Skip to main content

Hallo, 

 

ik ben jaren klant bij KPN en was altijd blij met de service.. alleen helaas is dat niet meer zo.

 

ik heb in maand 5/2021 mijn abonnement verlengd voor een Samsung ultra s21 plus de verzekering van 14,99 voor diefstal en verlies en schade. 

 

nu ben ik me telefoon kwijt en heb dit gemeld aan de verzekering, alleen bij het contract heeft Kpn een verkeerde IMEI nummer gebruikt van een samsung S10. waardoor de verzekering aangeeft hiermee niks te kunnen doen. 

heb KPN terug gebeld maar die sturen mij van de kast naar de muur.  ze komen hun terug bel beloftes niet na, ze weten niet wat ze ermee moeten, elke keer als ik de klantenservice bel komen ze met een andere verhaal of je wordt straks terug gebeld. wacht al 4 dagen op een antwoord. 

ik vind dit echt schandalig, ik betaal netjes me rekeningen en kom mijn afspraken na. niemand die mij helpt.

 ik zit nu zonder telefoon heb ook geen extra telefoon en zonder antwoord.

ik betaal mijn maand termijn maar maak geen gebruik van. zelfs mijn nieuwe sim kaart is opgestuurd naar een verkeerde adress, die ga ik straks opahelen.

het enig wat ik nu kan doen is bij het consumenten bond een klacht indienen.  anders moet ik het hoger op gaan opzoeken. heb gisteren de rechtsbijstand gebeld en die gaven aan dat ik in me recht sta. hoop dat dit opgelost wordt zonder al die poespas. 

echt voor het eerst na jaren teleurgesteld in KPN.

Je hebt destijds toch een factuur gekregen voor de telefoon. Daar staat het type ook op. Op het doosje staat de IMEI.


Je hebt destijds toch een factuur gekregen voor de telefoon. Daar staat het type ook op. Op het doosje staat de IMEI.

En op het contract kunnen zien dat het verkeerde IMEI en toesteltype er op stond en meteen kunnen reageren voor een aanpassing van het contract @Simo idrissi 


ja klopt ik heb een factuur gekregen.

 

op de factuur staat: Toestel Samsung Galaxy S21 Ultra 5G Dual-SIM 128GB.

Imei nummer van het toestel staat erop.

alleen de verzekering geeft aan dat deze IMEI NUMMER van de SAMSUNG S10+ IS en dat geeft kpn ook aan. alleen ze weten niet wat ze ermee moeten.

Extra diensten Toestelverzekering Extra Cat.7 € 14,99 5G.


Hallo @Simo idrissi Het IMEI-nummer dat op de factuur staat kun je eenvoudig vergelijken met het IMEI-nummer wat in het toestel staat.Via *#06# zie je het nummer op je scherm, als je een losse batterij in je toestel hebt kun je het binnenin het toestel vinden en op de doos staat ook merk/type toestel en IMEI-nummer.

Succes

 


Het IMEI-nummer dat op de factuur staat kun je eenvoudig vergelijken met het IMEI-nummer wat in het toestel staat

Maar dat toestel is nou juist verloren, @JanD . 


Je hebt destijds toch een factuur gekregen voor de telefoon. Daar staat het type ook op. Op het doosje staat de IMEI.

En op het contract kunnen zien dat het verkeerde IMEI en toesteltype er op stond en meteen kunnen reageren voor een aanpassing van het contract @Simo idrissi 

Hallo Jan, 

 

ik heb inderdaad niet het  IMEI nummer gecheckt omdat de omschrijving van me telefoon erop stond. 

 

ik heb de contract afgesloten bij een KPN winkel, en je gaat er vanuit dat het gewoon goed is als de omschrijving klopt. 

ik betaal nu 80 euro per maand. dat is de s10 op dit moment niet waard.  


Hallo @Simo idrissi , maar heb je de originele verpakking dan niet meer, daar staan alles gevraagde gegevens ook op?

 


ik betaal nu 80 euro per maand.

Pfoeh. Maar ik mag toch aannemen dat je hierbij de abonnementskosten bij inrekent. Dat moet je w.b. het toestel natuurlijk niet doen. 

Ik houd mijn (maand)kosten laag door juist geen toestellening te nemen. Uiteraard schaf ik een toestel aan naar draagkracht. En draagkracht voor 2 jaar een maandelijks extra bedrag heb ik ook niet. Dan liever minimaal 4 jaar de helft van m'n vakantiegeld opzij leggen voor een nieuwe.