Skip to main content

Hallo,

Ten eerste wil ik zeggen dat ik HELEMAAL niet blij ben dat ik op een openbaar forum problemen moet gaan neerzetten welke ik eigenlijk PRIVE via ouderwetse email wil afhandelen. Ik gebruik eigenlijk geen Facebook maar word nu door KPN verplicht dat wel te doen omdat er geen andere mogelijkheid wordt geboden. Ik kan mij niet voorstellen dat een bedrijf als KPN anno 2021 geen email adres beschikbaar heeft voor klanten die graag via die manier contact willen hebben.

Ik zal desalniettemin mijn probleem hier openbaar op tafel gooien, zei het met tegenzin. Ik zou het op prijs stellen als KPN mij de gelegenheid zou geven om gewoon via email te converseren.

Een paar dagen geleden moest mijn simkaart opgewaardeerd worden van Telfort instellingen naar KPN. Sindsdien kan ik niet meer bellen, gebeld worden, SMS’en of geSMS’ed worden. Als iemand mij nu belt gaat onmiddellijk de voicemail erin (welke ik altijd uit had staan omdat ik geen voicemail wil gebruiken). Ik heb een KPN account aan kunnen maken maar kan geen nummer koppelen omdat ik geen SMS ontvang, dat terwijl ik mijn 06-nummer al in mijn account heb opgenomen.

Om kort te zijn zit ik momenteel dus met een mobiel die nagenoeg onbruikbaar is, ben ik onbereikbaar en kan ik in geval van nood (waarvoor ik eigenlijk mijn mobiel heb) niemand bereiken. Ik heb alles geprobeerd wat ik kon om het voor elkaar te krijgen, mijn toestel stond aan op de dag van overzetten en ik heb hem inmiddels al 4 keer opnieuw opgestart. Een account aangemaakt en geprobeerd het nummer te koppelen. Ik weet niet wat ik verder nog kan doen om het werkend te krijgen en wil eigenlijk gewoon per email te woord gestaan worden om een oplossing te vinden, dus niet openbaar zoals ik nu gedwongen word.

 

Nogmaals geprobeerd, volgens mij mag ik gewoon nooit meer mobiel bellen en SMS’en

Misschien hadden ze het onderhoud even 1 dag later kunnen uitvoeren !

Screenshot-3.jpg (1311×334) (ibb.co)

 


Ik kom weer op de site. Jij nu ook? kpn.com/activeren

Je kunt daar ook naar toe met je mobiel (internet). Wifi werkt zelfs zonder simkaart.

Anders is de enige optie naar een telefoonwinkel (die ook kpn abonnementen verkopen). Je gaat dan vast en zeker bellend de winkel uit. Geen gedoe met dat activeren.


Ik begin de moed echt te verliezen.

Telefoonnummer juist ingevoerd en SIM-kaartnummer correct ingevuld, maar je raad het al, het gaat wederom NIET werken.

Ik had mijn 06-nummer in mijn accountgegevens ook correct ingevoerd, omdat daar om gevraagd was, en mag er dan ook van uitgaan dat hier de fout niet kan zitten, of ze moeten het niet goed overgenomen hebben.

Ik kwam er eindelijk door op de website en werd, niet geheel onverwacht, gepresenteerd met de volgende melding.

Screenshot-4.jpg (956×650) (ibb.co)

Helaas KPN, het wil jullie gewoon niet lukken om mijn SIM-kaart werkend te krijgen. :smirk:


Volgens mij moet je het simkaartnummer zoals vermeld bij de barcode invullen. Dus zonder de letters die erbij staan op het simmetje zelf. En mobiel nummer de 10 cijfers aaneengesloten, maar dat zal je zeker gedaan hebben.


Ik heb de aanwijzingen in de bijgevoegde brief exact opgevolgd.

Ik dacht ik probeer het nog 1 keer voordat ik ga slapen, en toen gebeurde er iets vreemds.

Screenshot-5.jpg (940×647) (ibb.co)

Ik weet niet wie mijn SIM-kaartje alsnog geactiveerd heeft maar ik moet je wel even bedanken.

Ga hem nog even in mijn toestel plaatsen en opnieuw opstarten maar zie dan als ik wakker word of ik weer kan bellen en SMS’en, fingers crossed.

 


fingers crossed.

Ha ha, je haalt me de woorden uit de mo…. euh, toetsenbord. :fingers_crossed_tone3:


@Andre_S Ik ben heel benieuwd of je weer kunt bellen of sms'en! Lukt dit? 


Sorry dat het even duurde maar ik had enkele superslechte dagen waardoor ik nauwelijks van bed geweest ben.

Maar ik kan melden dat alles weer werkt zoals het hoort, ik ben echt blij omdat ik het echt nodig heb voor noodgevallen.

Ik weet niet of Rutger het uiteindelijk voor mij geregeld heeft maar mocht dat inderdaad zo zijn, heel erg bedankt.


Mooi dat alles toch weer goed gekomen is.


@Andre_S Geen enkel probleem natuurlijk! Ik hoop dat je ondertussen weer betere dagen hebt! Heel fijn dat alles weer werkt. Mooi dat we het toch via het forum hebben kunnen oplossen!