Skip to main content

TELFORT simkaart vervangen door KPN kaart

  1. Op advies van KPN, wegens overname van TELFORT. Nieuwe KPN simkaart aangevraagd ter vervanging  van de TELFORT kaart en deze succesvol geplaatst en geactiveerd
  2. Pincode ingevoerd (4x000)  Tot zover ging alles goed,
  3. maar dan geeft het scherm aan:
  4. “Telefoon vergrendeld” en vraagt sp code en/of wachtwoord  
  5. Dit is mij geheel onbekend en heb geen van beide. Hoe verder te handelen/wat kan ik nu doen?  Telefoon kan ik nu niet gebruiken. Mijn telefoon is een Samsung SGH-M150 

Hoi @bleekneus50!

Zo te lezen zit er op jouw toestel een simlock: Een simlock is een blokkade op een mobiele telefoon die is aangebracht door de mobiele provider waar je de telefoon kocht. Hierdoor kun je alleen bellen, sms'en en mobiel internetten met het netwerk of de simkaart van deze provider. Vrijwel alle toestellen zijn tegenwoordig simlock vrij gelukkig, maar er zijn uitzonderingen waarvan jij er eentje bent.
Ik ga dit signaal intern doorzetten en bied je ook een excuses aan voor het ongemak! Heb je wel een ander toestel voorhanden: één die wel simlockvrij is, zodat je in ieder geval bereikbaar bent? Zodra ik een terugkoppeling ontvangen heb, laat ik het je hier weten!


Toevallig was er drie maanden geleden iemand met hetzelfde probleem. Zie het volgende topic:

Telfort sim lock verwijderen Samsung SGH M150 [Opgelost] | KPN Community

Een collega van @Shyrin_ had een stappenplan gevonden, wat bij de vragensteller hielp om de oplossing te vinden.

@bleekneus50 als je het aandurft kan je dit ook proberen.


Punt 1 en 2 van het 14 stappen tellende stappenplan gingen  probleemloos.                  Bij punt 3 heb ik de accu met een elastiekje op zijn plaats gehouden en kon zo zonder  stroomonderbreking de accu wat oplichten om de simkaart volledig in te schuiven. Eventueel kan de kaart ook met een puntig voorwerp op boven- of zijkant (niet door de chip heen) ingeschoven worden.                                                                                    En nu begon de ellende: niets dan meldingen als “blokkade apparaat/sim”,   en wachtwoord invullen"”.                                                                                               Kon ook geen * en # bij de vereiste nummers invullen waardoor het toestel geblokkeerd bleef.                                                                                                       Heb KPN simkaart vervangen door de oude simkaart van Telfort en kon toen wel de lange nummers met * en # invullen en verder gaan met de stappen 9 t/m. 14     Vervolgens Telfort simkaart eruit en die van KPN er weer in.                                            Alle blokkades waren weg en de telefoon werkt weer perfect.

Ook met dit probleem geconfronteerd? Probeer het uit. Tijd en moeite waard.