Skip to main content

Goedenavond KPN,

Ik heb een probleem met mijn Telfort abonnement welke per 26 januari 2020 omgezet is volgens email van KPN op zelfde voorwaarden naar een TFT abonnement, dus inclusief de mogelijkheid om 3 maanden data op te sparen en verdubbeling van de data bundel. Deze maand blijkt opeens dat mijn tegoed en de dubbele data bundel zijn verdwenen. Bij bellen met de klantenservice van KPN krijg ik verschillende verhalen te horen, van "een bug in het synchroniseren van Telfort data wat met een paar dagen opgelost zou zijn" tot "u heeft pech, KPN biedt opspaar mogelijkheid niet dus uw enige optie is abonnement opzeggen of het accepteren". Ik zou graag het formele standpunt van KPN vernemen en niet de smaak van de dag van de overigens welwillende KPN Helpdesk medewerk(st)ers.

Vriendelijke groeten, Jennifer.

Hallo @Jennifer 1975 

 

Zie je wel 5GB als tegoed?

Dan is dat het kado wat je van KPN gekregen hebt, je normale bundel zou je moeten kunnen vinden in MijnKPN onder aan de pagina bij 'Bundels in de wachtrij'.


Hallo @GeSp 

 

Ik heb 5GB als tegoed staan. En ik heb na meerdere keren bellen met de klantenservice 5GB in de wachtrij erbij gehad. Maar alles in de wachtrij heeft nu max 30 dagen geldigheid, waar je bij Telfort je tegoed 3 maanden mee kon nemen. En volgens mail van KPN van 26 januari 2020 bij overzetting zou deze opspaarmogelijkheid ook gewoon blijven.


Hallo @Jennifer 1975 

 

Dat is dan i.d.d. vervelend dat het oude tegoed niet is meegekomen, ging hier gelukkig wel goed.

Vul i.i.g. even je profiel in met de relevante gegevens dan kan een moderator (= KPN medewerker) daar naar kijken en het hopelijk wel oplossen, kan soms even duren voor ze een topic oppakken vanwege de drukte.


Hallo @GeSp 

Bedankt voor de reactie en de tip, heb mijn profiel aangevuld.


Hallo @Jennifer 1975, welkom op ons forum!

Bedankt dat je op aanraden van @GeSp jouw gegevens hebt ingevuld, daarmee kan ik meteen aan de slag. :blush:

Je hebt een Telfort abonnement met 2 GB + 500 MB per maand. Omdat je Telfort Mobiel combineert met Telfort Thuis, krijg je combivoordeel. Dat betekent dat je iedere maand 5 GB krijgt. Daarnaast heb je ook nog de oude Telfort voordelen, waarmee je het tegoed van twee maanden mee kunt nemen. Als je minder dan 5 GB per maand verbruikt, betekent dit dus dat je 10 GB mee kunt nemen naar de volgende maand. Als ik jouw huidige saldo bekijk in het systeem, dan heb je 10 GB meegenomen uit oktober en november en heb je in december 5 GB nieuwe data gekregen. Alles is dus nog precies zoals het was en hoort te zijn binnen de voorwaarden van het oude Telfort abonnement. Dit zal ook zo blijven totdat je besluit over te stappen naar KPN Hussel. Vanaf dat moment gelden namelijk de KPN Hussel voorwaarden. Tot die tijd blijf jij de Telfort voorwaarden behouden.

Naast de meegenomen data en de nieuwe verkregen data, heb je deze maand 5 GB als kerstcadeau gekregen. Een extraatje, van ons. Bovendien heb je uit coulance ook nog 10 GB van ons gekregen. In totaal heb je op dit moment 30 GB aan data. Je kunt dus even vooruit. :blush:


Beste @Denise_ 

 

Bedankt voor je bericht. Betekent dit dat de genoemde verval data in MijnKPN dus niet kloppen? Ik zie namelijk in de wachtrij bij de 2x 5GB en de 15GB dat ze na 1 maand vervallen (nu nog 20+ dagen)?

 

Vriendelijke groeten,

Jennifer.


De vervaldata die je ziet staan, kloppen wel. Dit betekent alleen niet dat je jouw data niet meeneemt naar de volgende maand. Aan het einde van de factuurperiode komt de bundel te vervallen en krijg je een nieuwe bundel toegekend. Bij oude Telfort abonnement bestaat deze nieuwe bundel uit de nieuwe maand plus overgebleven data uit de vorige maanden. Wanneer je deze nieuwe bundel hebt gekregen, zal je weer een vervaldatum van een maand later zien. Dit klopt, hoor.


@Denise_ 

Top, bedankt voor de heldere uitleg!