Skip to main content

Sinds twee dagen over van Vodafone naar KPN. Ging opzich goed tot ik erachter kwam dat ik niet gebeld kon worden. Gezocht op forums en VoLTE ingeschakeld, kan nu gebeld worden. Echter als ik mijn mobiele data aan heb staan (standaard 4g) schakelt hij zodra ik bel of wordt gebeld over naar 3G. Ik heb gelezen dat dit een veel voorkomend probleem is en er vanuit KPN ook een vinkje aan moet worden gezet. Klopt dit en zo ja, kan dit worden gedaan? Dank je wel alvast

Contact gehad met klantenservice en alles staat goed volgens hun. Echter precies gedaan wat ze zei en hij schakelt nog steeds direct over van 4g naar 3G als ik ga bellen. Iemand nog andere tips?

Vind het raar dat dit probleem na overstap is ontstaan terwijl ik met vodafone nooit ergens een probleem mee hebgehad en de telefoon is hetzelfde gebleven.


Terwijl ik met KPN aan de lijn zit (via 3G dus) wordt de verbinding verbroken…. Kan dus enkel bellen als ik mijn mobiele data uit heb staan.


Hi @Wytskedevries, van harte welkom hier! Leuk om te lezen dat je sinds kort naar ons overgestapt bent. 

Ik lees dat je alleen merkt dat de internetverbinding schakelt naar 3G. Je hebt ook contact met de klantenservice gehad hierover, en mijn collega heeft de instellingen aan onze kant voor je nagekeken. Gebeurt dit omschakelen naar 3G alleen thuis of ook op andere locaties? Hoe is de dekking in jouw omgeving? En als je jouw simkaart tijdelijk test in een ander toestel en dan belt, ervaar je dan hetzelfde of gebeurt het dan niet? 


Hi Alexandra, 

Omschakelen naar 3G gebeurde overal, prima dekking hier want kan via 4g gewoon tv kijken etc. Simkaart in een andere telefoon gestopt en toen versprong hij niet naar 3G. Vervolgens weer in mijn eigen telefoon gedaan en nu blijft hij ook op 4g met bellen. Dus probleem lijkt opgelost voor nu. 
fijne Koningsdag en bedankt voor je reactie en tip!


Hi Alexandra, 

Omschakelen naar 3G gebeurde overal, prima dekking hier want kan via 4g gewoon tv kijken etc. Simkaart in een andere telefoon gestopt en toen versprong hij niet naar 3G. Vervolgens weer in mijn eigen telefoon gedaan en nu blijft hij ook op 4g met bellen. Dus probleem lijkt opgelost voor nu. 
fijne Koningsdag en bedankt voor je reactie en tip!

Fijn om te horen! Dankjewel, hoop dat je ook  een fijne Koningsdag gehad hebt, en laat het gerust weten als we iets voor je kunnen doen :)