Skip to main content
Beantwoord

TP Link mifirouter werkt niet in Italiƫ

  • 13 September 2024
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

De TP-Link mifi router werkt niet in Italie. Wat te doen? Ik heb het samen met de klantenservice van KPN als volgt kunnen oplossen:

  1. Start tplink op.
  2. zorg dat op je smartphone of tablet de tplink app is geinstalleerd.
  3. maak verbinding met de tplink via smartphone of tablet.
  4. ga via tools naar internetsettings en vervogens naar APN
  5. standaard staat KPN ingesteld mits je een 09ā€¦ kaartje van deze provider in je toestel hebt.
  6. klik op + rechtsboven en maak een nieuwe APN aan met de volgende gegevens.
  7. kies op profile voor NON en vul de lijst verder in.
  8. klaar? Druk dan op DONE en kijk of het vinkje achter jouw nieuwe apn staat.
  9. controleer of er voldoende gbā€™s op jouw 09 kaartje staan en alles werkt weer zoals we gewend zijn.

Je bent de eerste niet waarbij een 4G router niet werkt buiten Nederland. Ik heb in al die topics nog geen oplossing gezien helaas.Ā 

Zelf denk ik dat roaming op 097 niet werkt.Ā 


Beste Peter, uit eigen ervaring kan ik jou vertellen dat de 4g TP-Link router die ik heb met 09ā€¦ kaartje van KPN werkt in BelgiĆ«, Frankrijk, Spanje, Portugal en Griekenland. In Duitsland en ItaliĆ«, waar ik nu ben, werkte het niet, maar nu werkt het ook in ItaliĆ«. Hier moet je een nieuwe APN aanmaken en het functioneert. Wij kijken in de camper altijd TV via de mifi router. Meestal tot volle tevredenheid. In Duitsland en ItaliĆ« moet je even zoeken, maar ook daar functioneert het. šŸ‘šŸ˜ƒ


Hallo @CampertoerĀ 

Ā 

Mooie handleiding maar bij punt 6 mis ik de APN gegevens en daar gaat het toch juist om.


HalloĀ @CampertoerĀ 

Mooie handleiding maar bij punt 6 mis ik de APN gegevens en daar gaat het toch juist om.

Beste GeSp,Ā 

Het aanmaken van een nieuwe APN is eenvoudig:

  1. Kies bij profiel name: non
  2. bij PDP Type: IPv4
  3. bij APN Type: Static
  4. bij APN: Internet
  5. bij Auth Type: CHAP

Dat is alles en bij werkt het. Veel succes ermee.

Ā 


Reageer