Skip to main content

Sinds begin maart ben ik eigenaar van een Samsung Galaxy S22 Ultra, maar sindsdien is mijn mobiele internet enorm traag. Vorige telefoon is een Samsung S20 Ultra, daar werkte alles prima. Over de wifi is het overigens wel naar behoren. 

Is er ergens een instelling die niet klopt? 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hi @roxtreme! Super mooi toestel! Alleen wel leuk als internet ook goed werkt. Hoe ervaar je het trage internet? Gaat het om alle apps of alleen sommige apps? En als je bijvoorbeeld met de internet app van Samsung traag internet hebt, geldt dat dan ook voor de Google Chrome app?

Kan je ook nog laten weten of je dit overal ervaart of alleen op sommige locaties? Zou je ook nog een speedtest kunnen doen?


Hi @Bram_ 

 

Ik ben even aan de slag geweest. Hier de resultaten:

 

LOCATIE: Leiden

 

WIFI

CHROME: 287.7Mb / 30.2Mb - Ping 15ms - Jitter 4ms

SAMSUNG: 295.2/30.1 - 14ms - 2ms

 

5G/4G/3G/2G AUTO (BUITEN)

CHROME: 145.6/31.8 - 23ms - 11ms

SAMSUNG: 157.5/35.4 - 25ms - 14ms

 

4G/3G/2G AUTO (BUITEN)

CHROME: 223.5/22.3 - 26ms - 12ms

SAMSUNG: 225.2/26.3 - 20ms - 7ms

 

Optie met 5G aan is dus significant trager.  Soms lijkt het alsof de zendmast nog even gevonden moet worden, dit kan enkele seconden duren. Ook nog even op jullie 5G dekkingskaart gekeken, zou vol bereik moeten hebben


@roxtreme ik heb de postcode en het huisnummer in je profiel even in de kaart gezet. Zoals ik het zie is dat op de grens van het 5G bereik. Dat klopt wel met de verminderde snelheid. Ik heb je een privébericht gestuurd met een locatie vlak in de buurt. Daar moet de dekking 100% zijn.

Zou het voor je mogelijk zijn om daar de test nog een keer te doen? Dan weten we in 1 keer zeker of dat het probleem is. 


Hi, hier de speedtest op locatie met eerst 4G+ (12:08u) en daarna 5G (12.10u)


@roxtreme ik denk dan toch dat het te maken heeft met het bereik. Gezien 5G meer richting de mast sneller is. 

Zijn er ook dingen waarbij je merkt dat de snelheid van het internet een probleem oplevert? Downloads die niet goed doorlopen of taken die vastlopen?