Skip to main content

Eind juli heb ik mijn abonnement van Telfort verlengd naar een 1 jarig KPN Hussel mobiel sim only. De korting was 5 euro maandelijks. Deze korting heb ik tot nu toe niet gekregen en er wordt iedere maand 20 euro afgeboekt.

Ook wordt er data zonder dat ik het gebruikt hebt maandelijks van me afgenomen. Ik heb daar tijdens mijn telfort abonnement voor betaald. Eind juli had ik nog 12GB data en dat is nu gehalveerd naar 6GB. Afgelopen maand is er 4GB afgepikt. Daar heb ik schermafbeeldingen van gemaakt.

 

Ik ben hevig teleurgesteld en spijt dat ik verlengd heb. Ook is de 4gig verbinding slecht in het buitenland.

Hallo @Curly60 , inzake de korting daar moet KPN i.c. een moderator even naar kijken.

Je kon bij Telfort maximaal 2 maanden meenemen naar de huidige maand, omdat je nu KPN-klant bent werkt dat niet meer. In september zou je dus nog data moeten hebben die je overgehouden hebt in juli en augustus, van alle vorige maande vervalt.

In oktober zou je geen overgebleven data meer moeten hebben omdat je KPN-abo eind juli is ingegaan.

 


Bedankt voor je reactie

Vwb de data die, zoals u zegt, vervalt vind ik het raar dat men in 1 mnd 4gb eraf haalt terwijl ik nog geen 1300 verbruikt heb. 

Ook de bel minuten worden zonder bericht verwijderd. Ik heb daarvoor betaald in de periode dat ik telfort had. Dus vind dat men dat niet zomaar kan afpakken.

Ik zie trouwens op mijn mobiel dat ik nog steeds verbonden ben met Telfort en niet met kpn. De rede waarom ik overgestapt ben naar kpn is dat ik hoopte in het buitenland een betere dekking zou hebben. Dat is niet het geval. 

Gelukkig heb ik een jaar abbo genomen. Vind het niet kunnen. Bij Telfort had ik nooit problemen. 


Hallo @Curly60 , zo werkt het systeem nu eenmaal, maximaal 2 maanden meenemen naar de huidige maand, alles wat ouder is vervalt, ook het niet verbruikte deel dus, maar dat is bij Telfort nooit anders geweest, zo is het en niet anders.

 


Bij Telfort was dat bij mij niet het geval. Hoe kom ik anders aan 12 gb data. Ik kreeg er elke mnd 1gb bij en er werd niets na enkele mnd afgehaald. 

En 4 gig in 1 mnd nu bij kpn vind ik niet kunnen. :disappointed_relieved:


Hallo @Curly60 , volgens mij kent KPN het meenemen van overgebleven data niet, dus als je in de maand augustus (een volledig KPN-abo) geen data verbruikt hebt en het wordt september, begin je weer met een schone lei.

Voorbeeld: je KPN-abo is 4GB per maand, aan het eind van de maand heb je nog 3,5 over, in de nieuwe maand krijg he weer 4GB en raak je wat je overhoudt in de vorige maand kwijt, dat is dus duidelijk anders dan bij Telfort, waar je de data 2 maanden lang mee mocht nemen naar de huidige maand.

Daartegenover staat dat KPN weer MB's delen toestaat met huisgenoten, dus als je tegen het einde van de maand dat over hebt en 1 van je huisgenoten dreigt tekort te komen kun je wat data weggeven.

 


Ik heb een abbo met 2 gig dus dat gaat niet op. 

 


Ik heb een abbo met 2 gig dus dat gaat niet op. 

 

Hallo @Curly60 , wat ik al eerder schreef, als je aan de eind van de maand bij KPN nog tegoed over hebt, pech, weg is weg.

 

 


Klopt.... 2 gig maar wat ik had van telfort moeten ze laten staan. Maar prima als dat de regels zijn van kpn dan is het zo. Ik zal wel moeten. 

Gelukkig nog maar 10 mnd.te gaan. 

 

 


Klopt.... 2 gig maar wat ik had van telfort moeten ze laten staan. Maar prima als dat de regels zijn van kpn dan is het zo. Ik zal wel moeten. 

Gelukkig nog maar 10 mnd.te gaan. 

​​​​​​@Curly60 ik zou het fijn voor je vinden als ik het mis heb, maar een moderator kan uitkomst brengen inzake je andere vraag en misschien ook over dit onderwerp.

Succes.

 

 


hoi @Curly60, Welkom op het forum. Wat vervelend dat jouw abonnement er nu anders uitziet dan dat je had gehoopt. 

