Skip to main content

Ik had voorheen een Telfort mobiel abbo en  Telfort thuis.

Nu is dat KPN geworden.

Mijn mobiel abbo is verlengd en een Hussel geworden. Hoe zit het met het meenemen van mijn overgebleven MB en het gratis bellen na 10 min  en het combi voordeel?

Mijn contract datum was voorbij , ik moest van KPN verlengen. Mij is niet vertelt dat ik het oude Telfort abbo kon voortzetten. Dan had ik dat wel gedaan. 

Dat had nl veel meer voordelen dan het abbo wat ik nu heb. 

 

KPN heeft u opgebeld om te zeggen dat u moest verlengen? Of hoe is dat gegaan?

Alles wat u bij Telfort had is weggevallen. U bent nu gewoon KPN klant. En u heeft nu hetzelfde als alle andere KPN klanten. Dus geen mb's meenemen naar de volgende maand.


hallo @Jacq07 , even een paar dingen recht zetten.

Telfort Thuis is nog steeds gewoon Telfort en geen KPN,  2 providers dus.

Je contract houdt niet op na de verplichte 2 jaar maar wordt voortgezet voor onbepaalde tijd met 1 maand opzegtermijn. 

KPN kan je nooit verplicht hebben om te verlengen, als je het abonnement gewoon door had laten lopen onder Telfort had je de Telfort voordelen nog gehad.

Bij KPN kun je nu wel mb's delen met huisgenoten.

 


Hallo JanD, daar ben ik nu ook achter gekomen, helaas te laat. De medewerker die ik aan de telefoon had over de verlenging, heeft me toen daar niets over verteld. Zelfs de korting omdat ik Telfort thuis heb, ging pas 2 mnd later in....Terugdraaien kan natuurlijk niet meer.…

Slechte communicatie en service, dat was bij Telfort anders.

Telfort thuis, Is inmiddels ook al met KPN prijzen....


Hallo @Jacq07 

Telfort thuis, Is inmiddels ook al met KPN prijzen.…

Ben ik niet met je eens, als ik mijn huidige Telfort-thuis-pakket vergelijk met eenzelfde pakket via KPN ben ik bij KPN vele euro’s duurder uit.


Maar ... u heeft zelf gebeld? Of heeft die medewerker u gebeld? U wilde verlengen? Met nieuw toestel? Want als je een nieuw toestel wilt, dan moet u verlengen. Een nieuw toestel bij KPN kopen op afbetaling en toch het Telfort abonnement door laten lopen, dat kan niet.


Mijn Telfort app werd de KPN app op mijn mobiel. enige tijd later kreeg ik in deze app  bericht te verlengen. Omdat mijn contract verlopen was bij Telfort,  heb ik verlengd, dat ging zo bij Tefort ook altijd, ik kreeg alleen de keuze uit Hussel abbo van KPN. Nergens stond dat ik mijn telfort abbo kon behouden. Ik heb met KPN gebeld omdat de eerste factuur een andere abonnementsprijs gaf dan ik in de bevestigende mail had gekregen ( na de verlenging) In dat telefoongesprek werd alleen vertelt dat ik korting zou kunnen krijgen als ik Telfort thuis had. Ook toen werd mij niet verteld dat ik niet hoefde te verlengen, Ik heb  in dat gesprek ook gehad over de voordelen die ik had bij Telfort en dat dat nu allemaal weg is. De korting wegens Telfort thuis moest eerst gecontroleerd worden, en daar ging enige tijd overheen. Ondertussen moest ik wel de hogere prijs betalen. 

Ik vind het niet correct en zeker niet klantvriendelijk  dat dat er door KPN ( via de app waarin wel de verlenging werd aangegeven) en de medewerker van KPN die ik aan de telefoon had hierover,  mij niet vertelt is dat ik niet hoefde te verlengen. Zeker niet als ik in dat gesprek ook nog benoem dat ik de voordelen kwijt ben door de verlenging.

 

Weet iemand een e-mail adres waar ik hierover een klacht kan indienen bij KPN?


Nog een toevoeging , er was geen sprake van een nieuwe telefoon, gewoon een SIM Only abbo.


Hallo @Jacq07 , KPN kun je niet mailen, wel bellen, chatten of ‘ouderwets’ een brief schrijven.

 


@Jacq07 Welkom op het forum. Wat vervelend dat je niet duidelijk was (gemaakt) dat je Telfort abonnement gewoon door kon lopen. Op het moment dat je mobiele Telfort abonnement afloopt krijg je inderdaad een aanbod om je abonnement te verlengen, omdat Telfort mobiel al over is naar KPN krijg een aanbod met een KPN abonnement. Maar het klopt wat @JanD zegt, je hoeft je abonnement niet te verlengen, je kunt hem ook door laten lopen onder dezelfde voorwaarden. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en kijken of ik de situatie helderder kan maken. 


@Rutger_  heb mijn forumprofiel ingevuld


@Jacq07 Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. Ik zie inderdaad dat KPN een verlengaanbod heeft gedaan met daarbij ook een aantal kortingen. Ook zie ik dat het voordeel bij de Telfort vaste diensten nog bestaat. Zoals eerder aangegeven hoef je op een verlengaanbod niet in te gaan en ik begrijp dat je dat in dit geval ook liever niet had gedaan. Ik zie echter dat de verlenging ook al een paar maanden geleden gedaan is, ik heb helaas geen mogelijkheid om de verlenging terug te draaien. Wel zie ik inderdaad dat je korting later ingegaan is dan afgesproken, de misgelopen korting zal ik vergoeden op de volgende factuur 


@Rutger_ 

Bedankt voor het nakijken. 

