Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb mijn simkaart zojuist in mijn telefoon gedaan, maar helaas heb ik ook een ander nummer gekregen. Terwijl ik wel om nummerbehoud heb gevraagd.

Om dus nog bereikbaar te zijn, heb ik zojuist mijn oude simkaart weer teruggezet.

Graag hulp hoe ik mijn oude nummer hou?

groet,

Mirjam

Hallo @MirjamdeB 

 

Als je oude simkaart nog werkt dan loopt je oude abonnement nog of was het een prepaid?

Indien het een abonnement betreft, pas als dat is afgelopen wordt je nummer overgezet.

Gewoon wacten tot je oude simkaart niet meer werkt, vaak krijg je ook nog een SMS van je oude provider als het zover is, en daarna de KPN simkaart erin, die zou dan op dat moment je oude nummer moeten hebben.


Als je van een andere provider komt….

houdt de overstapdatum die je gekregen hebt in de gaten. Tot die tijd gebruik je de simkaart van de oude provider. Op de dag dat die niet meer werkt, verwissel je ze pas. Een kpn simkaart heeft tot die tijd een tijdelijk nummer (!) en is ook zonder belbundel/data bundel. Dus daar zijn dan kosten aan verbonden.

Er is een maand opzegtermijn bij de oude provider. Je kan al 4 maanden (nou, 120 dagen) voor de einddatum van je abonnement bij je huidige provider overstappen met nummerbehoud in zetten. Maar ook dan moet je eerst bij je oude provider de tijd uitzitten voordat het overgaat naar kpn. Ook pas dan gaat je abonnement bij kpn in met de bundels.


Welkom bij ons op het forum @MirjamdeB. Als het een nieuw abonnement is waarbij het nummer van een andere provider wordt overgenomen heb je naar alle waarschijnlijkheid een simkaart gekregen met een tijdelijk nummer, zoals Peter ook al zegt. Als dat zo is zal het nummer automatisch worden overgezet zodra de huidige provider het nummer laat gaan.

Of dat ook echt het geval is weet ik niet, op je forumprofiel staan nog geen gegevens. Als je dat volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, de laatste 3 cijfers van de IBAN en het 06-nummer wat je wilt en het 06-nummer dat je kreeg) invult en een seintje geeft als je dat hebt gedaan kan ik met je meekijken.