Wanneer je verlengt van Telfort naar KPN wijzigen jouw voordelen en de voorwaarden, zo kun je bij KPN niet meer de overgebleven data meenemen naar volgende maand. Begrijp ik dat je met jouw Telfort abonnement gebruik maakte van een combinatie korting en dat je deze korting nu niet meer ontvangt? Heb je nog andere abonnementen van KPN of Telfort? 

Zou je voor mij jouw postcode, huisnummer en mobiele klantnummers aan jouw profiel willen toevoegen? Dan kan ik het voor je uitzoeken.

Ook voor andere vragen ben je altijd welkom op het forum. 


Bedankt voor je antwoord. Postcode en huisnummer toegevoegd. 

Ik heb ook televisie van telfort. Op de mail die ik ontving toen ik dit abonnement afsloot stond de 5 euro korting vermeld. 

Mobiel klantnummers toegevoegd.

Kpn heeft telfort overgenomen en ik ontving al rekeningen van kpn toen ik nog telfort klant was. De app van kpn moest ik ook gebruiken. Waarom is er een verschil tussen telfort abonnementen en kpn als jullie toch al mijn abonnement beheerden? 

Op mijn mobiel staat nog steeds telfort ipv kpn. Hoe kan dit? Wat mij betreft mag alles weer teruggedraaid worden want ik merk geen verschil tussen mijn telfort en kpn abbo qua verbinding kwaliteit. 


Hallo @Curly60 , alléén TFT mobiel is begin dit jaar naar KPN gegaan en jij bent met je TFT mobiel overgaan naar KPN, dus een echte KPN klant geworden.

De TFT thuis abo'szijn nog steeds Telfort.

KPN is nu begonnen met de integratie van TFT thuis naar KPN.

 

 


Hallo @Curly60, bedankt voor het toevoegen van jouw gegevens, ik heb het voor je uitgezocht. 

Binnen de voorwaarden van Telfort was het mogelijk om de overgebleven data mee te nemen naar de komende maanden. De overgebleven data bleef 3 maanden geldig, de data die je nu 'mist’ is dus verlopen. Omdat je sinds de verlenging binnen de KPN voorwaarden valt, wordt dit dus niet aangevuld en lijkt het daarom alsof je minder data hebt. In werkelijkheid ververst jouw bundel nu elke eerste van de maand. De laatste Telfort data verloopt voor jouw op 1-10-2020.

Het klopt wel dat jij de combinatie korting tussen KPN mobiel en Telfort thuis mist, dit noemen we Telfort Compleet. Hierdoor betaal je nu 5 euro per maand meer dan afgesproken. Telfort Compleet moet nog handmatig aangemeld worden, als je dit formulier invult wordt het zo snel mogelijk verwerkt. 

Ik hoop dat het zo een stukje duidelijk is, als je nog meer vragen hebt hoor ik het graag.

 


Formulier ingevuld…

 

De overgebleven data bij Telfort verviel niet na 3 mnd dus dat klopt niet. 


Formulier ingevuld…

 

De overgebleven data bij Telfort verviel niet na 3 mnd dus dat klopt niet. 

Bij Telfort kon je MB's twee maanden meenemen. Bij de derde maand kwamen deze dus te vervallen. Ik kan er niets mooiers van maken!


Zie bijgevoegde afbeelding van de mail die ik begin dit jaar ontving. Er staat nergens dat de mb's en minuten na 2 mnd vervielen..... 


Nogmaals je nam het 2 maanden mee daarna verliep het. 
Dat kan je overal op het Telfort forum lezen ook.

Nu je zelf overstapt op KPN ben je die voordelen kwijt dat stond ook vermeld.

Had je niks gedaan en alles gelaten zoals het was was er ook niks veranderd 


 

Nogmaals je nam het 2 maanden mee daarna verliep het. 
Dat kan je overal op het Telfort forum lezen ook.

Nu je zelf overstapt op KPN ben je die voordelen kwijt dat stond ook vermeld.

Had je niks gedaan en alles gelaten zoals het was was er ook niks veranderd 

 

beetje jammer dat je begint met nogmaals……

 

Ik weet nu wel dat ik die voordelen nu niet heb bij kpn, dat is me meermaals gezegd. Ik wil alleen maar duidelijk maken dat ik wel de overgebleven mb's tijdens mijn telfort abbo bleef houden. Hoe kom ik anders aan 12gig in een paar maanden als ik er maar 2gig per maand bij krijg.

Jammer genoeg ben ik overgestapt naar kpn. Ik hoop dat de abbo kosten gauw aangepast worden want daar ging het mij hoofdzakelijk om.

Gooi maar een slotje op deze vraag en graag verwijderen.