Skip to main content

Waarom hebben jullie als kpn (zo een groot bedrijf en toch wel 1 van de duurste) niet een normaal iets dat turkije in de eu bundel valt en je daar gewoon op je eigen bundel kan internetten? Andere providers kunnen dit wel en hebben turkije wel in de bundel zitten en zijn zelfs nog een stuk goedkoper. Ik vind dat kpn hierin tekort schiet en heb overwogen om over te gaan naar een andere provider gezien zulke kleine dingen, zijn die extra buitenland bundels gewoon geld klopperij van kpn naar zijn klanten toe of hoe zit dat? Want zo moeilijk is het dus niet aan de andere providers te merken Ik denk dat ik niet de enigste ben die er zo over denkt dus kan dit is meegenomen worden en kan er is gekeken worden of jullie wel die service kunnen bieden voor turkije!? Vind het toch wel raar

Even heel simpel: het is een EU bundel en Turkije is (nog) geen onderdeel van de EU.

Bij mijn weten is het alleen Vodafone (en wellicht NVMO's op hun netwerk) welke Turkije er standaard in heeft zitten.


De enige provider die Turkije wel binnen de bundel aanbiedt is Vodafone. Dat is simpelweg omdat Vodafone ook in Turkije een netwerk heeft en het dus voor hen gewoon vestzak/broekzak is.

Dat geldt verder voor geen enkele van de andere providers in Nederland. Dus wat betreft Nederlandse providers klopt je onderstaande opmerking mijns inziens niet. De meeste andere providers hébben zelfs in Nederland niet eens een eigen netwerk! Er zijn maar 4 netwerken in NL: KPN (alleen in Nederland), Vodafone (meerdere landen), T-mobile en Tele2.

Andere providers kunnen dit wel en hebben turkije wel in de bundel zitten en zijn zelfs nog een stuk goedkoper.

Turkije ligt maar voor 4 % in het werelddeel Europa. En is geen lid van de Europese Unie.


Goedemorgen @TFHFony, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Turkije valt inderdaad niet onder Europa en is geen lid, ook niet met het internetten, bellen en sms'en helaas. Alle informatie over je abonnement en het gebruik hiervan in het buitenland kan je vinden op onze website Turkije valt onder Voordeellanden buiten de EU, en hier kan je en bundel voor aanschaffen.

Dit zal op korte termijn niet gaan veranderen en is ook niet zo simpel. 

Heb je nog andere vragen? Dan hoor ik het graag!


Goedemorgen @TFHFony, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Turkije valt inderdaad niet onder Europa en is geen lid, ook niet met het internetten, bellen en sms'en helaas. Alle informatie over je abonnement en het gebruik hiervan in het buitenland kan je vinden op onze website Turkije valt onder Voordeellanden buiten de EU, en hier kan je en bundel voor aanschaffen.

Dit zal op korte termijn niet gaan veranderen en is ook niet zo simpel. 

Heb je nog andere vragen? Dan hoor ik het graag!

Hoi @Susan_ 

Je kan je bericht beter richten aan @Nijn86 welke de vraag stelde. Ik heb juist antwoord gegeven ;-)


@TFHFony, oeps niet helemaal helder die ochtend! :stuck_out_tongue_winking_eye:

@Nijn86, kunnen we je nog ergens bij helpen of heb je jouw informatie inmiddels gevonden?


Daarom ben ik overgestapt naar Vodafone, we gaan 2x per jaar naar Turkije en dan gebruik ik mijn telefoon als modem zodat mijn vrouw kan mee liften, en dat gaat geweldigÂ