Skip to main content

Ik heb dit probleem nu met mijn Iphone SE 2020. Ik had ergens gelezen dat er bij de profider iets omgezet moet worden om de telefoon weer sneller te laten werken. Kan ik dat ergens opvragen om dat voor mij te doen?

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hi @Ruli, welkom hier. 

Ik denk graag mee, maar ik begrijp niet helemaal wat er aan de hand is. Is je telefoon traag? Of werkt deze juist goed en is de data/internet traag? 


Internet is tegenwoordig traag op mijn telefoon. En dat is sinds ik e-sim heb ingesteld op mijn telefoon.


Hi @Ruli, welkom hier. 

Ik denk graag mee, maar ik begrijp niet helemaal wat er aan de hand is. Is je telefoon traag? Of werkt deze juist goed en is de data/internet traag? 

Internet is trager, kan jij daar iets mee?


Dit heeft niet zozeer met de e-sim te maken, als je verbinding hebt hoort het te werken. Heb je dit probleem overal of op 1 specifieke locatie? En wat voor resultaat krijg je te zien als je een speedtest uitvoert?


Ik heb dit overal. De speedtest zegt 69…. Is dat goed?


Ja, ter vergelijking: ik haal via 4G 60 en via WiFi 65 Mbps en alles werkt vlot op mijn iPhone. Helpt het als je een andere browser gebruikt? Chrome bijvoorbeeld in plaats van Safari. 

Als laatste zou je je toestel ook naar fabrieksinstellingen kunnen zetten, maak dan wel eerst een back-up van al je bestanden in iCLoud. 


Op mijn SE met 4G is alles traag. Niet alleen internetten, maar ook mij deurbel van Eufy. Bovenstaande lezend kan ik niet opmaken of het aan de telefoon of aan het netwerk van KPN ligt of mijn abonnement beperkt is. Wat kan ik doen om mijn telefoon sneller te maken?


Ik zou in dit geval aanraden om een reset uit te voeren. Wat je eerst nog kunt controleren indien mogelijk, je simkaart even in een ander toestel plaatsen om te kijken of het dan wél snel werkt. Dan weten of we het aan je toestel ligt of niet.