Skip to main content
Vraag

TomTom werkt niet meer via hotspot met portalmmm.nl

• June 1, 2026
  • 5 reacties
  • 75 keer bekeken

MuBo
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Beste lezers, Bijna 2 jaar lang werkte mijn TomTom feilloos met de Hotspot APN instelling portalmmm.nl via mijn iPhone 15 pro max.

Begin mei kennelijk de domme fout gemaakt KPN extra veilig mobiel te installeren. Direct was het gedaan met de communicatie tussen de iPhone 15 pro max en de TomTom Go Expert plus. Enorm balen, want ik gebruik deze ook beroepsmatig. Na een maand was er de mogelijkheid om KPN Extra veilig weer uit te zetten. Van alles geprobeerd. Ook na alle oude instellingen op beide apparaten te hebben gewist en weer opnieuw instellen met de oude gegevens, lukt het niet meer. Kennelijk blijft ergens IPv6 actief. Uiteraard al gebeld met KPN, maar helaas ging de gesproken medewerker mij daar niet verder mee helpen en blijft hardnekkig verwijzen naar TomTom, ook al ging het al bijna 2 jaar goed….. Kastje muur verhaal dus. Wie heeft iets soort gelijks ervaren en heeft de oplossing?

Groet, Jan

5 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@MuBo. Wat er nou precies voor technisch verhaal achter zit waarom het eerst wel en later met Extra Veilig Mobiel niet meer werkte, dat heb ik niet paraat. Maar ik heb hopelijk wel een oplossing voor jou. We hebben namelijk een APN in het leven geroepen die alleen IPv4 gebruikt. Dat is ‘internet4’. Zou je die eens willen proberen en checken of je Tomtom dan weer een goede verbinding kan maken? 

Onze toestelhulp kan je helpen met het vinden van de juiste toestelinstellingen. 

MuBo
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • June 3, 2026

Hartelijk dank Arjen! Met deze instelling lijkt de communicatie tussen beide apparaten weer stabiel te werken. Dit is voor mij dus idd het verlossende antwoord!🥳

MuBo
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • June 3, 2026

Nog een vervolg vraag Arjen: is het raadzaam kon extra veilig te activeren, of achterwege laten na voorgaande problemen? 🤔 Is daar iets van te zeggen?

Gr. Jan

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Mooi dat dit de oplossing voor jou blijkt te zijn! Dan beland je nu in ieder geval niet meer in Maastricht als je in Enschede moet zijn 😋

Of het verstandig is KPN Extra Veilig te activeren hangt er vanaf hoeveel waarde je hecht aan beveiliging van je internetverkeer. Als je zelf denkt dat je goed weet wat je doet en goed onveilige websites kan detecteren, dan is het wellicht niet nodig. Wil je toch graag die extra check hebben, dan kun je het beter wel aanzetten. 

Voor meer informatie over Extra Veilig Mobiel en de voordelen, kun je terecht op onze Kennisbank. 

MuBo
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • June 17, 2026

Inmiddels ook “extra veilig” ingeschakeld en dit geeft tot nu toe geen conflicten met de instelling op APN “internet4”. Alles werkt weer als voorheen! 
Nogmaals dank en het topic mag wat mij betreft worden gesloten.