Skip to main content

Goedendag,

Zondag 06-02-2022 heb ik mijn abonnement verlengd en een nieuw toestel uitgekozen. Toen ik het toestel ontving, kwam ik erachter dat ik een verkeerde inschatting in de kleur gemaakt had. Hierdoor besloot ik het te retourneren. Op 11-02-2022 heb ik het pakket retour gezonden bij Intertoys in Wijchen, een PostNL punt. Ik heb ervoor gekozen het verzekerd te retourneren gezien de waarde van het toestel. Dit heeft mij €15,- gekost. 

Via PostNL heb ik een mail ontvangen met verzendbevestiging en daar zie ik tot mijn verbazing dat het pakket geretourneerd is naar het onderstaande adres:

Postbus  135  
2665ZJ BLEISWIJK
NL

Dit is een ander adres dan op het retourformulier wordt vermeld. Dit is vreemd want de meneer bij het PostNL punt heeft het adres van het rertourformulier overgenomen. Dit heb ik gezien en betrof het volgende adres:

KPN afdeling retouren, antwoordnummer 17008, 2501 VG Den Haag.

Op dit forum lees ik dat dit vaker gebeurt. Ik maak mij nu zorgen om mijn retour en zou graag zien dat dit wordt opgelost. 
 

Willen jullie s.v.p. meedenken? Bedankt alvast en een goede dag! 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hier staat alles om goed te kunnen retourneren:

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/

 


Leuk @JanD , maar @RFleuren Heeft het toestel al geretouneerd en komt er via de TT achter dat het op een ander adres is aangekomen dan hij heeft aangegeven waar het heen moest.

Nu is het aan een Moderator om te bevestigen of dit antwoordnummer in Den Haag gekoppelt is aan het fysieke adres in Bleiswijk, wat mij nu bevreemd is dat je een antwoordnummer normaal niet aangetekend kan versturen.


Het adres in Bleiswijk is van Ceva Logistics, de logistieke partner van KPN. Dat zit dus wel goed.

Alleen het antwoordnummer is administratief gevestigd in Den Haag.


Het adres in Bleiswijk is van Ceva Logistics, de logistieke partner van KPN. Dat zit dus wel goed.

Alleen het antwoordnummer is administratief gevestigd in Den Haag.

Dat klopt dat het van Ceva is, maar voor zover mijn kennis rijkt weet ik dat de vaste apparatuur daar heen gaat of vandaan komt, hoe het met smartphones zit weet ik niet of dat goed is, retouren naar Ceva gaat via een antwoordnummer in Alphen aan de Rijn.


Leuk @JanD , maar @RFleuren Heeft het toestel al geretouneerd en komt er via de TT achter dat het op een ander adres is aangekomen dan hij heeft aangegeven waar het heen moest.

Nu is het aan een Moderator om te bevestigen of dit antwoordnummer in Den Haag gekoppelt is aan het fysieke adres in Bleiswijk, wat mij nu bevreemd is dat je een antwoordnummer normaal niet aangetekend kan versturen.

Dat weet ik, maar gaf toch nog even een link ter controle voor TS.


Als TS het goed had gedaan was er gewoon gratis naar dat antwoordnummer verstuurd, was er niks mis gegegaan, na verzending naar een antwoordnummer ligt namelijk het risico bij de ontvanger, dat is degene die betaald voor de verzendkosten, dus in die zin is de Link prima ter controle, je kan alleen niks meer veranderen.

maarja, TS had hem al verzonden en niet zo slim om er een aangetekende zending van te maken, denk, weet het niet zeker, is waarschijnlijk te zien op het verzendbewijs, dat dit het gekoppelde adres is, hoop het voor TS wel, maar een mod zal er uitsluitsel over moeten geven, misschien doen ze dit ivm veiligheid wel niet.


Dank allen voor de reactie. Inmiddels een aantal dagen verder en zie ik via de TT link dat het pakket nog niet gevonden is. Heel vreemd dit. @Kpn hraah ook nog jullie reactie. 


@RFleuren als je een reactie wilt van KPN dan zal je even moeten wachten, jou topic komt vanzelf aan de beurt. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. Dan kunnen eventueel kijken of ze iets voor je kunnen betekenen. 😃


Als TS het goed had gedaan was er gewoon gratis naar dat antwoordnummer verstuurd, was er niks mis gegegaan, na verzending naar een antwoordnummer ligt namelijk het risico bij de ontvanger, dat is degene die betaald voor de verzendkosten, dus in die zin is de Link prima ter controle, je kan alleen niks meer veranderen.

maarja, TS had hem al verzonden en niet zo slim om er een aangetekende zending van te maken, denk, weet het niet zeker, is waarschijnlijk te zien op het verzendbewijs, dat dit het gekoppelde adres is, hoop het voor TS wel, maar een mod zal er uitsluitsel over moeten geven, misschien doen ze dit ivm veiligheid wel niet.

@Doornekamp33 iedereen maakt wel eens fouten, het is niet aan jou om TS zo op het forum te zetten. 


Hi @RFleuren! Wat door anderen in dit topic is gezegd klopt. Het adres is gewoon van ons, dit gaat dus goed. Ook ligt alles nog binnen de normale doorlooptijd. Als het goed is krijg je dus gewoon snel bevestiging dat we het toestel ontvangen hebben. Je kan via Mijn bestelling de status nakijken. Hier zie je normaalgesproken binnen 5 werkdagen dat deze weer bij ons is ingeboekt. Als je dit hier aanstaande vrijdag niet ziet kan je dan met een ingevuld profiel dat hier laten weten? Dan ga ik voor je kijken wat er aan de hand is. 

Edit: ik zie dat @Dennis Schreve me net wat voor is geweest. :wink:


Goedemorgen @Bram_  nog geen bevestiging van het in goede orde ontvangen van mijn retournering. Inmiddels profiel ingevuld en ook al gebeld met PostNL en KPN. Wat kunt u even eventueel voor mij betekenen? Bij ‘Mijn Bestelling’ is er nog steeds niets gewijzigd of aangevuld. Wat te doen? Ik hoor het graag en wederom hartelijk dank voor het meedenken! 


@RFleuren ik zie inderdaad de retourmelding nog niet. Ik ga er achteraan voor je. Daarvoor heb ik alleen nog het Track and Trace nummer van je nodig. Zou je die in je profiel in de persoonlijke opmerkingen kunnen zetten?


Dank @Bram_ ik heb deze ingevuld. 


@RFleuren formulier is gister ingevuld. Er is nog altijd kans dat er reactie komt via het normale proces. Maar dit onderzoek wacht daar niet op. Die staat daar los van. Zodra ik reactie heb stuur ik die gelijk hier door!:relaxed:


@RFleuren ik heb reactie gehad. Daarin werd aangegeven dat de reguliere tijd verstreken is. We zijn ondertussen aan het uitvragen bij ons adres waarop het toestel is binnengekomen. Als daar geen duidelijk antwoord op komt wordt er verder onderzoek gedaan. In het kort: we zijn druk voor je bezig om dit op te helderen. 


@RFleuren ik zie dat het team achter de schermen nog steeds druk bezig is. Ik wil er van uitgaan dat ze het voor je oplossen. Wat ik daarom doe ik dit topic sluiten. Wel kan je nog steeds met vragen hier terecht. Als je er dus niet uitkomt kan je dat hier laten weten. Dan help ik je gelijk verder.Â