Skip to main content

Hoi,

Ik heb onbeperkt internet van KPN genomen om op de camping waar ik zit het internet heel slecht is.

Ik heb met mijn vorige Telfort/KPN abo getest en maakte aan het eind van de maand altijd mijn mb's op door netflix te kijken, dit werkte perfect.

Goed de eerste maand onbeperkt werkte prima echter nu is de snelheid nog 1.2 mbit volgens jullie eigen speedtest, bij mijn vrouw hetzelfde dus het ligt niet aan mijn toestel en Netflix kijken wil al helemaal niet meer. Thuis werkt 4G perfect .

Volgens jullie dekkingskaart moet ik goed bereik hebben postcode 6984AG. Het signaal is terug gegaan van 2 streepjes tot nu 1 of niets.

Wat is er aan de hand?

Groet Rob.

 

Wellicht ben je al door je 8 GB heen die je dagelijks hebt.

“Met Unlimited Data van KPN kun je in Nederland zo veel internetten, video's bekijken en posten als jij maar wilt. Gebruik je per dag meer dan 8 GB data? Dan kun je zo vaak je wilt 2 GB data toevoegen via sms of MijnKPN".


Tnx Joep 1965, was het maar zo, heb mijn 4G uitgezet en kijk 4 streepjes 3G, waar ik wel netflix mee kan kijken. Maar lijkt me toch niet de bedoeling.

 


Waarschijnlijk probeert de rest van de camping hetzelfde als u. En dan moet je de snelheid met elkaar delen waardoor die omlaag gaat.


Ja Nick83 dat is met het camping internet wel het geval. Maar dat kun je niet vergelijken hoop ik met het 4G netwerk, dan zou het in de stad helemaal niet werken en juist daar werkt het perfect. Maar baal ervan net nu vakantie slecht weer een slecht internet.

Iemand een idee waar ik hierover bij KPN kan klagen zonder eerst door een callcenter te worden afgescheept.

 


Dit is toch een KPN forum…..??? had van KPN ook wel een reactie verwacht, beetje triest dit.


Goedemorgen,  op het forum helpen klanten elkaar en springt de moderator bij als we er niet uit komen.  De wachttijd op een moderator is een dag of twee.  Campings zijn vaak gelegen in rustige gebieden. In rustige gebieden is de capaciteit veel minder dan in een druk bevolkt gebied.  Het is dus heel waarschijnlijk dat als er veel campinggasten zijn die 4g gebruiken de snelheid dus een stuk lager wordt. Een extra mast plaatsen kost als snel een paar ton. Dat zal dus niet gebeuren.


In de stad is het 12 maanden in het jaar druk hé. Dus daar investeert men in een netwerk wat dat aan kan. Bij de camping is het maar 2 of 3 maanden in het jaar druk. En de rest van het jaar niet. Dus daar heeft men niet zo'n haast om te investeren in het netwerk.

Tevens kijken in de stad de meeste mensen gewoon via hun vaste aansluiting (bekabeld of wifi) en niet via 4G. Dus het mes snijd eigenlijk aan 2 kanten.


Hoi @Radiorobbie23, welkom op ons forum!
Ik vrees dat ik weinig aan bovenstaande toe te voegen heb. We zijn hierin echt afhankelijk van zowel de dekking als capaciteit van het netwerk. 
Bosrijke gebieden zijn per definitie al een beetje lastig goed bereik te hebben en als je daar een camping hebt zonder Wifi kan dat heel snel gaan in het hoogseizoen.

We zijn uiteraard bezig ons netwerk constant te verbeteren en 5G moet straks ook een hoop verschil kunnen maken.
Op de korte termijn heb ik hier helaas niet echt een oplossing voor.
Op kpn.com/dekkingskaart kun je het meest actuele overzicht vinden van onze dekking binnen Nederland.


Hoi Thomas, volgens de dekkingskaart, moet het hier super gaan, dus daar klopt niets van (verkoop verhaal), hier is bovendien geen sprake van bos. 5G ik hou mijn hart vast zal in de grote stad vast werken, maar klanten die daar niet wonen betalen ook de volle mep en hoe hoger de frequentie hoe slechte bereik op enige afstand en bnnenshuis. Mijn netwerk is trouwens nog steeds Telfort ?? hoe kan dat ben ik ook wel benieuwd naar?


@Radiorobbie23 dan heb je vermoedelijk nog een oude Telfort simkaart. Dit zou inmiddels omgezet moeten worden maar eigenlijk ook geen probleem moeten zijn. 
Anderzijds is het misschien wel de moeite waard deze (gratis) om te ruilen.
Dit kun je via onze site doen via Simkaart vervangen of extra simkaart aanvragen, telefonisch via 0800-0402, via de chat op www.kpn.com/service of in een KPN Winkel.


Tnx Thomas, heb nieuwe simkaart aangevraagd ook gelijk voor mijn vrouw met hetzelfde probleem, niet geschoten is altijd mis.


Top. laat ons vooral weten of het helpt!


@Radiorobbie23 is het nog gelukt met de nieuwe simkaart?


@Radiorobbie23 is het nog gelukt met de nieuwe simkaart?

Hoi Thomas nieuwe simkaarten zijn aangekomen als het goed is. Ben momenteel nog op vakantie, dus gaat nog even duren. S'avonds kijk ik Netflix met 3g/2g gaat net. Laat van me horen als de nieuwe simkaart erin zit.


Nou zou even reageren of de nieuwe simkaarten geholpen hebben. Het volgende is verandert provider is nu KPN en ik kan nu ook apart 3G kiezen ipv 2G/3G, allemaal mooi maar 4G signaal is niet beter geworden, signaal indicatie 4G 1 streepje 2G/3G 4 streepjes

Volgens de dekkingskaart zou het hier volop moeten werken, dat vindt ik wel misleidend, want dat is absoluut niet zo, hier ben ik met abonnement verandering welvan uitgegaan.


Ik kijk graag even mee @Radiorobbie23, Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Kun je bij het vak “persoonlijke opmerkingen”ook  het precieze adres van de camping sturen?


Ik kijk graag even mee @Radiorobbie23, Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?
Kun je bij het vak “persoonlijke opmerkingen”ook  het precieze adres van de camping sturen?

Gedaan tnx.

 


Top! Ik heb het uitgezet bij mijn collega's voor onderzoek. Zij zullen hierover nog even contact met je opnemen ergens de komende dagen, ik hoop dat zij hier meer over kunnen vertellen!


Wel meer verteld, het kan idd niet opgelost worden jammer.