Skip to main content

Beste,

 

Op mijn factuur onder bijlage staat het mobiel vebruik binnen Nederland.

Hierbij staan tijdstippen die ik niet begrijp.

Dit kan niet het tijdstip zijn wanneer ik begon of eindigde met het gebruik van mijn mobiele telefoon of het internet hierop.

Graag uitleg hierover.

 

Mvg 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hoi @Kpn gebruiker 13, welkom op het forum! Ik ga even met je meekijken, om welke factuur gaat het precies? Wil je je gegevens aanvullen in je profiel en me een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Dan ga ik aan de slag voor je. 


Hallo,

Mijn klantnummer ****

Het gaat om de laatste mobiele telefoon factuur en dan bij mobiel verbruik binnen Nederland staan tijdstippen waarvan ik niet begrijp wat het zijn. Op deze tijdstippen heb ik of ben ik niet gestopt met het gebruik maken van mijn mobiele telefoon noch van het internet op mijn mobiele telefoon.

Heel graag wil ik weten wat de tijdstippen betekenen?

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

admin: screenshot verwijderd op verzoek TS


Dank voor je gegevens en screenshot! De tijdstippen betekenen het begin van een dataverbruiksessie. Als je de tijdstippen niet herkend dan kan het heel goed zijn dat gaat om dataverbruiksessies achter de schermen. Denk hierbij aan het draaiende houden van apps en het updaten van deze apps. Mocht je er zeker van zijn geweest dat je op al deze tijdstippen was verbonden met de WiFi, dan is je WiFi-signaal te zwak geweest. Je telefoon maakt namelijk verbinding met de beste verbinding die er op dat moment is. Als het bereik van je WiFi dus niet goed is, dan zal je mobiel zo nu en dan verbinding maken met het 4G-netwerk. Zo kan er onbewust dataverbruik ontstaan. Je kan dit verhelpen door je WiFi te verbeteren of door je mobiele netwerk uit te schakelen. Wat betreft de updates van apps: je kan in de Appstore aangeven dat je de updates alleen maar uitgevoerd worden op het WiFi-netwerk. 


Reageer