Skip to main content

Ook bij mij werkt MB’s delen niet. Uren bezig geweest om alles in te vullen, te koppelen etc. Maar niets. Steeds werd ik op MijnKpn in kringetjes rondgestuurd. Nooit een melding dat er iets niet goed is, maar ook nooit een optie om daadwerkelijk te delen. Klantenservice gebeld. Na 10 min wachten te horen gekregen dat een van mijn mobiele abonnementen een telfort abonnement is, en dat het daarom niet kan. Dat vind ik erg telerustellend. En bovendien voel ik me misleid.

Mijn abonnement valt toch onder KPN, waarom is het anders zichtbaar op mijnkpn? De facturen betaal ik aan KPN. Ik ontvang elke maand een email van KNP: “Uw factuur van KPN mobiel”. En dan blijkt ineens dat je er toch niet genoeg bijhoort om van de diensten gebruik te mogen maken. En als het dan niet mag, waarom staat de optie van MB’s delen dan actief aanklikbaar onder dat abonnement op MijnKPN? Daarmee wekt KPN bij mij de indruk dat die dienst voor mij beschikbaar is. Ik heb voor het tweede abonnement op ons adres gekozen voor KPN vanwege die mogelijkheid, om MB’s te delen. Omdat die dienst werd aangeprezen op MijnKpn. En nu blijkt het niet te kunnen. Maar ik zit wel vast aan dat nieuwe abonnement. Niet blij mee.

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor aangemaakt

Hoi @evelineoosterbeek, welkom bij ons op het forum. Het klopt inderdaad dat je met Telfort abonnementen geen MB's kunt delen. Die abonnementen zijn van Telfort naar KPN overgezet met behoud van de Telfort voorwaarden, dat hebben we rond de overgang ook zo aangekondigd: Telfort mobiel wordt KPN. Ook op onze website benoemen we dat op de pagina over MB's delen: MB's delen via de MijnKPN app. Nergens is aangegeven dat het met de oud-Telfort abonnementen wel kan.

Jij kunt je ongebruikte MB's meenemen naar de volgende maand en blijven gebruiken, dat kunnen de KPN abonnementen weer niet. Het is het een of het ander, niet beide.

Ik weet niet hoe lang jouw Telfort abonnement al loopt, het kan zijn dat je die kunt verlengen via MijnKPN. Bij een verlenging wordt het Telfort abonnement een KPN abonnement en zal je daar MB's mee kunnen delen.


Hoi Jasper, u legt me helder uit dat KPN in dezen juridisch niets te verwijten valt. U vermijdt in te gaan op de kern van mijn klacht: in de internetomgeving waar ik als klant mijn beslissingen neem, namelijk in MijnKpn, word ik er nergens op geattendeerd dat ik geen KPN-abonnement heb, of dat ik geen recht heb op bepaalde diensten van KPN.

Sterker: de knoppen naar die diensten zijn gewoon actief (maar leiden naar een digitaal doolhof). En op mijn factuur staat in voor de klant onzichtbare codetaal (TFT?) dat ik geen KPN-abonnement heb. Dat is geen toeval natuurlijk. Daar zit beleid achter. Iedere verkoper weet dat je onder de aandacht moet brengen wat je wilt verkopen, en dat je de nadelen uit het zicht moet houden.

Ik vind het teleurstellend dat ik zulke blaatpraat als reactie krijg. Ik had liever gelezen dat KPN het betreurde dat ik niet tijdig heb gezien dat ik geen recht heb op de MB-delen-dienst, dat KPN nog eens kritisch naar de vormgeving van Mij KPN had gekeken, en besloten had om deze te verduidelijken (telfort-logo bij telfort abonnementen?) om toekomstige teleurstellingen te voorkomen. Gemiste kans.

Met vriendelijke groet,
Eveline


TFT staat voor Telfort, daaraan kan je juist al herkennen dat het een abonnement is dat met de Telfort voorwaarden is meegenomen. Het onderscheid wat je zoekt staat er dus al. Als je niet weet waar iets voor staat is het verstandig om te zoeken wat de betekenis is (als je op Google bijvoorbeeld zoekt op 'TFT KPN’ kom je meerdere resultaten tegen) of je kunt het vragen. Dan weet je van te voren waar je aan toe bent.


Bovendien heeft Telfort lang voor en ten tijde van de overgang verschillende mails gestuurd waarin ze uitlegden dat je dezelfde voorwaarden behoudt. Je houdt dus ook MB’s meenemen. Het is best een simpel en logisch verhaal maar we willen ons altijd rijk rekenen. :)


@Jasper@Neel25 

 

Ik zie geen reactie op de m.i. terechte opmerking:

En als het dan niet mag, waarom staat de optie van MB’s delen dan actief aanklikbaar onder dat abonnement op MijnKPN? Daarmee wekt KPN bij mij de indruk dat die dienst voor mij beschikbaar is.


Het is een optie die automatisch onder elk abonnement staat. Die optie kijkt niet naar of het met dat abonnement mogelijk is, bij de volgende stap blijkt dan of het wel of niet kan. Daar wordt ook verwezen naar de link die ik eerder noemde: MB's delen via de MijnKPN app. En daar wordt uitgelegd dat het met oud-Telfort abonnementen niet mogelijk is.