Skip to main content
Vraag

Unlimited data in Frankrijk na 1 week al 32 GB op

• June 28, 2026
  • 4 reacties
  • 94 keer bekeken

ik zit in Frankrijk met unlimited data-abonnement. na 1 week door WK al 32 gb op. ik moet (mag) nog 2 weken.

Op camping alleen via betaling € 2 p/dag WiFI. Daarvoor heb ik geen unlimited abonnement.

4 reacties

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • June 28, 2026

ik zou proberen wat minder op mobiel te doen en meer op wifi? Apps uitzetten die mobiel gebruiken, of ligt dat teveel voor de hand 😉

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 28, 2026

Buiten Nederland heb je bij het unlimited50 abonnement 40 GB per maand!

Dat gaat er met dagelijks enige uren KPN TV en Netflix snel doorheen. 

1 uur KPN TV is 3 GB. Netflix ietsje minder. 

Kijk alleen de wedstrijden van Nederland. 90 minuten + rust = 1 uur en 3 kwartier. Dan kom je op bijna 5¼ GB. De stream verbreken tijdens de rust scheelt al iets.

Op een laptop en via http://tv.kpn.com kun je de stream op 720p zetten. Dan zit je op 1,2 GB per uur.

Die wifi voor slechts € 2 per dag, haal je er dan wel uit. Voor KPN TV is wel een minimale snelheid van 6 Mbps handig. Biedt de camping dat voor € 2?

Die 20 GB per dag, en gratis aanvullers van 2 GB, kan kpn alleen via het eigen netwerk leveren. En dat is alleen in Nederland. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 29, 2026

Ik heb KPN unlimited 400

Dat is dan 50 gb?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 29, 2026

Hallo ​@L Wis ,

Ik heb KPN unlimited 400

Dat is dan 50 gb?

Buiten Nederland heb je bij het unlimited50 abonnement 40 GB per maand!

Wat PeterG aangeeft, is niet juist. Je hebt inderdaad 50 Gb per maand voor gebruik in de EU buiten Nederland. 

bron:
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data

Mogelijk begint ergens in de komende twee weken jouw nieuwe maandelijkse periode voor wat betreft jouw bundel gebruik. Die datum kun je terugvinden in MijnKPN. 

Tot die tijd spaarzaam omgaan met TV en video’s kijken via jouw mobiel. En zet de optie automatische updates uit. Daarmee voorkom je dat er data verloren gaat aan updates die ook nog wel twee weken kunnen wachten.