Skip to main content
Beantwoord

toeslag toestel

  • August 9, 2020
  • 5 reacties
  • 133 keer bekeken

Voor mijn dochter heb ik een nieuwe iPhone 11 gekocht. Ik dacht alleen dat het abonnement ook werd verlengd. Helaas is dit niet gebeurt maar ik zag wel een toeslag op het toestel.

Is het mogelijk om dit met terugwerkende kracht recht te zetten ?

 

gr,

frank

Beste antwoord door Erik van KPN

Hoi @Frank vd V, welkom op het forum! Als je een los toestel koopt moet je, zoals Nick al benoemt, een toeslag betalen. Dit is niet met behoud van het huidige toestel om te zetten naar een verlenging. Het kan wel, maar dan moet je de aankoop van dit toestel annuleren in de winkel waar je hem gekocht hebt. Je levert daar dan het toestel weer in. Vervolgens kan dan het abonnement van je dochter verlengd worden naar een abonnement met toestel. Je krijgt dan een nieuw toestel mee. Let er wel op dat als het abonnement op haar naam staat, zij daar zelf bij aanwezig moet zijn omdat zij dan de contractant is. 

 

Edit: ook hier geldt een annuleringstermijn van 14 dagen

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • August 9, 2020

Nee. Als u een mobiel koopt bij KPN zonder abonnement af te sluiten, dan moet u een toeslag betalen.


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 10, 2020

Hoi @Frank vd V, welkom op het forum! Als je een los toestel koopt moet je, zoals Nick al benoemt, een toeslag betalen. Dit is niet met behoud van het huidige toestel om te zetten naar een verlenging. Het kan wel, maar dan moet je de aankoop van dit toestel annuleren in de winkel waar je hem gekocht hebt. Je levert daar dan het toestel weer in. Vervolgens kan dan het abonnement van je dochter verlengd worden naar een abonnement met toestel. Je krijgt dan een nieuw toestel mee. Let er wel op dat als het abonnement op haar naam staat, zij daar zelf bij aanwezig moet zijn omdat zij dan de contractant is. 

 

Edit: ook hier geldt een annuleringstermijn van 14 dagen


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 14, 2020

Ook als ze de telefoon al twee weken in haar bezit heeft ?


Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 16, 2020

Ai, nee helaas, dan is het niet meer mogelijk, Frank. Ook bij losse verkoop geldt een annuleringstermijn van 14 dagen. Na die periode kan het niet meer geretourneerd worden.

Je kunt wel alsnog ook het abonnement verlengen, alleen dan wordt/blijft het een Sim Only abonnement, zonder toestel. Dit verlengen kan via de MijnKPN, of via de winkel/klantenservice.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 18, 2020

Bedankt. Stom van mezelf en jammer dat verkoper niet wat scherper was om dit nog ff aan te geven.