Skip to main content
Vraag

Uitbetaling extra inruilbonus afgekeurd door Recommerce

• November 27, 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb op 29 september een iPhone 17 besteld, hierbij werd vermeld dat ik €100 extra inruilvoordeel zou krijgen. Ik heb een aanvraag gedaan bij Recommerce voor extra inruilvoordeel en mijn oude telefoon (iPhone 13) naar hen opgestuurd.
Mijn aanvraag is echter afgekeurd, omdat volgens Recommerce de aankoopdatum van het nieuwe toestel zou moeten liggen tussen 23 oktober en 2 november 2025, terwijl mijn bestelling dus al op 29 september is geplaatst, op het moment dat de actie ook gold.

Omdat de levering van mijn toestel pas op 30 oktober heeft plaatsgevonden, kon ik bovendien niet eerder beginnen met het inruilproces. Deze vertraging ligt volledig buiten mijn invloedssfeer. Ik voldoe dus wél aan de actievoorwaarden bij bestelling, maar word nu uitgesloten doordat de leverdatum buiten de periode valt die Recommerce hanteert.
Ik hoop er iemand mee kan kijken en kan helpen om de €100 extra inruilbonus alsnog toe te kennen.

Alvast heel veel dank!

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@JR_1 . Welkom hier!

Het zit je duidelijk niet mee en dat is echt balen. Je hebt netjes binnen de actieperiode besteld en vervolgens schuift alles door een leverdatum waar je zelf geen enkele invloed op had. Dat voelt gewoon niet eerlijk.

Voor de duidelijkheid: het hele beoordelingstraject rond het inruilvoordeel ligt volledig bij Recommerce. Zij bepalen uiteindelijk of een aanvraag wordt goedgekeurd of niet. Als jij het idee hebt dat hier een misverstand speelt, kun je dit het beste opnieuw bij Recommerce aankaarten. Stuur daarbij meteen alle bevestigingsmails of andere bewijsstukken mee, dan hebben ze alles in één keer compleet. Gebruik hiervoor dit formulier

Laat je weten hoe het afloopt? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 1, 2025

Hoi ​@Erwin van KPN,

Ik heb contact opgenomen met Recommerce. Ze geven aan dat de bevoegdheid bij jullie ligt. Het bericht:

Beste,

Het spijt ons, maar we moeten je bevestigen dat we geen mogelijkheid hebben om uitzonderingen te maken. We hebben namelijk geen bevoegdheid om deze stappen uit te voeren.

Onze rol is beperkt tot het controleren van je geschiktheid volgens de richtlijnen van KPN. De uiteindelijke goedkeuring van de bonus valt uitsluitend onder de verantwoordelijkheid van KPN en valt buiten ons werkterrein.

Met vriendelijke groet,
Awatif

Aangezien de extra €100 inruilwaarde ook door jullie werd aangeboden heb ik in eerste instantie ook contact met jullie opgenomen. Hopelijk kunnen jullie mij alsnog helpen.

Alvast bedankt!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 1, 2025

Aangezien ik al wist dat de levertijd op de iPhone 17 lang was, heb ik in één van jullie winkels gevraagd of ik de extra inruilbonus nog dan wel kon krijgen. Er werd vermeld dat ik tot 30 november had om mijn oude telefoon op te sturen, dit heb ik netjes gedaan.