Waarom dan met niet teruggedraaid worden. Ik heb destijds telefonisch contact gehad, gezegd over de voordelen van oude abonnement, waarom werd toen niet gezegd dat ik niet hoefde te verlengen.

Vind dat ik misleid ben, ik wist dit toen niet. Dat zag ik vorige week pas. 


@Jacq07 Graag gedaan natuurlijk! Het kan niet teruggedraaid worden ten eerste omdat de annuleringsperiode al geruime tijd voorbij is, daarnaast zal er in zo'n situatie gewezen worden naar de bevestiging waar de voorwaarden vermeld staan. Waarom er destijds niet aangegeven is dat er niet verlengd hoeft te worden durf ik niet te zeggen, ik ben niet bij dit gesprek geweest en heb helaas ook geen mogelijkheid om dit terug te luisteren. Naast dat er van mij en mijn collega's verwacht mag worden dat er volledige en juiste informatie verstrekt wordt ligt er ook verantwoordelijkheid bij de klant voor het product dat je "koopt". Op onze site staat ook vermeld dat verlengen niet altijd hoeft. Ik ben dan ook bang dat ik in dit geval weinig voor je kan betekenen. 


@Rutger_ 

Jammer,  nu staat er op de site vermeld dat verlengen Telfort -> KPN niet hoeft, destijds stond dat er niet. En het is me tijdens telefoongesprek ook niet gezegd. Dat ik dan alle kleine letters uit moet pluizen…

Telkens als ik de mijn KPN app opende kwam het verlengingvoorstel, had ik toen niet verlengd dan zou het waarschijnlijk nog steeds verschijnen. Heel misleidend!

Ben net er niet mee eens, heb voor dat ik dit forum benaderde ook nog gebeld alles uitgelegd, en er weer toen gezegd dat ik gelijk had  en zou terug gebeld worden, Is ook niet gebeurd. Ook een chat gesprek een week geledenwerd ineens afgebroken.

Jammer dat KPN zo omgaat met klanten. 

Wanneer het huidige duurdere KPN abonnement afloopt,  moet ik  dan verlengen?

Of krijg ik dan dat ook steeds in de app...?

 


@Jacq07 Ik kan mij voorstellen dat je hier niet blij mee bent. Zoals eerder vermeld ben je nooit verplicht om je abonnement te verlengen. Op het moment dat je abonnement afloopt zal je over het algemeen inderdaad een voorstel krijgen om je abonnement te verlengen, net als bij ieder voorstel hoef je hier niet op in te gaan maar ben je vrij om je eigen keuze te maken. Op het moment dat je huidige abonnement afloopt is de kans groot dat je inderdaad weer een verlengingsvoorstel zal krijgen, hier hoef je dus niet op in te gaan. Je kunt het abonnement door laten lopen. Deze is dan maandelijks opzegbaar. 


Het abonnement loopt dus gewoon door als het afloopt? Dus als de einddatum daarvan voorbij is? Want TFT geeft op de belbundel 2018 10 GB onbeperkt bellen/sms mij 50% korting "zolang het abonnement loopt". Dát blijft dan dus ook gelden na afloop van het abonnement? Ik hoor het graag. Want een vergelijkbaar abonnement bij KPN is 50% duurder! (€18,87 -> 27, 50)


Ja inderdaad, zolang je niks wijzigt blijf je de korting houden.

Een abonnement heeft nooit een einddatum, de enige einddatum is de datum waarbij je niet kosteloos kunt opzeggen, daarna word een abonnement altijd stilzwijgend met 1 kalendermaand verlengt, voor het mooie, dit gebeurd dagelijks dus kun je dagelijks opzeggen met een opzeg periode van 1 maand.

 


@Rutger_ Hallo Rutger, enige tijd geleden heb ik contact met je gehad over telfort/KPN mobiel abb.

Sinds kort is mijn Telfort thuis omgezet naar KPN thuis, door KPN. Dit hebben we wel gemerkt. Opname die niet terug te kijken zijn. Foutmelding als je een opname wilt kijken. Modem dat regelmatig opnieuw uit en aan gezet moet worden. de tv gids die heel langzaam is, of gewoon niet zichtbaar is…

12 nov 2020 krijg ik ineens een sms van KPN, uw wijziging van Hussel Korting ( 5 euro) is verwerkt…..ik heb niets gewijzigd,, maar zie ineens op de laatste factuur van mijn mobiel abb. dat de telfort thuis korting van €5,00 is vervallen. Waarom is dit? Er zou toch niets wijzigen in mijn mobiel en thuis abb.?


@Jacq07 Helaas klopt het dat op dit moment grote problemen zijn met tv kijken bij KPN. We werken hard aan een oplossing, maar deze wordt dit jaar niet meer verwacht. 

Voor wat betreft de ontvangen sms is het zo dat je een mobiel Hussel abonnement hebt, de naam van de korting die je in eerste instantie ontving was inderdaad Telfort Thuis korting. Omdat Telfort nu niet meer bestaat is de naam van deze korting gewijzigd in Hussel korting. 

Ik zie inderdaad dat deze korting op de laatste factuur ontbreekt. Daarom heb ik deze korting handmatig ingevoerd, deze zal dus verrekend worden op de volgende factuur. Het klopt dus dat je abonnement niet verandert, alleen de naam van je korting verandert.