Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik vraag mij het volgende af, ik heb begin dit jaar mijn abonnement verlengt en daarbij een toestel genomen, nu door de crisis zit ik zonder werk, mijn toestel kosten staan niet in mijn contract omdat ik heb aangegeven deze los te betalen nu is het zo dat ik zonder werk zit en mijn kpn abonnement is afgesloten vanwege de openstaande toestel kosten maar nu vraag ik mijn eigen af mag en kan dat? Aangezien ik mijn abonnement kosten wel gewoon door heb betaald (bellen en mobiel internetten) en daar niks open staat.

Ik heb namelijk begrepen dat toestel kosten en abonnement kosten los van elkaar staan 

Graag alleen serieuze reacties.

Hoi @Renzzzz ,

Ik ben van mening dat de toestelkosten  en het abonnement niet los van elkaar staan. Jij hebt het toestel gekocht op dezelfde dag als de start van jouw nieuwe abonnement. Daarnaast kun je (normaal gesproken) alleen maar bellen met dit toestel door gebruik te maken van jouw afgesloten abonnement. 

Kennelijk heb jij afgesproken om de toestelkosten meteen te voldoen, maar is dat door omstandigheden niet gelukt. Vanuit KPN kan ik het mij dan voorstellen dat zij hun diensten aan jou opschorten net zolang totdat jij aan je verplichtingen hebt voldaan. 
 

In de overeenkomst die jij met KPN bent aangegaan levert KPN jou een bepaalde periode een dienst waartegen jij een bepaalde vergoeding tegenover stelt. Juridisch gezien blijf jij nu in gebreke omdat je een betalingsachterstand hebt bij KPN. 


@Noordzee 

bedankt voor je reactie ik begrijp het helemaal, mijn nieuwe abonnement is nog niet ingegaan voordat ik mijn abonnement vroegtijdig had verlengt heb ik op de dag zelf 3x met kpn gebeld (ook heb ik dit gesprek opgenomen)  om te vragen hoe het zit met de toestel kosten als ik deze pas betaal op het moment dat mijn nieuwe abonnement in gaat of meteen met mijn factuur periode ik heb zo juist weer naar het gesprek geluisterd en die man van kpn zegt echt tot 2x toe deze kosten betaald u op het moment dat het nieuwe abbonement in gaat in Mei!!!

mijn oude abonnement die loopt nog tot 14 of 15 mei dus naar mijn zeggen zouden ze me eigenlijk vanaf dat moment pas mogen afsluiten? aangezien mijn oude abonnement nog van kracht is?


Tsjaa, nu geef jij wat meer informatie dan in jouw eerste bericht. Op basis hiervan zou je wellicht nog uitstel van betaling bij KPN kunnen afdwingen tot 14 of 15 mei. Aan de andere kant ben je wel een nieuwe overeenkomst aangegaan.

Ik snap heel goed dat mijn reactie makkelijker geschreven is, dan dat het voor jou financieel op te lossen is. Maar als je van alle problemen af wilt zijn, dan zou je nu vandaag de toestelkosten + afsluitkosten moeten betalen. Dan heb je waarschijnlijk in de loop van morgen (vandaag is een feestdag) weer een werkende telefoon. Want anders zou je met veel moeite hooguit nog tien dagen uitstel kunnen regelen, maar dan heb je dan alsnog hetzelfde probleem.   

 


Hoi @Renzzzz, welkom hier. 

Als je niet betaalt dan wordt je afgesloten,  Zo werkt het nu eenmaal. Ik begrijp echter wel dat het nu een lastige situatie is. Zeker nu je door de crisis zonder werk zit. Hopelijk komt er snel weer wat op je pad. 

Nu ben je afgesloten begrijp ik omdat je jouw toestelbundel niet betaald hebt. Mag ik eens meekijken hoe het er allemaal voor staat? Zou je daarvoor jouw Forumprofiel willen voorzien van mobiele nummer en naam van de contractant? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee wat ik voor je kan betekenen. 


Tsjaa, nu geef jij wat meer informatie dan in jouw eerste bericht. Op basis hiervan zou je wellicht nog uitstel van betaling bij KPN kunnen afdwingen tot 14 of 15 mei. Aan de andere kant ben je wel een nieuwe overeenkomst aangegaan.

Ik snap heel goed dat mijn reactie makkelijker geschreven is, dan dat het voor jou financieel op te lossen is. Maar als je van alle problemen af wilt zijn, dan zou je nu vandaag de toestelkosten + afsluitkosten moeten betalen. Dan heb je waarschijnlijk in de loop van morgen (vandaag is een feestdag) weer een werkende telefoon. Want anders zou je met veel moeite hooguit nog tien dagen uitstel kunnen regelen, maar dan heb je dan alsnog hetzelfde probleem.   

 

@Renzzzz 

Morgen is het al 14 mei. Heb je nog iets kunnen regelen? Of zit je nog steeds zonder aansluiting op jouw abonnement?Â