Skip to main content

Dagelijks open ik ons toegangshek door te bellen met een 0033 telefoonnummer. Via nummerherkenning wordt het hek daarna geopend. Sinds enkele dagen werkt dit niet meer. De telefoon gaat wel over, maar na twee keer wordt de verbinding verbroken en komt de melding “serverfout”. Dit probleem is er ook bij collega's die ook KPN als provider hebben. Weet iemand misschien een oplossing?

Contact opnemen met de leverancier van dat hek zou ik zeggen... Die moet zorgen dat het werkt.


Bedankt voor je reactie.

Omdat het probleem alleen bij kpn aanwezig is, verwijzen zij naar KPN. Bij andere providers werkt het gewoon.


Dan nog zou de leverancier het op moeten lossen.


Dan is er ergens iets veranderd, sinds kort. Maar wat ?
Dat is de vraag die de vraagsteller (probeert) voor te leggen hier.

Zou het iets met de nummernotatie te maken hebben ? Je belt naar een buitenlands nummer en dan kan het nummer met wat varianten worden weergegeven, met of zonder 0031 enzo.
Maar dat zou de “hek-telefoon” ook moeten kunnen herkennen.

Om te zien of het zoiets kan zijn kun je eens een franse collega bellen om te zien hoe je nummer uit ziet nu.
Alhoewel de opgebelde telefoon ook nog iets aan de weergave kan veranderen. Om het makkelijk te maken.
Weet je de aanbieder van het nummer van het hek ? In nederland kun je dat eenvoudig opzoeken :
https://www.acm.nl/nl/telefoonnummers-zoeken
Zoiets zal er voor frankrijk ook wel zijn ?
Maar de hek leverancier zal het ook weten.

Zo maar wat ideeën, ik ben benieuwd.


Frans nummer…. apart voor een hek in Nederland.

Kan je andere Franse nummers nog wel bellen?

Al +33 geprobeerd in plaats van 0033?


Ik ging er van uit dat het hek in Frankrijk staat.
( of in Amersfoort ? 033 ?, of   . . .?  )
 


Het is blijkbaar gebruikelijk om voor toegangspoorten een simkaart met een Frans telefoonnummer te gebruiken.

Ik heb +33 ook al wel geprobeerd, maar dat hielp niet. 

De leverancier van het hek kan er niets mee, omdat het bij andere NL providers wel gewoon werkt.

Op een of andere manier is het signaal wat KPN mee geeft bij het bellen anders.


Heb je mijn eerdere bijdrage gezien ?
Testen wordt lastiger dan, geen ander frans nummer/telefoon bij de hand.
Die zouden ze bij de hekken firma wel moeten hebben, om te zien hoe je nummer daar op wordt weergegeven bedoel ik.


Begrijp wat je bedoelt, maar ik heb verder geen connecties in Frankrijk 


Jij belt dus een Frans nummer om een hek in Nederland te bedienen?

Wie bel je dan, is dat de fabrikant in Frankrijk? En bedient die dan op afstand jouw toegangshek?

Zeggen "bij andere providers werkt het wel” is wel heel makkelijk. Nummerweergave is een standaard protocol voor alle providers.


Ik bedoelde te zeggen, de nederlandse (?) hekkenfirma moet op de een of andere manier kunnen zien hoe een nederlands kpn nummer binnen komt op een frans nummer, al dan niet het hek op afstand uitlezen, als dat mogelijk is, anders zullen ze daar toch een ander apparaat met franse kaart hebben, voor de test.

De fout zo maar terugschuiven is inderdaad wel erg te gemakkelijk.


Jij belt dus een Frans nummer om een hek in Nederland te bedienen?

Ik heb dit hier op het forum wel eerder al eens gezien. Ik vind het een hele rare constructie. Ik zou zoiets zelf nooit willen. Ik bedoel... privacy? Ooit daar wel eens van gehoord?