Skip to main content

Moet je voor eenmifi een 2de simkaart van je eigen nummer aanvragen?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Moet je voor eenmifi een 2de simkaart van je eigen nummer aanvragen?

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hallo @Nathalie1979 , dan moet je een zogenaamde datasim aanvragen die begint met 097. Sims die met 06 beginnen mogen niet gebruikt worden voor mifi.

 


Beste Jand

 

Dank je wel voor je snelle antwoord.

Waar vraag ik deze aan?

 

Groetjes Nathalie 


Beste Jand

 

Dank je wel voor je snelle antwoord.

Waar vraag ik deze aan?

 

Groetjes Nathalie 

Hallo @Nathalie1979 kun je via MijnKPN bestellen of bij een lokale KPN-winkel.

Je moet dan wel een nieuw data-abo afsluiten.

 


Super, duidelijk dank je wel


Direct linkje naar de shop:

https://shop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/


Dank je wel nick, dat is wel makkelijk idd


Ik heb nog een vraag,

De mifi komt eerst op een spycam omdat de paarden lastig gevallen worden door iemand en ik wil non stop kunnen kijken wanneer ik wil.

Daarna word hij voor extra internet onderweg.

Hoeveel mb data simzou hier goed voor zijn?


Lees dit topic eens:

https://forum.kpn.com/mobiel-internet-17/data-gebruik-mifi-router-simyo-technisch-juridisch-545952?postid=1349474#post1349474

 


Oké, dus als ik het goed begrijp dan kan ik via mijn account een sim online aanvragen en mb overzetten,

Dan kan ik beter een 2de sim vragen toch

Alleen begreep ik dat het  voor een mifi geen 06 sim mag zijn.


Hallo @Nathalie1979 

 

Nee dat gaat sowieso niet goed werken, er kan namelijk maar 1 simkaart actief zijn, zie ook deze pagina: https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm

 

Wat is een Duo simkaart?

Een Duo simkaart bestaat uit twee simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kun je in verschillende toestellen plaatsen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je twee toestellen waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart over hoeft te plaatsen. Let bij de Duo simkaart wel op het volgende:

  • Een Duo simkaart kun je niet tegelijkertijd gebruiken in 2 toestellen. Heb je beide toestellen aan staan, dan komen je gesprekken en/of berichten binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt. Hierdoor kun je gesprekken of berichten missen/niet op tijd zien.
  • Zorg er dus voor dat er maar 1 toestel aanstaat. Wissel je van toestel, dan is het belangrijk dat het actieve toestel eerst wordt uitgeschakeld en daarna pas het tweede toestel wordt ingeschakeld. Na het wisselen kan het voorkomen dat je niet bereikbaar bent of dat je geen berichten kan ontvangen. Dit probleem verdwijnt nadat je een uitgaande verbinding hebt gemaakt.
  • Als je een Duo simkaart gebruikt, werken sommige apps niet vlekkeloos. WhatsApp, bijvoorbeeld, kun je maar op 1 apparaat tegelijk gebruiken. Wissel je van toestel, dan moet je WhatsApp afmelden op het ene toestel en hem (opnieuw) aanmelden op het andere toestel.
  • Duo simkaarten zijn niet bedoeld om in Dual-sim telefoons te gebruiken. Dit soort toestellen gebruik je juist voor 2 verschillende aansluitingen.
  • Je kunt e-sim niet gebruiken als Duo sim.

Hoi Gesp

 

Dat is dus het probleem ik moet dus op de camera kunnen kijken die in contact staat met mifi.

Dat is dus geen optie een duo sim


Hallo @Nathalie1979 wat ik al eerdere schreef, voor jouw doel heb je een data-sim nodig (097).

Een duo-sim kan niet, want de ene sim kan niet 06…. zijn en de andere 097 en daarbij werkt er bij een duosim maar 1 sim tegelijk.

De hoeveelheid data die je per maand verbruikt zal de praktijk uit moeten wijzen, gelukkig kun je je abo maandelijks bijstellen voor meer of minder data.

 

 


Hoi JanD

 

Dat had ik inderdaad begrepen van jou.

Maar ik weet niet welke met hoeveel data ik nodig zal hebben voor de spycam en daarna is het maar af en toe.

Dus bijstellen zou handig zijn inderdaad.

Ik kijk even via mijn account wat handig is, zelf kpn unlimited maar kan ik daarvan data daar heen sturen?


Hoi JanD

 

Dat had ik inderdaad begrepen van jou.

Maar ik weet niet welke met hoeveel data ik nodig zal hebben voor de spycam en daarna is het maar af en toe.

Dus bijstellen zou handig zijn inderdaad.

Ik kijk even via mijn account wat handig is, zelf kpn unlimited maar kan ik daarvan data daar heen sturen?

Hallo @Nathalie1979 , dat kan inderdaad.