Skip to main content

Hallo,

Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee zit en heb nu besloten om het toch maar te vragen.

Ik heb: TFT BelBundel 2015 Basis

Ik kon hiermee altijd gratis bellen en mijn mb's bleven 2 maanden geldig.

Na de overgang (ik denk ruim een jaar terug?) betaal ik voor bellen, ik bel weinig maar begrijp het verschil gewoon niet. Ook zijn mijn mb's nog maar een maand geldig i.p.v. 2 maanden.

Ik hoor het graag.

Groeten Jan/Jolanda

Ik heb: TFT BelBundel 2015 Basis

Ziet u dit daadwerkelijk zo op de factuur staan? De laatste factuur van afgelopen maand?


Hoi Nick,

Er zijn inderdaad belkosten in rekening gebracht.

En wat de mb's betreft dat is elke maand uit ervaring dat ze dit stoppen niet een extra maand geldig blijft zoals in het verleden.

 


Hoi Nick,

Er zijn inderdaad belkosten in rekening gebracht.

Dat begreep ik al. Maar staat de naam "TFT BelBundel 2015 Basis" daadwerkelijk zo op de factuur?


Oh haha, dat bedoel je, ja het staat daadwerkelijk op de factuur.


Welkom op het KPN Forum, @JolandaL! Ik ben blij om te lezen dat jij je vraag gesteld hebt!

Op onze website kun je tarieven Mobiel Abonnement & Sim Only vinden. Het TFT BelBundel 2015 Basis is te vinden onder “Tarieven oude abonnementen” (voor het juiste tarievenblad is het belangrijk om goed te checken wanneer het abonnement afgesloten is).

Ik kijk graag met je mee op jouw facturen: of het bellen wel of niet gratis is en hoe het precies zit met de meeneembaarheid van de MB's. Mag ik jouw klantgegevens om dat te kunnen doen?
Ik ontvang deze graag via jouw Forum profiel: alles wat je invult in de vakjes waar “Privé” is alleen zichtbaar voor jou en de KPN moderators:
 

  • Jouw volledige naam en geboortedatum
  • Klantnummer
  • Postcode en huisnummer
  • 06 nummer waar het over gaat

Als je hier een seintje geeft als je de gegevens ingevuld hebt, dan weet ik dat ik aan zet ben!


Hallo Shyrin,

Ik heb het allemaal toegevoegd in het profiel, zoals gevraagd.

Het abonnement heb ik al heel heel lang.

Extra aanvulling, soms zie ik op de app ook een zin staan met ‘extra kosten’ en als ik er dan op klik staat er 0,00 maar als ik dan een paar weken later de factuur krijg, worden er wel kosten gefactureerd, Het is voor erg onduidelijk.

Ik hoor graag weer van je.


Hallo Shyrin,

Ik zie dat je de reactie van mij hebt gezien maar ik krijg geen reactie?

Ik hoor graag.

Groeten


Ik had even moeten reageren: excuses! Ik ben in afwachting op een terugkoppeling vanuit onze administratie, want:

Als ik jouw facturen bekijk, worden er geen abonnementskosten berekend: was jou dat ook opgevallen?
Dus er wordt nu ook geen tegoed toegekend waarmee jouw verbruik verrekend wordt (of 2 factuurmaanden meegenomen wordt). Dit is al langer dan een jaar zo. Het lijkt op een fout in jouw voordeel, ik heb de vraag uitstaan hoe we dit gaan oplossen.

Zodra ik een terugkoppeling heb, hoor je weer van mij! 😊


Beste Shyrin,

Laat maar zitten.

Groet Jan

 

 


Laat maar zitten.

Je stelt een vraag en nu hoef je geen antwoord meer…? Ik heb inmiddels een terugkoppeling vanuit onze administratie ontvangen: die deel ik graag. Ook voor eventuele meelezers.

Je hebt een zogeheten Telfort €0,- abonnement: verbruik je niets, dan betaal je ook niets. Dit abonnement is bij de overgang van Telfort naar KPN één op één overgezet.
Je activeert regelmatig een eenmalige bundel: destijds al bij Telfort en ook sinds de overzetting naar KPN.

De eenmalige bundels van Telfort hadden inderdaad een meeneembaarheid van een maand. Sinds de overgang van Telfort naar KPN zijn deze bundels niet meer te bestellen en kun je uitsluitend de eenmalige bundels van KPN bestellen.

Eenmalige bundels van KPN hebben een beperkte houdbaarheid (31 dagen geldig vanaf het moment dat je het bestelt) en resterend tegoed kun je niet meenemen naar een volgende periode. 
Nog een extra toevoeging: voorheen kon je SMS, belminuten en MB's verrekenen uit één eenmalige bundel. Sinds januari 2022 zijn de voorwaarden van de eenmalige bundels gewijzigd en hebben wij een aparte bundel voor bellen/SMS en een aparte bundel voor MB's. 

Extra bundels

  • Onbeperkt Bel/SMS bundel voor €3,99
  • 1GB voor €7,99
  • 3GB voor €8,99
  • 5GB voor €9,99

Meer informatie kun je vinden op extra bundels aanzetten

 

Extra aanvulling, soms zie ik op de app ook een zin staan met ‘extra kosten’ en als ik er dan op klik staat er 0,00 maar als ik dan een paar weken later de factuur krijg, worden er wel kosten gefactureerd, Het is voor erg onduidelijk.

Ik denk dat dit ligt aan het moment in de maand waarop jij de MijnKPN app checkt.

Ik heb zelf standaard elke maand extra kosten van mijn iCloud opslag. Check ik nu de MijnKPN app, dan staat er dat ik geen extra kosten heb. Maar op de factuur die ik eergisteren ontvangen heb, staan wèl extra kosten. De app laat de kosten nu niet (meer) zien omdat ze gefactureerd zijn. Het is nu wachten op de volgende ronde.

Jouw factuur wordt rond de eerste van de maand opgemaakt. Wil je het eens in de gaten houden?


*Admin edit: toevoeging meeneembaarheid eenmalige bundels Telfort


Hoi Shyrin,

Ach het duurt allemaal zo lang zo weet je. Ik dacht ik ga wel keer bellen, maar doe het dan toch maar weer even hier.

Er zou niets wijzigen bij de overgang van telfort naar kpn. Bij Telfort was mijn bundel echt een extra maand geldig. Na die extra maand kwam het wel te vervallen. Is toch raar als het dan nu maar een maand geldig is?

Die extra kosten zal ik eens in de gaten houden, ik bedoel het anders, maar zal proberen een keer een print screen te maken om het te verduidelijken.


Ja, uitzoekwerk is soms nodig en kan even duren.
 

Bij Telfort was mijn bundel echt een extra maand geldig. Na die extra maand kwam het wel te vervallen. Is toch raar als het dan nu maar een maand geldig is?


Ik heb dit toch nog eens nagevraagd: de eenmalige bundels van Telfort hadden inderdaad een meeneembaarheid van een maand. Sinds de overgang van Telfort naar KPN zijn deze bundels niet meer te bestellen en kun je eenmalige bundels van KPN bestellen. Het tegoed van deze bundels is 31 dagen en komt daarna te vervallen. Ik voeg dit toe aan mijn eerder gegeven antwoord.

Als je een screenshot hebt om het te verduidelijken; graag!