Skip to main content
Vraag

Toestelverzekering afsluiten lukt niet melding "te vaak geprobeerd een code in te vullen"

• March 21, 2026
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

Hallo,

Ik heb vorige week mijn mobiel abonnement verlengd en een nieuwe telefoon hierbij gekregen, de Samsung Galaxy S26 ultra. Ik heb deze besteld via de KPN app. IkĀ heb toen achteraf nog gebeldĀ  met de klantenservice om te vragen of ik een nieuwe toestelverzekering moest afsluiten omdat ik deze niet als optie kreegĀ met bestellen en de toestelverzekering van de S24 die ik hiervoor had zou gewoon blijven doorlopen aldus de medewerker van de klantenservice. Verder zei ze bij navraag dat de telefoon binnen enkele dagen bezorgd zou worden. Nadat ik na een aantal dagen niets meer vernomen had kwa leverdatum heb ik contact opgenomen met de telefonische klantenservice. Hier bleek dat achter de schermen e.e.a. was misgegaan met de bestelling en deze is toen geannuleerd en met de medewerkerĀ telefonisch opnieuw besteld. Ik had inmiddels ook mail gekregen dat mijn oude toestelverzekering alsnog was opgezegd dus ik vroeg kan ik meteen een nieuwe toestelverzekering afsluiten. De medewerker van de klantenservice gaf aan dat zij dat telefonisch niet kon regelen en dat ik dit online moest doen via kpn.nl/toestelverzekering of naar een KPN winkel moest gaan en ik dit binnen 30 dagen moest regelen. Inmiddels heb ik een aantal dagen achter elkaar via de site geprobeerd het toestel te verzekeren maar steeds als ik de ontvangen code invul gaat hij niet verder naar de volgende stap en na een paar keer proberen zegt hij steeds '’te vaak geprobeerd een code in te vullen’. Ik weet dus niet of er iets misgaat met jullie website want heb dit met meerdere telefoons en een laptop geprobeerd. Ik ben vandaag in de KPN winkel in Sittard geweest maar de medewerker kon me niet helpen en die kon het ook niet aanpassen of aanvragen en zei dat ik een maand moest wachten en dan terug moest komen. Ik vond dit erg vreemd aangezien het binnen 30 dagen na aankoop geregeld zou moeten worden. Ik voel me nu een beetje van het kastje naar de muur gestuurd want niemand kan me aan een toestelverzekering helpen en zou deze wel graag afsluiten. Zou iemand me hierbij kunnen helpen? Want nu wordt het probleem bij mij teruggelegd en een maand wachten lijkt mij ook geen optie. Alvast bedankt!

3 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • March 21, 2026

Ik zou zeker geen maand wachten, anders kan je toestel niet meer verzekerd worden.

Het beste is dat je toch nogmaals de klantenservice belt om met hun tot een oplossing te komen.

Het telefoonnummer isĀ 0800-0402Ā (of via een KPN mobiele aansluiting opĀ 1200).

Openingstijden:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten
  • Voor storingen is KPN 24/7 bereikbaar

Of maak eenvoudig eenĀ belafspraakĀ online, dan bellen ze u terug wanneer het u uitkomt!

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@JJHB90, ik wil je niet het gevoel geven dat we je jouw in een cirkeltje laten lopen, maar het is zo dat de KPN Winkel de enige andere plek is waar de verzekering aangevraagd kan worden los van de online portal. Mijn advies is dan toch om nogmaals een bezoek te brengen aan de KPN winkel en zeker niet een maand te wachten.

Je kunt ook contact opnemen met de Claimdesk 0800-656 50 10. Dat is tevens de desk voor als er problemen zijn met de verzekering los van schade of andere claims.Ā 

Ā 

Ā 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 27, 2026

Bedankt voor jullie reacties en advies. Ik heb nogmaals telefonisch contact gehad.met de klantenservice en kunnen me niet helpen omdat het een verlengd abbonement is terwijl de oude nog loopt tot juli, daarom kan het nieuwe toestel.niet verzekerd worden. Het advies was om het online te blijven proberen of 18 april als het een maand later is terug te gaan naar de winkel. Ik heb er weinig vertrouwen meer in en heb de telefoon nu maar verzekerd door de inboedelverzekering uit te breiden want dit schiet niet op zo