Skip to main content
Antwoord

Upgraden naar het gewenste SuperUnlimited+ abonnement is niet mogelijk

• October 28, 2025
  • 6 reacties
  • 148 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb op dit moment een unlimited 600 abo wat tm Maart loopt.

De komende maanden ben ik vaak in het buitenland (buiten EU) en veel onderweg dus aardig data verbruik nu is er een unlimited 1000 plus abo waarbij je 25GB per maand krijgt voor een paar euro per maand extra. Een heel stuk goedkoper dan de wereld bundels. Ik wil hier naar upgraden maar dat is niet mogelijk.

Enige optie die ik heb volgens de ‘klantenservice' is opzeggen en een nieuwe abo afsluiten.

Ik kan nergens de kosten vinden wat dat mij kost als ik eerder opzeg zodat ik het kan afwegen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Beste antwoord door Maja van KPN

Welkom op de community ​@ChrisdeW, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat zuur dat jouw abonnement net te vroeg is gestart voor het kunnen upgraden naar SuperUnlimited 😕

Dit is helaas niet iets waar we wat aan kunnen veranderen, in de bestelsystemen bestaat dit niet als optie, óók niet voor onze klantenservice. Heb je een toestel waar je 2 simkaarten in kunt gebruiken? Zo ja, is het dan wellicht een optie om een maandelijks opzegbaar SuperUnlimited abonnement af te sluiten voor vertrek, en die weer op te zeggen als je weer terug bent? Je kunt die 2e simkaart dan selecteren als default simkaart voor mobiele data, verder werkt alles op je toestel dan nog zoals je gewend bent nu met 1 simkaart. Zie het alsof je verbonden bent met wifi in plaats van mobiele data, je kunt nog bellen/gebeld worden, je WhatsApp of andere berichtenapps werken gewoon met je huidige nummer enzovoorts. Het mobiele nummer dat bij dat abonnement hoort, daar hoef je dus helemaal niets mee te doen 😉

Admin: bericht aangevuld met belangrijke tip

Ik kan het niet laten 😇: Stuur dan wel met dat nummer een sms bescherming aan naar 1266. Dat voorkomt datagebruik (en hoge kosten) in “buiten-EU” landen waar je geen bundel hebt.

6 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 28, 2025

Hallo ​@ChrisdeW 

Je kan binnen jouw lopende abonnement alleen up/downgraden binnen de mogelijkheden die aanwezig waren toen je jouw contract afsloot. Toen bestond SuperUnlimited+ nog niet, denk ik.

Of voortijdig afkopen voor jou voordeliger is dan "buiten EU bundels” kopen, is de vraag.

Lopend KPN abonnement afkopen

Wil je je KPN abonnement opzeggen, maar is je contract nog niet afgelopen? Dat kan door je contract af te kopen. Je betaalt dan een afkoopsom. Dit bedrag bestaat uit de overgebleven kosten van je abonnement. 

bron: Vervroegd aflossen of een abonnement afkopen | KPN.com

Denk eraan: Je kan 25 GB per maand alleen gebruiken buiten de EU in de Verenigde Staten, Canada, Turkije, Marokko, Suriname en het Caribisch deel van het Koninkrijk. Elders moet je gewoon een speciale bundel aanschaffen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 28, 2025

Klopt ik heb de abo net voor de komst van de unlimitedplus aangegaan.

Dank voor de informatie, het reizen zal pas vanaf dec plaatsvinden maar het is vrij complex geworden. 

Ik ga richting de VS, Aruba en Bonaire, VS en Aruba vallen onder de unlimitedplus maar voor Bonaire moet ik nog een bundel kopen.

Afkopen in dec wordt een duur grapje ongeveer 100 dan maar E-sims voor die landen zitten bij elkaar ook zo aan de 150.-

Wel jammer, ik ga even goed nadenken wat ik ga doen nummer behoud zit in de weg.

Anders had ik hem op de goedkoopste abo gezet (13.- pm) en gewoon een nieuwe aangegaan.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 28, 2025

Klopt ik heb de abo net voor de komst van de unlimitedplus aangegaan.

Dat was inderdaad pas eind maart 2025. Ik was er al bang voor.
Nieuwe mobiele abonnementen: meer snelheid en meer data met SuperUnlimited+ | Community

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 30, 2025

Welkom op de community ​@ChrisdeW, hoewel de aanleiding minder leuk is. Wat zuur dat jouw abonnement net te vroeg is gestart voor het kunnen upgraden naar SuperUnlimited 😕

Dit is helaas niet iets waar we wat aan kunnen veranderen, in de bestelsystemen bestaat dit niet als optie, óók niet voor onze klantenservice. Heb je een toestel waar je 2 simkaarten in kunt gebruiken? Zo ja, is het dan wellicht een optie om een maandelijks opzegbaar SuperUnlimited abonnement af te sluiten voor vertrek, en die weer op te zeggen als je weer terug bent? Je kunt die 2e simkaart dan selecteren als default simkaart voor mobiele data, verder werkt alles op je toestel dan nog zoals je gewend bent nu met 1 simkaart. Zie het alsof je verbonden bent met wifi in plaats van mobiele data, je kunt nog bellen/gebeld worden, je WhatsApp of andere berichtenapps werken gewoon met je huidige nummer enzovoorts. Het mobiele nummer dat bij dat abonnement hoort, daar hoef je dus helemaal niets mee te doen 😉

Admin: bericht aangevuld met belangrijke tip

Ik kan het niet laten 😇: Stuur dan wel met dat nummer een sms bescherming aan naar 1266. Dat voorkomt datagebruik (en hoge kosten) in “buiten-EU” landen waar je geen bundel hebt.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • October 30, 2025

/knip/
Het mobiele nummer dat bij dat abonnement hoort, daar hoef je dus helemaal niets mee te doen 😉

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 31, 2025

Gelukkig maar dat het niet kon laten ​@RBxx, want dat is een hele belangrijke toevoeging die ik even vergeten was 😬 Die sms ook sturen met je huidige nummer ​@ChrisdeW!