Skip to main content
Vraag

Toch afkoopsom na opzeggen vanwege Extra Veilig Mobiel en krijg geen contact

• July 6, 2026
  • 2 reacties
  • 29 keer bekeken

Hallo

22mei jl een simonly abonnement opgezegd omdat er een extra veilig mobiel standaard onderdeel werd toegevoegd en dat de algemene voorwaarden veranderen waardoor abonnement duurder word, volgens mij mag je dan wettelijk gezien zonder kosten opzeggen, waarom dan rekening afkoopsom krijgen. Heb diverse malen gebeld met deze boevenclub maar krijg gewoon geen response. Dus hallo KPN  hoe gaat he nu verder. gaat dit opgelost worden.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Nico103 

Welkom op de community van KPN.

Heel vervelend dat de afkoopsom uiteindelijk toch op de factuur is komen te staan, dit had vanzelfsprekend niet mogen gebeuren, als je het hebt opgezegd op basis van de veranderde Algemene Voorwaarden en de 1 euro verhoging voor Veilig Mobiel vanuit KPN.

Uiteraard hoef je die afkoopsom niet te betalen.

Om dit recht te zetten dien je toch even telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van KPN, aangezien de moderators je hierbij niet kunnen helpen.

Bel naar de klantenservice van KPN op: 0800-0402 

Spreek nadat de Voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag betalingen.

Je wordt dan direct doorverbonden met de juiste afdeling, die ervoor kunnen zorgen dat dit wordt rechtgezet en de afkoopsom komt te vervallen.

Openingstijden klantenservice:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

@Michel.uit.Arnhem je stelt het als een feit dat deze kosten niet van toepassing zijn. Maar als topicstarter heeft opgezegd voordat hij of zij een mail heeft gehad met de gewijzigde voorwaarden dan is het gewoon valide. Je advies is goed, maar dit soort statements kunnen enkel door medewerkers van KPN gegeven worden nadat het is geverifieerd wat precies de situatie is.