maar ons forum is openbaar. We hebben verschillende gebruikers met veel kennis die ook graag anderen op weg helpen hier, zoals @PeterG. Dat is met goede bedoelingen, dus laten we het vriendelijk en respectvol houden. Het staat ook in onze huisregels. Daarom heb ik een paar berichten verwijderd, dit draagt niets bij aan het topic. 


@Alexandra ,

 

Ik kom gewoon voor mijzelf op.

En ik hou niet van domme opmerkingen.

Het is echt een vervelend probleem.

Hoe moet je vriendelijk reageren op een “…….”opmerking?

 

De Wereld is niet Vriendelijk


Peter bedoelde het niet onvriendelijk, we helpen elkaar hier met de beste bedoelingen. Verder heeft iedereen zich gewoon aan de huisregels te houden. De wereld is wellicht niet vriendelijk, maar dat betekent niet dat je hier op het forum niet vriendelijk kan zijn.

Als er nog (inhoudelijke) vragen zijn, dan weet je ons te vinden.


@Alexandra, je hebt gelijk tot op een bepaalde hoogte.

 

Maar ik wilde met jou praten. Of een andere KPN medewerker. En niet met iemand anders.

Ik heb een abonnement bij KPN, en niet bij PeterG.

 

Ik hou daar niet van.

 

Ik had anders kunnen reageren naar PeterG, toe.

 

Maar het probleem Frustreert.

 

ps. Het gebeld worden via Wifi levert nu al minder problemen op.