Skip to main content

Hoe kan het dat kpn adverteert met 75Mbps downloadsnelheid 4g internet en ik daadwerkelijk nooit boven de 10Mbps uitkom? 

@Don0180 Welkom op het forum. De vraag die je stelt is een goede, en is afhankelijk van meerdere factoren. De informatie die op onze website vermeld staat is de volgende: Er zijn diverse factoren welke invloed hebben op de daadwerkelijke snelheid. Gemiddeld ontvang je met 4G in Nederland 20 Mbit/s down- en 10 Mbit/s uploadsnelheid. Momenteel wordt in Nederland gewerkt aan de uitrol van 4G+. De theoretische snelheid die met 4G+ behaald kan worden bedraagt maximaal 225 Mbit/s. Gemiddeld ontvang je met 4G+ in Nederland 75 Mbit/s down- en 35 Mbit/s uploadsnelheid. Om van 4G+ gebruik te kunnen maken heb je een 4G+ netwerk en een toestel dat geschikt is om 4G+ te ontvangen nodig.

Mag ik vragen welk toestel je gebruikt? En haal je deze snelheid op verschillende locaties of is dit de snelheid van 1 locatie? Zou je voor mij ook je forumprofiel willen aanvullen? Dan kan ik de gegevens er bij pakken als dat nodig is. 


@Don0180 Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!