Skip to main content

Op 22 januari 21 kocht ik een IPhone 12 Pro bij KPN, via mijn abonnement.

op 24 januari 21 ontdekte ik dat dit toestel gevaar oplevert voor dragers van een pacemaker.

na overleg met KPN het toestel op 28 januari geretourneerd via PostNL, verzendbewijs in mijn bezit.

op 4 februari wordt mijn rekening belast met € 1064,83 voor iPhone 12 en ‘thuiskopieheffing.(????)

Begin februari ontvang ik mijn vervangende iPhone 11.

op 11 maart wordt mijn rekening belast met € 1.016,83 voor iPhone 11 en ‘thuiskopieheffing’(?????)

Begin april informeer ik telefonisch waar de terugstorting van de geretourneerde iPhone 12 blijft.

antwoord: “die is ontvangen en u kunt de terugstorting binnen twee weken tegemoet zien”.

op 24 maart belooft Roland uit Groningen mij ‘het’ te gaan uitzoeken en geeft mij een referentienummer 210324-000012. Niks meer van gehoord.

op 25 maart noteert een medewerker minutieus alle gegevens, zet mij na 20 minuten in de wacht tot een damesstem na een aantal minuten meldt dat de verbinding nú verbroken wordt.
Medewerker belt niet terug.

op 27 maart noteert een alleraardigste collega (“oh wat erg, onze excuses”) minutieus alle gegevens, inclusief barcode op het verzendbewijs. Dit duurt een half uur, inclusief navragen bij collega’s.

Zij meldt mij dat ik binnen 5 werkdagen een reactie kan verwachten.

op 28 maart vraagt een kennis waarom ik de incassobetaling aan KPN van 4 februari niet gewoon door de bank terug laat storten. Om 09:17 uur (zomertijd)is deze opdracht verstuurd.

nu weer afwachten…...👿

Hallo @Dutchjoop, ik lees dat je 't al eerder hebt gehoord, desondanks ik vind het rot dat het zo gelopen is en je het bedrag van de iPhone 12 nog niet terug gekregen hebt.

Ik weet niet zeker of ik iets kan doen om het te bespoedigen, maar ik kijk natuurlijk graag naar wat ik voor je kan doen. Ik raad je overigens wel aan om de factuur niet te storneren of terug te laten storten. Teveel betaalde kosten worden altijd op een volgende factuur verrekend, hoewel het in dit geval lang duurt. Op die manier voorkom je wel andere problemen (zoals uiteindelijk een blokkade), waar niemand iets aan heeft. Vul je voor mij je gegevens in je forumprofiel in? Het gaat om je mobiele nummer, adresgegevens, naam, geboortedatum en laatste 3 cijfers van het bij ons bekende IBAN rekeningnummer, het laatste kan je invullen bij ‘Persoonlijke opmerkingen’. Als je me een seintje geeft zo gauw je ze hebt ingevuld, dan kijk ik er voor je naar.


Dank, maar doe geen moeite meer!

ik heb het bedrag van €1080 door mijn bank terug laten boeken. U bent daartoe blijkbaar niet in staat.

nu heeft u nog ca €16 van mij tegoed, ipv van €1060 die ík tegoed had. Die € 16 kunt u bij de eerstvolgende incasso in rekening brengen.

uw opmerking over blokkeren heb ik genoteerd.

mocht u daartoe besluiten zal ik mijn ca 30 jarige abonnent opzeggen, alsmede het totaalpakket voor internet, televisie en telefoon, en het mobiele abonnement van mijn echtgenote.

u bent toch zó groot, het zal u niks uitmaken.

 

u mag kiezen!

 

mvrgrt

 

Joop Vermeulen


Het adres in Bleiswijk lijkt een zwart gat! Ook mijn toestel verdween erin, nu al twee maanden bezig om €1056 terug te krijgen.

uiteindelijk het bedrag laten storneren, toen begonnen aanmaningen, waarop een andere afdeling wakker werd. De Jongens en meisjes van de klantenservice kunnen niks uitrichten!

die hebben mij een maand met loze beloftes aan het lijntje gehouden.

gelet op soortgelijke klachten: KPN, verstrek juiste retouradressen en hef Bleiswijk postbus 135 maar op! Zwart gat!

dutchjoop

 

*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

 


@Dutchjoop Jammer om te lezen. Het storneren van een factuur zorgt ervoor dat er een factuur bij ons ‘open’  blijft staan. Vandaar dat ik je dit afraadde en je bovenstaande uitleg en advies heb gegeven. Als je mijn hulp er wel bij wilt gebruiken, of als je vragen hebt, vul dan je gegevens in je forumprofiel in, dan help ik je graag waar ik kan.


