Skip to main content

Is het normaal om in september een abonnement af te sluiten voor 28,5 euro. 

En de eerste volle maand rekening een inflatie correctie te krijgen, en dan 32,17 per maand te gaan betalen. 

En dit zelfde mobiel abonnement wordt nu nog aangeboden voor 25 euro per maand.... 

Dit soort acties, wordt ik verdrietig van. 

Groetjes, eenTeleurgestelde kpn klant…

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid van je topic

Een inflatiecorrectie van € 28,5 naar € 32,17 lijkt me wel wat veel. Of is dat over 2 jaar?


Ik denk dat er iets is fout gegaan. De indexatie lijkt me wat aan de hoge kant.

Uit de algemene voorwaarden:

We hebben het recht om onze tarieven jaarlijks te indexeren volgens de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen. Als we onze tarieven indexeren vindt dit plaats op 1 oktober over de afgelopen periode 1 juli t/m 30 juni. De indexering geldt alleen voor u als u op dat moment langer dan 3 maanden klant bent. Als de CBS Consumentenprijsindex negatief is zullen de prijzen niet worden aangepast

Nu weet ik niet of je hiervoor al klant was en of het dan ook geld als je een nieuw contract aangaat.

Als je je profielgegevens volledig ingevuld hebt, dan kan een KPN medewerker hier even meekijken wat er gebeurd is (de persoonsgegevens en klantnummers etc. zijn alleen voor KPN forummedewerkers zichtbaar). Helaas gaat er wel vaker wat fout in de facturering bij een nieuw contract en/of wijziging.


Hallo @A Vrijhoef, welkom. 

We passen de inflatie correctie toe op alle abonnementen, dus ook op nieuwe abonnementen. Echter, een prijsstijging van 28,50 naar 32,17 lijkt mij ook wat aan de hoge kant. Als jij naar jouw facturen kijkt op MijnKPN, valt het prijsverschil misschien op een andere manier te verklaren? 


Voorheen naar tevredenheid bij een ander bedrijf een mobiel abonnement gehad. Het leek me handig om alles ineen te hebben vandaar overgestapt naar KPN.  Er blijkt hier een inflatiecorrectie te worden toegepast. Helaas moet ik wachten met overstappen naar mijn vorige provider tot einde abonnement.


Welk ander bedrijf was dat @henk wierda ? KPN is niet de enige telecom provider die inflatiecorrectie toepast. Vodafone, T-Mobile en anderen doen niet anders.