Helaas. Dankzij mijn storneeractie heb ik nu contact met jullie afdeling RB, die wat draadkrachtiger overkomt dan jullie op dit forum. En ik heb eindelijk het gapende gat op mijn bankrekening gedicht.

Heb al meer berichten gelezen van mensen die als retouradres “Bleiswijk” opkregen en nooit meer iets hoorden.

jullie schrijven heel invoelend hoe ‘rot’ jullie het vinden, maar nu zijn de rollen omgedraaid: ik vind het sneu voor jullie: bijna een al dertig jaar oud abonnement down the drain! Laat mij eens weten hoe je het hebt opgelost, Alexandra?

dat je het heel vervelend vindt weet ik nou wel!


Vanmiddag heeft KPN mij telefonisch bevestigt, dat het verkeerde retouradres tot 1 maart de wereld ingestuurd werd, waardoor meerdere klanten onterecht hun geld niet terug kregen.

Alexandra, is het een idee wanneer jij intern je licht eens gaat opsteken en niet mij gaat vertellen dat het jammer is dat ik de betaling gestorneerd heb?

En vervolgens je excuses aan alle gedupeerden waaronder ik gaat aanbieden, en gaat nadenken over een aardigheidje, waarmee je het ongerief dat ons is bezorgd, gaat compenseren?

 

benieuwd naar je alerte reactie.

nadat ik storneerde was je supersnel om mij te laten weten dat je dat jammer vond.

 

groet,

 

Dutchjoop

 

 


Hi @Dutchjoop, dankjewel voor de update. Ik kan moeilijk tegen je zeggen dat ik 't niet erg vind, want zulke situaties zijn natuurlijk niet hoe het hoort te lopen en wat wij hopen te lezen. Het advies over de factuur is puur informatief en om verdere problemen te voorkomen. Je beslist natuurlijk zelf over wat je hiermee doet. Doordat je geen gegevens in je profiel invulde was er niet meer dat ik voor je kon doen. Doordat je je gegevens nu ingevuld hebt, kon ik ze er nu bij pakken, en zie ik dat 't in behandeling is bij de collega's die contact met je hebben opgenomen.

Excuus voor alle ongemak. Fijn dat je geïnformeerd bent over wat er aan de hand was en dat 't bij de juiste afdeling ligt. Zij pakken dit verder op. Mocht je andere vragen hebben, laat het dan gerust op het forum weten.


Beste Alexandra,

gelukkig, dus toch mijn schuld!

ik heb de sterke indruk dat jij een computer bent, want je empathisch vermogen is niet bijster hoog.

”ik vind het rot voor je” en “mijn excuses” klinken allemaal wat plichtmatig.

 

mijn vertrouwen in KPN is weg.

 

groet,

 

DutchJoop


Beste Alexandra,

gekker kan het niet worden:

 

ik ontving een creditnota van 1056 euro, en een nota van 25,10 voor het niet betaalde verschil tussen het door mij gestorneerde bedrag 1081 en de mij toekomende retour van 1056.

alles opgelost, zou je haast concluderen.

maar nee, zojuist (7-4-2021) ontvang ik een bars mailtje dat er nog een nota van 1081 openstaat!!!!

die moet ik snel betalen anders wordt mijn nummer geblokkeerd.

 

graag onmiddellijk jouw reactie

 

Dutchjoop


Hi @Dutchjoop, dat is inderdaad precies wat ik bedoelde, en de reden dat ik je eerder het advies gaf om een factuur niet te storneren. Een vergoeding of verrekening van een bedrag wordt altijd op een volgende factuur verrekend. Je hebt de eerdere factuur terug laten halen, waardoor die nu open is blijven staan. Ik begrijp de reden erachter, maar doordat die factuur nu open staat krijg je de herinnering met waarschuwing dat het abonnement anders wordt geblokkeerd. Daarom raad ik je aan om de gestorneerde factuur te betalen, dan klopt alles weer. Het bedrag dat verrekend staat op je nieuwste factuur krijg je zo snel mogelijk op je rekening gestort.